Hej, pytanie takie jak w nagłówku, remontuje silnik, wszystko na cacy robione i pojawia się pytanie, czy przy remoncie wymieniać pompę oleju? Auto po panewce, jednak została ona tylko lekko przytarta, nie dostawała w tyłek ani nic. Pytam, bo koszta pompy oleju powalają, a budżet jest już sporo nadszarpnięty.. Z góry dziękuję za odpowiedzi .
pompe mozesz zostawic, ale rozbierz ja i dobrze wyplucz- jak i caly blok, przy okazji zrob rewizje sprawdz szelinomierzem jak sie maja rotory i plaszczyzne- wszystko jest w manualu
Ja na swoim przykładzie powiem wymieniać, wszystkie luzy są ok. a panewka poszła. możliwe że przycinał się zaworek. ale teraz robiąc kolejny remont pompę wymieniam. Koszty niestety nie są za ciekawe jeżeli o pompę chodzi ale wole nie ryzykować...
Ja bym też wymienił na nową...robiłem remont w dwóch d16z6 i w obu pompy niby sprawdzone i co się okazało po roku w jednej znowu panewka,brak ciśnienia na wysokich obrotach i po silniku w kilka sekund. Możesz sprawdzić luzy i ją przemyć ale jak masz zamiar pojeździć kilka lat to jednak na swoim przykładzie wiem że z pompą z racji wieku to loteria... Koszta generalne ciężko podać bo to zależy co rozumiesz przez pojęcie remont.
sHYmii napisał(a):jakie są koszta takiego kapitalnego remontu silnika? i drugie pytanie : jakie są objawy nadchodzącego czasu na remont?
Jakies 10 lat temu odpowiedz tutaj by brzmiala: slabo ciagnie do odcinki
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
więc jak dla mnie mój rex dobrze ciągnie:d heheeeee to jaki kosz takiego remontu ze wszystkim na cacy...?bez oszczędzania i tak żeby zrobić raz, a porządnie