Strona 1 z 1

D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 18:36
przez luki85
Witam, temat pewnie przerabiany na 100 sposobów itd. Nie mniej przegrzebanie forum jest dla mnie jak zgrywanie neta na dyskietki, więc może ktoś pomoże w kliku kwestiach :)

W sezonie letnim chciałbym wystartować kilka razy w KJS (dopiero zaczynam, pierwsze starty) i mam pytanie odnośnie podejścia i remontów silnika. Na ten moment przy większym butowaniu żre mi olej strasznie. Mniej więcej ok. 1l na 1000km. Silnik był po remoncie, więc szukałem przyczym w wyciekach, które się pojawiają, ale przy butowaniu kopci jak na filmie:

https://youtu.be/wjetIKaZtjQ

Zawory też chodzą głośniej, ale mam nadzieję, że regulacja pomoże.
I teraz pytanie 1: czy warto bawić się teraz w remont silnika (zakładam, że całość do roboty - góra i dół) czy może pocisnąć nim jeszcze w sezonie te kilka razy w KJS, nauczyć się czegoś, a przy okazji zobaczyć co jeszcze wyjdzie w praniu? Olej leje 10W60 (Valvo), więc zakładam że poradzi sobie z butowaniem i przy pilnowaniu poziomu raczej nic gorszego się nie stanie.
Pytanie 2: jakie są koszta takiego remontu? Wraz z cylindrami (honowanie)?
Pytanie 3: jaki jest optymalny przedział ciśnienia sprężania dla CRX D16Z5? Teraz samochód zbiera się dobrze i przy tej pogodzie na zimówkach i przy braku doświadczenia robi jakieś 8s do 100km/h.

Pozdrawiam

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 19:51
przez kid
Zależy co chcesz osiągnąć. Jak po remoncie bierze Ci 1l/1tys to raczej to był remąt, a nie remont.
W naprawę włożysz tyle co koszt swapa na b16 - ale tu jest loteria prawdopodobnie też będzie zlopal olej, ale dostaniesz w rekompensacie 30km i będziesz bardziej konkurencyjny w swojej klasie. Ja bym wyregulowal zawory, lał dobry olej i pilnował poziomu i upalal, jak padnie (a może nie pasc) to podmienisz słupek, albo swap i dalej jazda.
Jak się chmury wstydzisz za sobą to zamontuj sprawnego kata

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 19:58
przez luki85
Chmura mnie jakoś nie drażni :D Co do swapa to nie jestem przekonany, bo z tym jest loteria i wolę jednak pakować kasę w naprawę. Kwestia ile taka naprawa może kosztować :/

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 20:22
przez ptyk05
Silnik złom. Z Bielska jestes?

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 20:41
przez luki85
Do Bielska mam kawałek (Tychy). Szybka analiza silnika :D Czyli nie ma sensu reanimować?

Re: Odp: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 20:42
przez newuser
Naprawa od A do Z, konkretnie i bez lipy to ze 3-4 tysie.
Pod warunkiem że znajdziesz kogoś kto tego nie spartaczy.

Wysłane z mojego GT-S5839i za pomocą Tapatalk 2

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 21:16
przez luki85
Czy robienie dołu jest możliwe bez góry jeśli jest ok? Tak z ciekawości. Bo na zimnym i ma wolnych obrotach nie kopci. Przy zejściu z obrotow raczej tez nie, więc jak silnik byl robiony to może chociaż góra jest w dobrym stanie? Przy kwotach 3-4 tys to rzeczywiście swap bardziej opłacalny jest chyba.

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 21:44
przez atom1
panie, olej ten temat, ten silnik i tak jest do zamordowania, jezeli panewki sa dobre to dolewac i katowac

kup silnik od chinczyka za 1500 i czekaj az ten padnie, szybka przekladka i ganiasz dalej

raczej smok i ekologia sa ci obce... jak jezdzisz honda

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-12, 21:52
przez luki85
Widocznie nie mam większego wyjścia. Czy jest ktoś na forum kto ogarnia takie tematy (swapy itd.)? Dzięki za pomoc Panowie.

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-13, 00:51
przez akMe
swapa w crx-ie robi sie przy uzyciu lewarka i 2 klockow drewna.
kilka podstawowych narzedzi w ilosci 5.
wiara w siebie i 4h wolnego czasu.

;)

Re: D16Z5 po modach_kopcenie

PostNapisane: 2017-02-13, 00:57
przez luki85
:D akMe pocieszające :D

No to szukam nowego serducha, dwóch klocków drewna i narzędzi w ilości 5 :D