Strona 1 z 1

ED9 - gwint z regulacją twardości?

PostNapisane: 2019-01-29, 22:38
przez Jacques
Czy ktoś może kojarzy jakieś porządne (nie chińskie, ale też bez bankructwa) rozwiązanie gwintu z regulacją twardości amortyzatorów do ED9 (polift)?

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-05, 18:00
przez Ptasior
ISC? Tylko trzeba wcześniej z Klemensem pogadac zeby przysłał tloczyska i sprężyny w dobrej wysokości. Kiedyś przerabiałem temat i opisywałem dokładnie. Poza tym na ISC niżej niz 40-50mm nie zejdziesz.

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-05, 20:02
przez dj-napster
Kiedyś rozglądałem się czy Tein występuje do CRX II ale niestety nie ma.

Z doświadczenia gdy posiadałem nowiutki Tein Flex z regulacją twardości w Prelude 4 gen powiem tylko tyle że nie kupił bym regulowanej twardości bez możliwości zamontowania tam EDFC (sterowanie z kabiny) bo jak ustawisz za twardo to jeździć normalnie się nie da (sztywno i podskakuje na nierównych drogach), a jak max miękko (porównywalne z fabrycznym) to też nie idzie normalnie jeździć bo auto nurkuje na nierównych drogach i nie raz chlasnąłem przednią belką w asfalt. Ustawienie pośrednie nie jest w pełni satysfakcjonujące bo nie wykorzystujesz możliwości takiego gwintu a jak wrzucisz coś cięższego do bagażnika to zawias ma skłonność do dobijania lub obcierania a wtedy potrzebne jest szybkie utwardzenie obniżonego tyłu (wiem z doświadczenia).

EDFC załatwia sprawę bo w ciągu 1-3 sekund można zmienić twardość przyciskiem zamiast się ciągle zatrzymywać i gmerać przy czterech amorach. Użytkowałem taki zestaw i wiem co mówię, najpierw miałem sam gwint a później dokupiłem EDFC bo nie dało się z tej regulacji w pełni korzystać.

Ciekawym rozwiązaniem jest też Tein z EDFC Active, czyli zmienia twardość automatycznie na zakrętach lub jak hamujesz żeby auto tak nie nurkowało. Coś podobnego jest fabrycznie montowane w Lexusach LS400 od 1994 roku.


edit: widzę że jest już dostępny gwint do rexa, najsłabsza wersja ale za to koszt tego to tylko 1800zł, ja kupowałem tutaj: http://www.jdl-online.com/honda-cr-x-ed ... 1uss2.html

ale chyba to nie ma regulowanej twardości.

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-05, 23:20
przez Jacques
Dzięki, a jak się ma taki Tein bez regulacji twardości do AP, również bez regulacji? Jest w czymś przypuszczalnie lepszy, gorszy? Bo cena mniej więcej podobna.

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-06, 00:28
przez wrobellos
chyba bym poszedl w teina, jakos bardziej przemawia chociazby renoma niz ap

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-06, 01:11
przez dj-napster
A ja bym nie brał ani jednego ani drugiego, nie bez powodu.
Mało kto zwraca uwagę na to że tanie gwinty mają pseudo regulację wysokości, po prostu ściskana jest sprężyna a to daje gorszy efekt niż jakbyście sobie kupili niższą sprężynę i zamontowali to na seryjny amortyzator.
Pomyśl że ściskasz fabryczną sprężynę, czy efekt jest dobry? nie bo auto im niżej tym bardziej podskakuje i nie da się tym normalnie jeździć.

Dobry gwint powinien mieć niezależną regulację wysokości, czyli obniżamy auto wkręcając gwintowaną kolumnę w dolne mocowanie amortyzatora. Sprężyna jest napięta normalnie nie zależnie od obniżenia auta, dodatkowo jeżeli chcemy uzyskać twardsze zawieszenie gdy nie ma regulacji twardości to ściskamy nieco bardziej sprężynę. Mając taki gwint da się uzyskać miękkość nawet seryjnego zawieszenia na obniżonym samochodzie.

Idealny byłby Tein Flex bo obniża się niezależnie i ma regulację twardości. Niestety do CRX nie występuje.
Wersja "Street Basis" to kontynuacja starego modelu "Super Street", czyli "mam CRX ale mało nim jeżdżę".

D2 jest do rexa i ma niezależną regulację wysokości ale uchodzi za betonowy mimo regulacji twardości, trzeba by się przekonać czy to mit kolejny sprzed 15 lat: http://turboworks.pl/Zawieszenie-gwinto ... 9-91-p5286

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-06, 11:02
przez wrobellos
Mialem ksporta uzywke ale sie zjezdzil, kupilem nowego d2 czyli to samo, nie chce innego gwintu, przy ksporcie mialem z5 i -100mm ustawienie beton, poznirj podnioslem na -80 i zmiekczylem go troche, bylo spoko, teraz mam b18 ktora wymusila podniesienie na -50 ustawiony jest na 50% soft i da sie normalnie jezdzic, jechalrm tak pod prage i nad moze i jest ok, gdyby nie wysokie b18 mozna ustawic max soft i jest tapczan

Re: ED9 - gwint z regulacją twardości? / średnice stabilizat

PostNapisane: 2019-02-08, 09:25
przez Jacques
A masz może jakiś namiar gdzie kupowałeś? Bo na tej francuskiej stronie K-sporta jakoś nie mogę znaleźć D2...