Mocy, przybywaj!

Posty: 7   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

Mocy, przybywaj!

przez Mibars » 2016-04-26, 20:00

Staje przed wyborem drogi którą pójść aby w rexie przybyło mocy.

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie kompresor, jednakże chce jednocześnie założyć klimatyzacje, a to może pokrzyżować moje plany, bo nawet z chłodnicą połówką może nie starczyć miejsca pod maską. Kusi przede wszystkim moment na dole dostępny na żądanie, po zapięciu sprzęgiełka i w miarę cicha praca przy rozpiętym sprzęgle. Alternatywą jest założenie turbo jako, że można trochę łatwiej pomanewrować i jakoś to wszystko tam upchnąć, ale teraz mam auto z turbiną i przyznam, że nie jestem olbrzymim miłośnikiem takiej charakterystyki pracy silnika, gdzie dół właściwie nie istnieje.

I tutaj pojawia się trzecia koncepcja, którą mi zasugerowano wczoraj w SSGarage: Dół silnika z B20, ze zmienionymi/poprawionymi podporami wału z głowicą z mojego B16A1. Podobno taki setup daje wyniki na poziomie ok. 220 koni i na dokładkę nie tylko mam nadal miejsce na montaż kompresora klimy, to jeszcze wyjdzie pewnie najtaniej. Całość została by w N/A, więc pozostaje niewykorzystane pole do manewru z doładowaniem, gdyby mi dalej mocy nie starczało.

Czy ktoś jeździł na podobnej hybrydzie B16-B20 i mógłby się wypowiedzieć? Ewentualnie co byście doradzili?

Avatar użytkownika
Berbo
Forumowicz
 
Posty: 2013
Dołączył(a): 2008-07-16, 20:18
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Cyber ED9

Re: Mocy, przybywaj!

przez Berbo » 2016-04-26, 21:33

Mibars przecież ja mam b20 na gratach z b16a JDM. I tak musimy się spotkać bo mam ciagle tą samą sprawę do Ciebie to wtedy sobie możemy porozmawiać, przejechać itp :ok:
EE8 https://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=70671
ED9 https://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=37274
http://empireracing.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=254&p=1440&hilit=berbo#p1440

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

Re: Mocy, przybywaj!

przez wrobellos » 2016-04-26, 21:52

k20 swapuj :)

Avatar użytkownika
kid
Forumowicz
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: Mocy, przybywaj!

przez kid » 2016-04-26, 22:46

Wpadajcie na spot 7 maja to pogadacie wydaje mi się, że b20 wyjdzie najdrożej. Chyba, że chcesz robić remont silnika przed dmuchnieciem. Nie znam się na turbo, ale wydaje mi się, że są turbiny, które wstają bardzo nisko i szybko osiągają pełne doładowanie

Avatar użytkownika
mały91
Forumowicz
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2010-07-08, 22:36
Lokalizacja: Poznań
Samochód: EE8 B20VTEC

Re: Mocy, przybywaj!

przez mały91 » 2016-04-27, 13:36

Mibars napisał(a): nie jestem olbrzymim miłośnikiem takiej charakterystyki pracy silnika, gdzie dół właściwie nie istnieje.

W takim razie B20 spełni Twoje oczekiwania ;)

Ale 220hp bez lepszych wałków niestety nie będzie...
Mój CRX:
https://www.facebook.com/ee8b20vtec

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

Re: Mocy, przybywaj!

przez Mibars » 2016-04-27, 19:23

Berbo napisał(a):Mibars przecież ja mam b20 na gratach z b16a JDM. I tak musimy się spotkać bo mam ciagle tą samą sprawę do Ciebie to wtedy sobie możemy porozmawiać, przejechać itp :ok:


O bez jaj :rotfl: Jasne trzeba się spotkać i obadać :)

mały91 napisał(a):Ale 220hp bez lepszych wałków niestety nie będzie...

Przyznam, że też się zastanawiam jak to by miało oddychać przez głowicę z 1.6.

Avatar użytkownika
Dawee
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2010-04-06, 19:37

Re: Mocy, przybywaj!

przez Dawee » 2016-04-28, 11:58

Głowica z b16 jest lepsza niż z b18c4, jeżeli mówimy o przepustowości kanałów dolotowych. Ale wałki to już mogą nie dawać rady przy 2,0 i 220 KM ;)

Posty: 7   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Teraz jest 2024-03-28, 18:35