Strona 1 z 2

EE8 - swap skrzyni na S4C

PostNapisane: 2013-08-26, 13:53
przez kruku
Przyszedł czas na wymianę skrzyni w moim EE8, jednak to pierwsza większa modyfikacja, a w temacie mechaniki CRXa dopiero raczkuję, więc chciałbym się dowiedzieć co jeszcze powinienem sobie sprawić zanim umówię się z mechanikiem na zabieg. Skrzynia jest, przejściówka linka-hydro będzie, czym jeszcze powinienem się zainteresować?

Gadałem z eithray'em, z tym, że on dostał info odnoście S80. Wspominał o:

- tarcza sprzęgłowa z B16A2 lub B18C6
- półosie z przegubami - uszczelniacze przegubu wewnętrznego wymienić na te ze skrzyni Y2

Czy w przypadku S4C jest analogicznie? Może warto przy okazji zainwestować w nowe sprzęgło jeśli to ułatwi sprawę? Z chęcią przyjmę również wszelkie sugestie co do doboru sprzętu ;)

PostNapisane: 2013-08-26, 17:13
przez dawidcrx2
to samo co w s80

tarcze sprzegła musisz miec z a2 i zmienic uszczelniacze w skrzyni przy przegubach

PostNapisane: 2013-08-26, 22:16
przez atom1
najwazniejsza to lapa od skrzyni= wcale nie pasuje do ee

PostNapisane: 2013-08-27, 00:08
przez kruku
atom1 napisał(a):najwazniejsza to lapa od skrzyni= wcale nie pasuje do ee


Co masz na myśli?

PostNapisane: 2013-08-27, 15:47
przez bms
Gdzieś wyczytałem że łapę przykręca się innym rozmiarem śrub i trzeba będzie rozwiercić stare otwory.

PostNapisane: 2013-08-27, 21:40
przez atom1
sruby na lape w skrzyni s4c sa w innym miejscu

PostNapisane: 2013-08-28, 11:37
przez kruku
atom1 napisał(a):sruby na lape w skrzyni s4c sa w innym miejscu


Co z tym fantem zrobić? Widziałem EE8 z S4C, więc na pewno jest jakiś sposób... chyba ;)

PostNapisane: 2013-08-28, 19:52
przez bms
Znalazłem stare PW:
Mam nadzieję, że user kristico86 się nie obrazi:

[...] Półosie pasują z b16a1, ale trzeba uszczelniacze w skrzyni s80 wymienić na uszczelniacze ze skrzyni b16a1, potrzeba dorobić łapę od skrzyni od nowa i poczęstować podłużnice od strony skrzyni kilka razy młotkiem aby nie tłukło bardzo przy ruszaniu.trzeba rozwiercić Tylna łapę tzw "L" (dwa otwory) pod grubsze śruby aby skrzynia nie latała. Pokombinować też trzeba z napędem linki -albo przerobić vss ze skrzyni s80 (rozkręcisz i dojdziesz o co chodzi) lub spróbować zamontować ten z b16a1. Co do sprzęgła to nie wiem bo ja miałem b18c4 + s80 w EE8... [...]

PostNapisane: 2013-09-04, 20:45
przez kruku
Myślałem ostatnio o temacie i mam kilka pytań trochę z innej beczki. Po krótce przedstawię problemy, które mam z Y2:

a) praktycznie każdy bieg zgrzyta przy wbijaniu powyżej 3-4k RPM w zależności od biegu
b) trójka powyżej tej granicy praktycznie nie wbija
c) przy niższych obrotach również wchodzi topornie, w dodatku ma tendencje do wypadania
d) żeby wrzucić wsteczny 50/50 trzeba najpierw wrzucić pierwszy
e) piątki trzeba nieco "poszukać"

Kilka teoretycznych pytań:

1) Czy jest sens, i w ogóle szansa to ratować?
2) Czy biorąc pod uwagę wszystkie koszty związane ze swapem czy nie wyjdzie taka inwestycja taniej lub w podobnych granicach, które na chwilę obecną wynoszą ok. 2k polskich dolarów i przy mniejszym nakładzie pracy?
3) Czy ktoś miał styczność i czy jest sens inwestować przy powyższych problemach w takie cuś: http://www.gearspeedwholesale.com/produ ... 1-j1bs.htm

Biorąc pod uwagę, że faktycznie da radę odratować Y2 czy jest możliwość pożenienia ze sobą obu skrzyń w hybrydę?

W kwestii swapu - jak wygląda sprawa z tarczą sprzegłową? Jeśli chciałbym wymieniać przy okazji sprzęgło, to muszę kupić do B16, wywalić samą tarczę i wrzucić tą z B18?

