EE8 - swap skrzyni na S4C

Posty: 29   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
kruku
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2013-03-15, 15:17
Lokalizacja: Kraków / Sosnowiec

EE8 - swap skrzyni na S4C

przez kruku » 2013-08-26, 13:53

Przyszedł czas na wymianę skrzyni w moim EE8, jednak to pierwsza większa modyfikacja, a w temacie mechaniki CRXa dopiero raczkuję, więc chciałbym się dowiedzieć co jeszcze powinienem sobie sprawić zanim umówię się z mechanikiem na zabieg. Skrzynia jest, przejściówka linka-hydro będzie, czym jeszcze powinienem się zainteresować?

Gadałem z eithray'em, z tym, że on dostał info odnoście S80. Wspominał o:

- tarcza sprzęgłowa z B16A2 lub B18C6
- półosie z przegubami - uszczelniacze przegubu wewnętrznego wymienić na te ze skrzyni Y2

Czy w przypadku S4C jest analogicznie? Może warto przy okazji zainwestować w nowe sprzęgło jeśli to ułatwi sprawę? Z chęcią przyjmę również wszelkie sugestie co do doboru sprzętu ;)

Avatar użytkownika
dawidcrx2
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 2007-09-30, 22:05
Lokalizacja: ZGY!

przez dawidcrx2 » 2013-08-26, 17:13

to samo co w s80

tarcze sprzegła musisz miec z a2 i zmienic uszczelniacze w skrzyni przy przegubach
CRX B18C T

https://www.facebook.com/Dawidcrx2-Garage-418968548231652/

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9951
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-08-26, 22:16

najwazniejsza to lapa od skrzyni= wcale nie pasuje do ee
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
kruku
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2013-03-15, 15:17
Lokalizacja: Kraków / Sosnowiec

przez kruku » 2013-08-27, 00:08

atom1 napisał(a):najwazniejsza to lapa od skrzyni= wcale nie pasuje do ee


Co masz na myśli?

Avatar użytkownika
bms
 
Posty: 502
Dołączył(a): 2007-12-07, 22:49
Lokalizacja: Krk
Samochód: EE8

przez bms » 2013-08-27, 15:47

Gdzieś wyczytałem że łapę przykręca się innym rozmiarem śrub i trzeba będzie rozwiercić stare otwory.
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?t=54213 bms - EE8 .

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9951
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-08-27, 21:40

sruby na lape w skrzyni s4c sa w innym miejscu
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
kruku
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2013-03-15, 15:17
Lokalizacja: Kraków / Sosnowiec

przez kruku » 2013-08-28, 11:37

atom1 napisał(a):sruby na lape w skrzyni s4c sa w innym miejscu


Co z tym fantem zrobić? Widziałem EE8 z S4C, więc na pewno jest jakiś sposób... chyba ;)

Avatar użytkownika
bms
 
Posty: 502
Dołączył(a): 2007-12-07, 22:49
Lokalizacja: Krk
Samochód: EE8

przez bms » 2013-08-28, 19:52

Znalazłem stare PW:
Mam nadzieję, że user kristico86 się nie obrazi:

[...] Półosie pasują z b16a1, ale trzeba uszczelniacze w skrzyni s80 wymienić na uszczelniacze ze skrzyni b16a1, potrzeba dorobić łapę od skrzyni od nowa i poczęstować podłużnice od strony skrzyni kilka razy młotkiem aby nie tłukło bardzo przy ruszaniu.trzeba rozwiercić Tylna łapę tzw "L" (dwa otwory) pod grubsze śruby aby skrzynia nie latała. Pokombinować też trzeba z napędem linki -albo przerobić vss ze skrzyni s80 (rozkręcisz i dojdziesz o co chodzi) lub spróbować zamontować ten z b16a1. Co do sprzęgła to nie wiem bo ja miałem b18c4 + s80 w EE8... [...]
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?t=54213 bms - EE8 .

Avatar użytkownika
kruku
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2013-03-15, 15:17
Lokalizacja: Kraków / Sosnowiec

przez kruku » 2013-09-04, 20:45

Myślałem ostatnio o temacie i mam kilka pytań trochę z innej beczki. Po krótce przedstawię problemy, które mam z Y2:

a) praktycznie każdy bieg zgrzyta przy wbijaniu powyżej 3-4k RPM w zależności od biegu
b) trójka powyżej tej granicy praktycznie nie wbija
c) przy niższych obrotach również wchodzi topornie, w dodatku ma tendencje do wypadania
d) żeby wrzucić wsteczny 50/50 trzeba najpierw wrzucić pierwszy
e) piątki trzeba nieco "poszukać"

Kilka teoretycznych pytań:

1) Czy jest sens, i w ogóle szansa to ratować?
2) Czy biorąc pod uwagę wszystkie koszty związane ze swapem czy nie wyjdzie taka inwestycja taniej lub w podobnych granicach, które na chwilę obecną wynoszą ok. 2k polskich dolarów i przy mniejszym nakładzie pracy?
3) Czy ktoś miał styczność i czy jest sens inwestować przy powyższych problemach w takie cuś: http://www.gearspeedwholesale.com/produ ... 1-j1bs.htm

Biorąc pod uwagę, że faktycznie da radę odratować Y2 czy jest możliwość pożenienia ze sobą obu skrzyń w hybrydę?

W kwestii swapu - jak wygląda sprawa z tarczą sprzegłową? Jeśli chciałbym wymieniać przy okazji sprzęgło, to muszę kupić do B16, wywalić samą tarczę i wrzucić tą z B18?

