Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

Posty: 7   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
kiba22
Forumowicz
 
Posty: 191
Dołączył(a): 2014-11-02, 20:28
Lokalizacja: Chrzanów
Samochód: Del Sol D16Y8t

Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez kiba22 » 2016-06-01, 08:00

Czołem.
Małymi kroczkami zabieram się za montaż turbo/kompresor do mojej solki , myślę że powoli mógł bym zacząć kolekcjonowanie gratów.
Dzięki uprzejmości forumowego kolegi ;) trafiłem na turbo kit do D-serii, od użytkownika Swietywwl z civicklub i teraz mam sprawę.
Niestety, nie znam się na takich rzeczach prawie w cale więc prosił bym Was o opinie na temat poniższego zestawu.

* Zestaw do uturbienia D-serii, dodatkowo obejmy, mocowania, śrubki itd. itp.:
-turbina TD04HL-16T, przewód do smarowania turbiny w oplocie + przewody do chłodzenia turbiny cieczą
-kolektor wydechowy pod turbo widoczny na foto
-blowoff Greddy style
-wastegate Turbosmart style, wsadzona sprężyna na 0.6-0.7bara + screamer pipe 35mm owinięty bazaltem, puszczony w dół w atmosfere
-wtryski 370cc z Nissana (5szt. + oporniki)
-oil catch tank Cusco Style
-stożek Simota, dolot do turbiny 3'' z nierdzewki, owinięty bandażem
-intercooler 550x230x65, wyjścia 2.5''
-orurowanie dolotowe aluminium 2.5'' owinięte czarnym bandażem termo
-dp 3''owinięty bandażem bazaltowym, reszta wydechu 2.5'', wszystko z kwasówki robione na zamówienie, końcowy tłumik mtech powiększony
-przewody podciśnieniowe silikonowe, spływ z turbiny silikonowy + grube opaski
-miska olejowa, wspawany spływ z turbiny

Cena - 3500zł

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=dzWiFxd3z1E
Komora silnika: http://i.imgur.com/wkZxctf.jpg
Ostatnio edytowano 2016-06-01, 09:04 przez kiba22, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez Wenega » 2016-06-01, 08:37

to wszystko co ma w nazwie "style" to śmietnik.generalnie cena, jeśli z wydechem bardzo dobra, brakuje tylko zegarów z tego co widze
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
kiba22
Forumowicz
 
Posty: 191
Dołączył(a): 2014-11-02, 20:28
Lokalizacja: Chrzanów
Samochód: Del Sol D16Y8t

Re: Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez kiba22 » 2016-06-01, 08:56

Czyli wszystkie te graty podeszły by pod solkę? Łącznie z wydechem?
Napiszę do niego za niedługo więc zapytam od razu o cały, kompletny wydech ;)
Dajcie jeszcze znać, o co ew. pytać.

EDIT:
Od sprzedającego:
"Dokładnie tak, cały kompletny wydech wchodzi w skład zestawu.
"Turbina posiada leciutki luzik, ale wydaje mi się, że jeszcze długo polata :)"
Z tego co się orientuję, przeróbki będzie wymagać jedynie odcinek pomiędzy środkowym wydechem, a końcowym tłumikiem."

Chłopy, wypowiedzcie się ;) Czy w razie W, regeneracja takiej turbiny to duży koszt?

Avatar użytkownika
kiba22
Forumowicz
 
Posty: 191
Dołączył(a): 2014-11-02, 20:28
Lokalizacja: Chrzanów
Samochód: Del Sol D16Y8t

Re: Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez kiba22 » 2016-06-06, 19:48

Up! Up!
Chłopaki i dziewczęta - rozważam na poważnie zakup tego setup'u więc liczę na Wasze opinie.
Waham się również nad kompresorem (ze wzgl. mniejszego obciążenia dla silnika właśnie jego bym preferował), tylko ten jego upiorny dźwięk :/

Avatar użytkownika
Dzemor
Forumowicz
 
Posty: 302
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez Dzemor » 2016-06-07, 20:23

kiba22 napisał(a):Up! Up!
Chłopaki i dziewczęta - rozważam na poważnie zakup tego setup'u więc liczę na Wasze opinie.
Waham się również nad kompresorem (ze wzgl. mniejszego obciążenia dla silnika właśnie jego bym preferował), tylko ten jego upiorny dźwięk :/


Wg. mnie to kompresor bardziej obciąża silnik i generuje większe straty mocy (oczywiście mówię o setupie na 250km a nie o dragsterach mających 2000km). Turbo jest lepszym rozwiązaniem ponieważ można łatwiej ograniczyć moc w razie czego oraz nie ma problemu ze skonstruowaniem prostego mocowania pod kompresor.

Avatar użytkownika
kiba22
Forumowicz
 
Posty: 191
Dołączył(a): 2014-11-02, 20:28
Lokalizacja: Chrzanów
Samochód: Del Sol D16Y8t

Re: Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez kiba22 » 2016-06-07, 23:38

Chodziło mi o to, że przy kompresorze, moc rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Przy turbie, silnik nagle dostaje z pełnej pi***y i to zjawisko jest chyba bardziej szkodliwe.

Avatar użytkownika
orowiok
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2009-06-13, 21:36
Lokalizacja: z gór
Samochód: ed9

Re: Odp: Turbo kit, TD04HL-16T, 3500zł - proszę o opinie

przez orowiok » 2016-06-08, 23:02

Było już pare tematów i kompresorze i turbo.

Plusy kompresora:
- brak laga
- doładowanie rośnie stopniowo
- jak zerwie się pasek, to można jechać dalej

Wady:
- dzwięk, ale można trochę go wyciszyć

Plusy turbo:
- więcej mocy przy tym samym doladowaniu od kompresora
- więcej można dmuchąć
- cisza pod maska

Minusy:
- lag
- jeśli uszkodzi się turbo lub przewód od smarowania to koniec jazdy
- wieksze obciążenie układu korbowodowego przez nagły wzrost doładowania

Zaznaczam że jest to moja subiektywna opinia jako posiadacza kompresora pod maska.

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

Posty: 7   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Teraz jest 2024-03-28, 17:02