Przegrzewanie się na postoju
Napisane: 2017-07-08, 16:18
Siemka!
Od jakiegoś czasu mam problem z przegrzewaniem się na postoju po dłuższej jeździe i jak podczas stania w korkach.
Informacje:
Auto: CRX ED9 bez klimatyzacji (seryjnie)
Problem: Temperatura płynu trzyma się wzorowo podczas jazdy, bez względu na styl; jednakże na postoju po dłuższej jeździe temperatura zaczyna wzrastać. Co ciekawe, włączenie świateł pozycyjnych jak i drogowych MA wpływ na wzrost temperatury: (filmik) https://drive.google.com/file/d/0B-wqA0 ... sp=sharing
Dodatkowe informacje:
- Wiatrak przy zbyt wysokiej temperaturze się NIE włącza;
- Wiatrak podpięty do akumulatora załącza się i działa normalnie;
- W przeciągu roku musiałem dolać 0,5l płynu chłodniczego do zbiornicza wyrównawczego, ale myślę, że była to kwestia zapowietrzenia układu, aktualnie w wyrównawczym jest troche ponad minimum. (nie ma w nim ani kapki oleju);
- Układ jest prawdopodobnie dobrze odpowietrzony - używając odpowietrznika na bloku silnika leci z niego tylko i wyłącznie płyn chłodniczy;
- Ostatnio nawet miałem taką przypadłość, że przy zbyt wysokiej temperaturze silnika kierunkowskazy migały szybciej niż powinny (jak przy przepalonej żarówce). Teraz juz jest normalnie.
Ktoś ma pomysł co jest winowajcą?
Od jakiegoś czasu mam problem z przegrzewaniem się na postoju po dłuższej jeździe i jak podczas stania w korkach.
Informacje:
Auto: CRX ED9 bez klimatyzacji (seryjnie)
Problem: Temperatura płynu trzyma się wzorowo podczas jazdy, bez względu na styl; jednakże na postoju po dłuższej jeździe temperatura zaczyna wzrastać. Co ciekawe, włączenie świateł pozycyjnych jak i drogowych MA wpływ na wzrost temperatury: (filmik) https://drive.google.com/file/d/0B-wqA0 ... sp=sharing
Dodatkowe informacje:
- Wiatrak przy zbyt wysokiej temperaturze się NIE włącza;
- Wiatrak podpięty do akumulatora załącza się i działa normalnie;
- W przeciągu roku musiałem dolać 0,5l płynu chłodniczego do zbiornicza wyrównawczego, ale myślę, że była to kwestia zapowietrzenia układu, aktualnie w wyrównawczym jest troche ponad minimum. (nie ma w nim ani kapki oleju);
- Układ jest prawdopodobnie dobrze odpowietrzony - używając odpowietrznika na bloku silnika leci z niego tylko i wyłącznie płyn chłodniczy;
- Ostatnio nawet miałem taką przypadłość, że przy zbyt wysokiej temperaturze silnika kierunkowskazy migały szybciej niż powinny (jak przy przepalonej żarówce). Teraz juz jest normalnie.
Ktoś ma pomysł co jest winowajcą?