Witam, temat pewnie przerabiany na 100 sposobów itd. Nie mniej przegrzebanie forum jest dla mnie jak zgrywanie neta na dyskietki, więc może ktoś pomoże w kliku kwestiach
W sezonie letnim chciałbym wystartować kilka razy w KJS (dopiero zaczynam, pierwsze starty) i mam pytanie odnośnie podejścia i remontów silnika. Na ten moment przy większym butowaniu żre mi olej strasznie. Mniej więcej ok. 1l na 1000km. Silnik był po remoncie, więc szukałem przyczym w wyciekach, które się pojawiają, ale przy butowaniu kopci jak na filmie:
https://youtu.be/wjetIKaZtjQ
Zawory też chodzą głośniej, ale mam nadzieję, że regulacja pomoże.
I teraz pytanie 1: czy warto bawić się teraz w remont silnika (zakładam, że całość do roboty - góra i dół) czy może pocisnąć nim jeszcze w sezonie te kilka razy w KJS, nauczyć się czegoś, a przy okazji zobaczyć co jeszcze wyjdzie w praniu? Olej leje 10W60 (Valvo), więc zakładam że poradzi sobie z butowaniem i przy pilnowaniu poziomu raczej nic gorszego się nie stanie.
Pytanie 2: jakie są koszta takiego remontu? Wraz z cylindrami (honowanie)?
Pytanie 3: jaki jest optymalny przedział ciśnienia sprężania dla CRX D16Z5? Teraz samochód zbiera się dobrze i przy tej pogodzie na zimówkach i przy braku doświadczenia robi jakieś 8s do 100km/h.
Pozdrawiam