PostNapisane: 2013-09-04, 21:08
przez atom1
kup dobra uzywana skryznie i tyle, conajwyzej 3 bedzie zgrzytac ;P ew mozesz zlecic komus naprawe, ale sam widizsz jakie to koszty

PostNapisane: 2013-09-04, 22:51
przez pablo1607
kruku napisał(a):
Kilka teoretycznych pytań:

1) Czy jest sens, i w ogóle szansa to ratować?
2) Czy biorąc pod uwagę wszystkie koszty związane ze swapem czy nie wyjdzie taka inwestycja taniej lub w podobnych granicach, które na chwilę obecną wynoszą ok. 2k polskich dolarów i przy mniejszym nakładzie pracy?
3) Czy ktoś miał styczność i czy jest sens inwestować przy powyższych problemach w takie cuś: http://www.gearspeedwholesale.com/produ ... 1-j1bs.htm

Biorąc pod uwagę, że faktycznie da radę odratować Y2 czy jest możliwość pożenienia ze sobą obu skrzyń w hybrydę?

W kwestii swapu - jak wygląda sprawa z tarczą sprzegłową? Jeśli chciałbym wymieniać przy okazji sprzęgło, to muszę kupić do B16, wywalić samą tarczę i wrzucić tą z B18?


Ad 1. Musisz sam ocenić. Ja miałem podobne problemy, no moze nie az tak duze ale zgrzytaly 2,3,5 przy wysokich obrotach, zrobiłem remont swojej Y2 i po remoncie jest spoko. Problemem moze byc to ze nie tylko synchronizatory się sypią, bo przesuwki i zębatki biegów też lecą, tak że w takim wypadku wymienienie samych synchro może się zdać na nic. U mnie akurat udało się jeszcze odratować te elementy choć nie wyglądały za dobrze, co z wymianą synchronizatorów wskrzesiło moją skrzynkę. Synchro oczywiście poleciały nowe "synchrotech" (kupione na ebayu).
Ad 2. Mnie inwestycja w skrzynie/ a w zasadzie jej remont, razem ze sprzęgłem i robocizną kosztowała 1/3 z kwoty którą podałeś. Nie biorąc pod uwagę iż w tym roku ładuje do niej joszcze nowe FD.
Ad 3. W synchronizatory Synchrotecha w razie czego warto się wyposażyć. Najlepiej też jak się tym ktoś zajmie co orbi te skrzynie i potrafi czasem zrobic cos z niczego, bądź ma dużo części w zapasie do takich skrzynek.

Apropos hybrydy, walczyłem z tematem i nic w y2 nie władujesz ze skrzynek hydro. Nie ma szans. Przede wszystkim ruznica jest w długości skrzyń. Y2 jest krótsza od skrzynek hydro o jakies 2,5 cm(swoj ą drogą do dzisiaj się nie dowiedziałem jak jest rozwiązywana ta sprawa przy swapie skrzyni hydro do ee8 gdzie od skrzyni do podłużnicy jest ok 2cm, jakoś nikt o tym jeszcze nie napisał i się nie pochwalił jak rozwiązał ten problem). Drugi problem to całkowicie różniący się wałek przełożenia głównego - inne uzębienie.

Jeśli chodzi o sprzęgło to z tego co się orientuję to właśnie przy swapie na skrzynkę hydro wymieniasz tarcze na taką jaka była montowana przy silnikach z którego pochodzi skrzynia. Natomiast docisk dajesz z b16a1. jesli się mylę niech ktoś sprostuje.

PostNapisane: 2013-09-04, 23:25
przez dawidcrx2
dokładnie tak jak piszeszpablo1607, zmienia się sama tarcze sprzęgła, robiłem tak u znajomego w crx i wszystko gra, przerabiałem tez łąpe od skrzyni i delikatnie młotkiem pukajac w poszycie robiłem miejsce na ta skrzynie gdzie już jest na styk wszystko

Re: EE8 - swap skrzyni na S4C

PostNapisane: 2018-12-05, 12:35
przez Wojtuuus
Cześć,

podpowiecie czy śruby (2 szt.) od skrzyni Y2 w miejscu łapy "L" są inne względem skrzyni hydro, w moim przypadku s4c jdm? Te od Y2 są zbyt "wąskie" i nijak nie mogę przykręcić nowej skrzyni do tylnej łapy.

Re: EE8 - swap skrzyni na S4C

PostNapisane: 2018-12-05, 17:33
przez wrobellos
Inna srednica, trzeba lape przewiercic

Re: EE8 - swap skrzyni na S4C

PostNapisane: 2018-12-05, 21:39
przez atom1
nic juz nie moge sie wykazac, wypadlem z obiegu ;p