Dziś zauważyłem, że gdy wlacza sie vtec, zaczyna szarpac. Troche dymilo na niebiesko i strzelalo z wydechu. Po kilkudziesieciu km vtec milczy zupelnie. Co dam rade sprawdzic sam a co w ASO? SILNIK B16A2
Hmmm mam troche luznej gotowki. Co moze powodowac ubytek oleju? Wstawie do warsztatu. Szkoda autka. Aaaa z obserwacji wynika, ze po katowaniu stawiam niebieskawa zaslone dymna przez chwilke...
Silnik zużyty. Jak nie znasz budowy silnika to jak Ci to ma ktoś wytłumaczyć. Masz zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze, lub to i to. Jesli ma to być dobrze zrobione to tanio nie będzie Jeśli to D16z6 to możesz jeździć aż zakatujesz i zmienić po prostu słupek na zdrowy, jeśli to B16a2 to wtedy remont bardziej racjonalny, bo te silniki są droższe Ja na D16z5 wciągającym 0,8-1,2 l na 1000 km jeździłem 3 lata (15 000 km) i stan sie nie pogarszał, pewnie dalej bym smigał, ale pogoniłem słupek w dobrej cenie, a kupiłem zdrowy Możesz zrobic pomiar kompresji sprężania na cylindrach jako badanie stanu technicznego silnika. Zawsze to coś przybliży obraz jego stanu.
Hmmm to B16A2. Poprzedni wlasciciel cos marudzil o uszczelniaczach zaworow. Sprawdze co sie da i pozbede sie gotowki. Mysle, ze warto zwazywszy jaka frajde daje takie autko.
nawet jakby mialy byc ssame uszczelniacze, to po ich wymianie pojdzie pewnie dol silnika... niestety jak remont to zrobic to porzadnie od A do Z.
Pomiar sprezania niewiele powie odnosnie zuzycia oleju, ale o kondycji silnika owszem, tylko zeby dal jakis realny obraz to musialby go zrobic ktos ogarniety, potrafiacy wyciagnac odpowiednie wnioski