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9951
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-09-04, 21:08

kup dobra uzywana skryznie i tyle, conajwyzej 3 bedzie zgrzytac ;P ew mozesz zlecic komus naprawe, ale sam widizsz jakie to koszty
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
pablo1607
 
Posty: 218
Dołączył(a): 2010-09-16, 18:49

przez pablo1607 » 2013-09-04, 22:51

kruku napisał(a):
Kilka teoretycznych pytań:

1) Czy jest sens, i w ogóle szansa to ratować?
2) Czy biorąc pod uwagę wszystkie koszty związane ze swapem czy nie wyjdzie taka inwestycja taniej lub w podobnych granicach, które na chwilę obecną wynoszą ok. 2k polskich dolarów i przy mniejszym nakładzie pracy?
3) Czy ktoś miał styczność i czy jest sens inwestować przy powyższych problemach w takie cuś: http://www.gearspeedwholesale.com/produ ... 1-j1bs.htm

Biorąc pod uwagę, że faktycznie da radę odratować Y2 czy jest możliwość pożenienia ze sobą obu skrzyń w hybrydę?

W kwestii swapu - jak wygląda sprawa z tarczą sprzegłową? Jeśli chciałbym wymieniać przy okazji sprzęgło, to muszę kupić do B16, wywalić samą tarczę i wrzucić tą z B18?


Ad 1. Musisz sam ocenić. Ja miałem podobne problemy, no moze nie az tak duze ale zgrzytaly 2,3,5 przy wysokich obrotach, zrobiłem remont swojej Y2 i po remoncie jest spoko. Problemem moze byc to ze nie tylko synchronizatory się sypią, bo przesuwki i zębatki biegów też lecą, tak że w takim wypadku wymienienie samych synchro może się zdać na nic. U mnie akurat udało się jeszcze odratować te elementy choć nie wyglądały za dobrze, co z wymianą synchronizatorów wskrzesiło moją skrzynkę. Synchro oczywiście poleciały nowe "synchrotech" (kupione na ebayu).
Ad 2. Mnie inwestycja w skrzynie/ a w zasadzie jej remont, razem ze sprzęgłem i robocizną kosztowała 1/3 z kwoty którą podałeś. Nie biorąc pod uwagę iż w tym roku ładuje do niej joszcze nowe FD.
Ad 3. W synchronizatory Synchrotecha w razie czego warto się wyposażyć. Najlepiej też jak się tym ktoś zajmie co orbi te skrzynie i potrafi czasem zrobic cos z niczego, bądź ma dużo części w zapasie do takich skrzynek.

Apropos hybrydy, walczyłem z tematem i nic w y2 nie władujesz ze skrzynek hydro. Nie ma szans. Przede wszystkim ruznica jest w długości skrzyń. Y2 jest krótsza od skrzynek hydro o jakies 2,5 cm(swoj ą drogą do dzisiaj się nie dowiedziałem jak jest rozwiązywana ta sprawa przy swapie skrzyni hydro do ee8 gdzie od skrzyni do podłużnicy jest ok 2cm, jakoś nikt o tym jeszcze nie napisał i się nie pochwalił jak rozwiązał ten problem). Drugi problem to całkowicie różniący się wałek przełożenia głównego - inne uzębienie.

Jeśli chodzi o sprzęgło to z tego co się orientuję to właśnie przy swapie na skrzynkę hydro wymieniasz tarcze na taką jaka była montowana przy silnikach z którego pochodzi skrzynia. Natomiast docisk dajesz z b16a1. jesli się mylę niech ktoś sprostuje.
THIS TIME FOR JAPAN

Avatar użytkownika
dawidcrx2
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 2007-09-30, 22:05
Lokalizacja: ZGY!

przez dawidcrx2 » 2013-09-04, 23:25

dokładnie tak jak piszeszpablo1607, zmienia się sama tarcze sprzęgła, robiłem tak u znajomego w crx i wszystko gra, przerabiałem tez łąpe od skrzyni i delikatnie młotkiem pukajac w poszycie robiłem miejsce na ta skrzynie gdzie już jest na styk wszystko
CRX B18C T

https://www.facebook.com/Dawidcrx2-Garage-418968548231652/

Avatar użytkownika
Wojtuuus
 
Posty: 102
Dołączył(a): 2010-06-05, 13:14
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: EE9

Re: EE8 - swap skrzyni na S4C

przez Wojtuuus » 2018-12-05, 12:35

Cześć,

podpowiecie czy śruby (2 szt.) od skrzyni Y2 w miejscu łapy "L" są inne względem skrzyni hydro, w moim przypadku s4c jdm? Te od Y2 są zbyt "wąskie" i nijak nie mogę przykręcić nowej skrzyni do tylnej łapy.

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3869
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx ed9 b18c

Re: EE8 - swap skrzyni na S4C

przez wrobellos » 2018-12-05, 17:33

Inna srednica, trzeba lape przewiercic
Lapy swap H K B series
czesci ee8ed9
lekkie laminaty-maski klapy dokladki ed9ee8ed7ee9
budowa hybryd skrzyn biegow
tarcze 282mm
swap hamulca big brake
regeneracja zaciskow
montaz turbo kompresor
custom wydechy doloty kwas
reperaturki progow nadkoli

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9951
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: EE8 - swap skrzyni na S4C

przez atom1 » 2018-12-05, 21:39

nic juz nie moge sie wykazac, wypadlem z obiegu ;p
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

  Następna strona
Posty: 29   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości