Wziąłem się za kostkę "B" w OBD-0.
Pod pinem "B4" nie mam tam żadnego kabelka a ze schematu wychodzi na to że powinien być połączony z pinem "A12" w OBD-1.
Panowie odkopie temat, robię przejściówkę i mam zonka Pacjent ED9, było D16Z5, będzie B18C4 Chodzi konkretnie o CKP i CYP. Wg wszelakich pinoutow dla obd0 znalezionych w guglach CKP P - B10 CKP M - B12 CYP P - C1 CYP M - C2
Dla obd1 CKP P - B15 CKP M - B16 CYP P - B11 CYP M - B12
Ale wszystkie instrukcje podają: B10 -> B11 B12 -> B12 C1 -> C15 C2 -> B16 tutaj całość
Poza Tym potrzebuję żeby założyć wiązke z z5 na silnik c4 -zmienić kostki od aparatu - z tym nie powinno być problemu -wtyczkę od alternatora -wtyczkę od czujnika dla wentylatora -dołożyć 3 kable dla sondy i wpiąć się w piny A6, A25, D22 -dołożyć kable od vteca i wpiąć w piny A4 i D5 - zmostkowane. No i ominąć rezystorboxa. - jak?
Wyjaśni ktoś jak z tymi pinami i czy o czymś zapomniałem?
pomocy.. bo podpale tego strupa w 3,14zdu... Gdzieś sie rypnalem, tylko czy jest ktos w stanie mnie naprowadzic gdzie szukac? Zrobilem ta przejsciowke, przy okazji robilem wiretucka. Wlaczam zaplon, slychac przekaznik pompy paliwa, check nie gasnie, nie podaje napiecia na pompe. Przy zmostkowaniu kabli we wtyczce bl/yel i yel/bl jak podaje manual, napiecie na pompie pojawia sie normalnie. Przy podpieciu pompy na stale (paliwo jest, nawet sie ulalo spod regulatora cisnienia) auto w dalszym ciagu nie odpala.
No i dodatkowo - nie wiem czy to sprawa wiretucka czy powiazane wlasnie z tym... po wlaczeniu zaplonu dziala caly czas spryskiwacz przedni
bo widac juz na samym poczatku jest babol ty sprawdz lepiej czy dobrze skumales przejsciowke, bo ja pierwsza to zrobilem dokladnie "dogórynogami" bo tam piny dziwacznie opisane
Wiem ze tam jest dziwnie, tak jakby z pinu obd1 na obd 0 Ale ja sie wzorowalem na tych 2 obrazakach
pozniej pytalem jak z tymi CYP M/P. No i zrobilem te piny wg tego schematu ktory jest wyzej wklejony - reszta sie pokrywa. Pozniej sie wahalem jeszcze jak ze zlaczem serwisowym i diagnostycznym - zrobilem to tak, ze wtyczki podpialem pod D4 i D7 i mase pod A23- PG1 Grzanie sondy pod A25-IGP1, mase sondy i grzałki tez pod A23-PG1
Nie sprawdzalem jeszcze calej wiazki, ale do przekaznika na pewno jest ok. Jutro albo w sobote moze mi sie uda cala przedzwonic jak znajde jakiegos wolontariusza do pomocy
kurde mac te przejsciowki i schematy, wszystkie inne. u mnie to samo bylo, raz smigal raz nie... Mialem pisac juz cos tam madrego wczesniej ale odpuscilem.
Wtyczke a i b przedzwonilem - wsio gitara poza pinem A12 ktory ma isc niby do b4... ktorego w pm7 ni ma wszystko dziala - szyby, lusterka, swiatla, szyber, lampki, kontrolki, klakson i jeden spryskiwacz - za to drugi uruchamia sie zaraz po wlaczeniu zaplonu - nie daje mi to strasznie spokoju. Napiecie na pompie po wlaczeniu zaplonu rusza na jakes 0,4v z tego co pamietam - podobnie na wtryskach.| Podczas testowania przekaznika - pojawia sie normalnie 12v na pompie Ecu nie daje tez iskry
pytanie - czy tu pomiedzy pinem 1 i 2 czyli akumulatorem i masa powinno byc napiecie?
mam wrazenie jakby napiecie zamiast na przekaznik szlo na pompke spryskiwacza, tylko nie wiem gdzie to sprawdzic......
EDIT: a jeszcze dwie kwestie... auto od zgaszenia do proby odpalenia stalo 9 miesiecy pod chmurka, wiec moze tez gdzies przysniedzialo. i w jajki z ktorego wyjalem ecu razem z silnikiem byl immobiliser - trzeba bylo dosunac taki pilocik maly w takie koleczko az przestanie mrugac. czy mozliwe zeby byl tym zastapiany fabryczny immo i dlatego nie daje paliwa i iskry?