Tłumik końcowy pod D16Y8 turbo
Napisane: 2017-03-14, 15:28
Sprawa wygląda tak - obecnie mam założony wydech 2,25', zakończony tłumikiem końcowym INVIDIA High Performance z wkładką wygłuszającą o średnicy ~35mm (~1,4'[?]). Boost 0,55 bar, seryjny silnik D16Y8.
Wydech jest troszku głośny, basowy dźwięk. Nie jestem jakimś "młodym gniewnym" i zależało by mi na uciszeniu fury chociaż trochę.
Kiepsko u mnie ostatnio z hajsem więc szkoda mi na nowy tłumik (400PLN), spawanie (100PLN) oraz ponowne dostrojenie (200PLN) :|
W związku z powyższym mam kilka pytań. Doradźcie coś proszę
1) co sądzicie o tego typu wynalazkach? Ma to jakikolwiek sens? Jeśli nie taką wkładka, to może jakaś inna?
http://allegro.pl/silencer-wkladka-do-t ... 41415.html
2) zastanawia mnie, jak się ma zmiana średnicy przelotu tłumika końcowego a ponowne strojenie.
Można bezpiecznie jeździć na odrobinę większej średnicy bez strojenia? Dodam, że po przekroczeniu ~6k RPM, Przema wspominał o małym spadku doładowania, może do 0,3-0,4 bara, nie wiem czy dobrze pamiętam :/
Wpominał też, że jak wyciągnę obecną wkładkę, to będę musiał do niego ponownie podjechać.
3) czy obecnie nie mam zbyt małej średnicy w tłumiku końcowym (~1,4') w porównaniu do reszty wydechu (2,25')?
4) na jednym zdjęciu widać środek tłumika. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że "coś" tam jest
To jest syf i nagar jakiś? Wypadało by to przeczyścić, prawda? Jeśli tak, to demontować tłumik czy jest jakiś inny sposób?
Nie wiem, czy to ważne ale podaję wymiary obecnego tłumika: średnica wkładki ~35mm, średnica końcówki tłumika ~100mm, średnica puszki ~130mm, długość puszki ~280mm.
Z góry dziękuję za pomoc.
Wydech jest troszku głośny, basowy dźwięk. Nie jestem jakimś "młodym gniewnym" i zależało by mi na uciszeniu fury chociaż trochę.
Kiepsko u mnie ostatnio z hajsem więc szkoda mi na nowy tłumik (400PLN), spawanie (100PLN) oraz ponowne dostrojenie (200PLN) :|
W związku z powyższym mam kilka pytań. Doradźcie coś proszę
1) co sądzicie o tego typu wynalazkach? Ma to jakikolwiek sens? Jeśli nie taką wkładka, to może jakaś inna?
http://allegro.pl/silencer-wkladka-do-t ... 41415.html
2) zastanawia mnie, jak się ma zmiana średnicy przelotu tłumika końcowego a ponowne strojenie.
Można bezpiecznie jeździć na odrobinę większej średnicy bez strojenia? Dodam, że po przekroczeniu ~6k RPM, Przema wspominał o małym spadku doładowania, może do 0,3-0,4 bara, nie wiem czy dobrze pamiętam :/
Wpominał też, że jak wyciągnę obecną wkładkę, to będę musiał do niego ponownie podjechać.
3) czy obecnie nie mam zbyt małej średnicy w tłumiku końcowym (~1,4') w porównaniu do reszty wydechu (2,25')?
4) na jednym zdjęciu widać środek tłumika. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że "coś" tam jest
To jest syf i nagar jakiś? Wypadało by to przeczyścić, prawda? Jeśli tak, to demontować tłumik czy jest jakiś inny sposób?
Nie wiem, czy to ważne ale podaję wymiary obecnego tłumika: średnica wkładki ~35mm, średnica końcówki tłumika ~100mm, średnica puszki ~130mm, długość puszki ~280mm.
Z góry dziękuję za pomoc.