Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

Posty: 10   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Chlor
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2018-08-10, 22:11
Samochód: CRX II ED9 91r.

Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez Chlor » 2019-10-03, 13:19

Pytanko do znawców,

Jak bardzo różnią się od siebie te silniki? z tego co się orientuję to są identyczne.
D16A9 - 130KM
D16Z5 - 124KM

i czym jest spowodowana ta różnica 6KM? Gdzie one uciekły.

Trafił mi się Z5 na części i i chce z niego wykorzystać ile się da na zapas a wolę się najpierw upewnić czy wszystko będzie pasowało do D9 Plug&play zanim zacznę swój rozbierać.

dzięki

Avatar użytkownika
-venom-
Moderator
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 2008-09-24, 19:46
Lokalizacja: Łódź
Samochód: ED9 B16A1

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez -venom- » 2019-10-03, 14:18

Różnice głównie w osprzęcie a9 nie miało sondy (był potencjometr na komputerze), miało fabryczny kolektor 421.
Same słupki są zamienne, a czy są różnice w poszczególnych silnikach to niech się wypowiedzą Ci co je remontowali. Wg mnie nawet jak są to elementy pasują zamiennie.
ED9 B16 (ex czub) in progress...

Avatar użytkownika
Chlor
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2018-08-10, 22:11
Samochód: CRX II ED9 91r.

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez Chlor » 2019-10-03, 16:12

jesteś pewny ze A9 tak miało? a nie Z5 z tego co piszesz to ja na kompie nie mam potencjometra, a kolektor jest 41 i jest sonda.
czy takiego zestawu jednak nie miał Z5, sam słupek z osprzętem wydaje się identyczny.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9957
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez atom1 » 2019-10-03, 21:03

te 6 kapucynow ucieklo przez zmiane kolektora i dolozenie kata oraz pewnie regulacje mieszanki przez sonde :-))

kiedys widzialem przedlifta z sonda ale moim zdaniem to jakas rzezba byla

tak to wszystko pasuje, brakuje tylko przewodu od sondy w wiazce, i dolozona kostka w kabinowej do potencjometra, ale mechanika silnika wsio to samo
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
tebesik
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2017-02-02, 11:01
Lokalizacja: Ostrowiec#Św.
Samochód: ED9

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez tebesik » 2019-10-04, 09:16

Gdzieś coś kiedyś czytałem że wałki wydechowy lub ssący się jakoś różnią ale nie wiem ile w tym prawdy

1337
 
Posty: 94
Dołączył(a): 2018-02-14, 13:02
Lokalizacja: DW
Samochód: ED9'88

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez 1337 » 2019-10-04, 13:27

Panowie a co z D16A8?

Avatar użytkownika
Chlor
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2018-08-10, 22:11
Samochód: CRX II ED9 91r.

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez Chlor » 2019-10-04, 15:00

D16A9 --- > (Same as D16A8 but without a catalytic converter)

Takie coś znalazłem:

D16Z5
(Basically the same engine as the D16A9, but now with a catalytic converter and lambda sensor)

Found in:
September 1989 – 1992 Honda CRX (European market)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.5:1
Power: 124 PS (91 kW; 122 hp) at 6800 rpm[16]
Torque: 14.3 kg⋅m (140 N⋅m; 103 lb⋅ft) at 5700 rpm[16]
Valvetrain: DOHC, four valves per cylinder
Cam Gear: 34 tooth
Fuel Control: OBD-0 PGM-FI
Head Code: P7
Piston Code: PM7
ECU Code: PM7
Clutch Kit: 210 mm disk

D16A8
Found in:
1988–1995 Civic/CRX/Concerto (UK/Europe/Australia)
1992–1995 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)
1993–1997 Rover 216 Sport Coupé (Europe)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression : 9.5:1
Power : 122 PS (90 kW; 120 hp) at 6800 rpm
Torque : 14.9 kg⋅m (146 N⋅m; 108 lb⋅ft) at 5900 rpm
Valvetrain : DOHC (4 valves per cylinder)
Fuel Control : OBD-0 and OBD-1 MPFI
ECU Code : PP5 (OBD-0), P29 (OBD-1)
Head Code : PM7
Gearbox : L3

D16A9
(Same as D16A8 but without a catalytic converter)

Found in:
1988–1991 Concerto (UK/Europe)
1988–1991 CRX 1.6i-16 (UK/Europe/South Africa)
1990–1992 Ballade 160i-DOHC (South Africa)
1988–1991 Civic 1.6i-16 (UK/Europe)
1992–1993 Civic GTi (New Zealand)
1989–1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)
1992–1995 Civic Si (Japanese, European and Peruvian version)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression : 9.5:1
Power : 125-129 hp (91.9-94.8 kW, 126-130 PS) at 6800 rpm
Torque : 105 lb·ft (14.5 kg/m, 143 Nm) at 5700 rpm
Valvetrain : DOHC 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7,200 rpm
Limit: 7,250 rpm
Fuel Cut: 7800 RPM (PM7)
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: (P29 OBD1)
Gearbox: non-LSD (1988-1991): L3, LSD (1992-1995): S20

źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine

Fajne zestawienie z opisem w jakich autach można znaleźć dany silnik i nie zawsze to Honda, wiec może być też przydatne w poszukiwaniu części

Avatar użytkownika
Chlor
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2018-08-10, 22:11
Samochód: CRX II ED9 91r.

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez Chlor » 2019-10-04, 15:24

Jak pisał atom, wychodzi z tego ze to są praktycznie te same silniki a zmiany są tylko kosmetyczne własnie w sondzie, kacie i kompie a słupki i cały osprzęt jest taki sam i można modzic bez ograniczeń między nimi.

czy jednak są może jakieś niuanse? o których wiedza tylko wtajemniczeni :D

1337
 
Posty: 94
Dołączył(a): 2018-02-14, 13:02
Lokalizacja: DW
Samochód: ED9'88

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez 1337 » 2019-10-05, 20:29

fajne zestawienie, wielkie dzieki za info :ok:

Avatar użytkownika
kid
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: Silnik D16A9 a D16Z5 pytanie

przez kid » 2019-10-11, 12:43

Pierwsze d16a9 maja delikatnie inny wal - roznia sie srednica w miejscu gdzie wchodzi kolo pasowe

Posty: 10   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Teraz jest 2019-10-18, 00:36