Strona 1 z 1

DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-09, 14:26
przez szyss
Witam
Żeby nie było przekopałem forum na temat zawieszenia. Zacznijmy od tego że moją solką źle mi się jezdzi. W zakrętach czuć że zawieszenie nie trzyma się drogi, szczególnie przód. Przy dodaniu gazu potrafi tak jak by podskokami wychodzić z zakrętu (takie wrażenie). Z tego co udało mi się odczytać na przodzie siedzą sprężyny (Vogtland) VDF VA957061 (fioletowe), tak samo jak na tyle, tylko że nie udało mi się odczytać numeru, prawdopodobnie HA957062. Wysokość na jakiej Honda stoi mi odpowiada, nie jest za nisko ani za wysoko, a opony to 215/40/R17.
Moim celem jest poprawienie prowadzenia, nie wiem w jakim stanie są te sprężyn ale chciał bym je zostawić, i sprezentować sobie komplet amortyzatorów. Z tego co wyczytałem to stosunek jakość cena chyba najlepiej wypada : KYB Ultra SR. Być może lepsze były by Bilstein B8, tylko za komplecik trzeba liczyć ok 1800zł. Czy ktoś może wie jak te KYB będą pracować z obecnymi sprężynami? Drugie pytanko to czy warto zostawić te sprężyny co są, jeśli wizualnie okaże się że są nieuszkodzone. Wiadomo że z biegiem lat sprężyny tracą swoje właściwości, u mnie solka już jest około 8 lat, a kiedy to było montowane tego nikt nie wiem.
Może macie jakieś inne propozycje na zawieszenie, z tym że gwint mnie raczej nie interesuje.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-09, 17:19
przez KromaR
Po pierwsze sprawdź u jakiegos dobrego mechanika/diagnosty stan całego zawieszenia. Jeśli przy sprężynach nie było nic kombinowane albo nie pękły to nie powinno być z nimi raczej problemu, nie jest to byle chińczyk jakby nie było. Amory mogą być też już zużyte zresztą jak wszystko inne jak na taki wiek przystało ;)

Wysłane z mojego LM-K526 przy użyciu Tapatalka

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-09, 21:52
przez wrobellos
Del sola trzeba rozporkami poskrecac bo jest galareta sam w sobie po 20-30 latach jazdy, druga kwestia opony 17 prowadzenia nie poprawia 15-16 jak chcesz czuc to Auto no i opona sama w sobie tez robi robote, zatem;
Przednia rozporka 3 pkt
Y-bar do srodka
Rozporka tyl na kilichy
Opony 195/55/15 felga 7j lub 195 45 16

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-10, 13:59
przez szyss
No więc z rozpórkami to nie jest głupi pomysł. Przednia jest bo moja solka to VTI, felg nie będę wymianiał, 17' fajnie wyglądają i muszę się pogodzić że na dziurach jest dużo gorzej. Jak kupowałem solke to gościu gadał że przednie amory to wymiany, a było to z 8 lat temu :P. Dlatego teraz planuje modernizację od amortyzatorów. I pytam się czy ktoś śmigał na tych sprężynach co posiadam z tymi amorami KYB Ultra SR. Czy te obniżenie -30mm nie będzie negatywnie wpływało na pracę amortyzatorów. Dodam że na przeglądzie przód amortyzatory bardzo słabo wypadają, nie wiem czy to wina sprężyn czy amortyzatorów (przód z tego co udało mi się doczytać to jakieś Monroe). A może stacji diagnostycznej ;) Oczywiście sprawdzę całe zawieszenie w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-11, 00:07
przez akMe
Mialem KYB Ultra SR, nie byly zle w sumie a pamietam dlatego, ze jak mialem dzwona to kupilem taki sam zestaw i nie kombinowalem z wymiana/ testowaniem innych.
17 felga nie tylko bedzie robila gorzej na dziurach ale i ogolnie na drodze...

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-11, 19:13
przez szyss
akMe napisał(a): 17 felga nie tylko bedzie robila gorzej na dziurach ale i ogolnie na drodze...

No z tym to się akurat nie zgodzę, bo tam gdzie jest super asfalt to na zakręcie jedzie jak przyklejona ;-)
Powiedźcie Panowie co warto wymienić wraz z tymi amortyzatorami, jakie elementy tam współpracują które warto dać nowe?

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-05-12, 06:09
przez wrobellos
Wszystkie tuleje

Re: DelSol, modernizacja zawieszenia

PostNapisane: 2021-07-04, 17:30
przez szyss
Witam
Dalej mnie zastanawia jedna kwestia bo tyle opinii co ludzi. Dostałem odpowiedź od KYB Polska, pytałem się o współpracę amortyzatorów KYB UltraSR z obniżonym zawieszeniem -30mm. Odpowiedź: Amortyzatory są przeznaczone do zawieszenia OEM. No i tu rodzi się pytanie, niby 30mm w dół to nie dużo, jednak widziałem opinię że amortyzator przeznaczony do seryjnego zawieszenia będzie źle współpracował z obniżonym zawieszeniem. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie? Obniżone delikatnie zawieszenie i amortyzator do seryjnego zawieszenia.
Trochę kasy kosztuje ziawias, więc chcę tak to poskładać aby było optymalnie. Wiem że Bilstein jest przeznaczony do obniżonego, jednak kosztuje swoje.
PS. Okazało się że jedna sprężyna w tyle jest pęknięta, więc sprężyny też idą do wymiany
Pozdrawiam