Witam. W moim silniku padła panewka i mogę kupić silnik w bardzo dobrym stanie D16Z5. Wiem, że nie ma on Vteca ,ale to DOHC, a Vteca w ciągu 2 lat użyłam parę razy, więc jest mi zbędny. Powiedzcie mi , co przy takiej zmianie potrzebuję zamienić? Z góry dziękuję za porady. Dodam, że jestem laikiem więc proszę o bardzo dokładne opisy Pozdrawiam
musisz dotoczyc tulejki na lape wspomagania zeby siadla na bloku dohc, oraz przelozyc lape od z6 do z5, kolejna rzecz to zewnetrzny mapsensor bo na przepustnicy z5 go nie ma, aparat obslugujacy obd1 na z5 (mam taki na sell jak cos) oraz komputer obd1 z mapa z5 (tez moge ogarnac)
Tylko czy za tą kasę wyremontuję Z6 ? Wał mam już kupiony od Ralfa,niby nominał, muszę go zawieźć do mierzenia i tak dla pewności. Głowica jest ok w moim silniku, silnik nie brał dużo oleju, jeżeli nie używało się vteca, przy vtecu żarł, raz mu się zdarzyło wciągnąć cały płyn. https://www.youtube.com/watch?v=SirhA8kudJk Tak się zachowywała przy vtecu. Nie patrzcie na słabe zmiany biegów, bo nie jestem nauczona piłowania Też byłabym za tym,żeby Z6 wyremontować, ale koszta mnie przerażają, a w tle jeszcze jest buda do remontu dlatego każdy grosz się liczy. Tak wyglądały panewki http://www.fotosik.pl/zdjecie/c24089bdbf08da48. Jeżeli już myśleć o tym moim Z6 to co powinnam dać do pomierzenia i sprawdzenia, żeby zobaczyć czy warto ?