Strona 1 z 1

OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2011-10-03, 15:01
przez bigos83
Mam mały problem. Przerabiam wiązkę według tego schematu :

OBD-0 --> OBD-1
A01 - INJ #1 --> A01 - INJ #1
A02 - PG1 --> A23 - PG1
A03 - INJ #2 --> A03 - INJ #2
A04 - PG2 --> A24 - PG2
A05 - INJ #3 --> A05 - INJ #3
A06 - PCS --> A20 - PCS
A07 - INJ #4 --> A02 - INJ #4
A08 - LOCKSOL --> XXXXXXXXXXX
A09 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
A10 - EGR CSV--> A11
A11 - IACV --> A09 - IACV
A12 - FLR1 --> A07 - FLR1
A13 - IGP1 --> A25 - IGP1
A14 - FLR2 --> A08 - FLR2
A15 - IGP2 --> B01 - IGP2
A16 - GRD --> A26 - LG1
A17 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
A18 - GRD --> B02 - LG2
B01 - VBP --> D01 - VBU
B02 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B03 - ACC --> A15 - ACC
B04 - FANC --> A12 - FANC
B05 - ALT --> A16 - ALT
B06 - MIL --> A13 - MIL
B07 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B08 - ACS --> B05 - ACS
B09 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B10 - CYP P --> B11 - CYP P
B11 - FUSEBOX--> xxxxxxxxxxxx
B12 - CYP M --> B12 - CYP M
B13 - FUSEBOX--> B09 - STARTER
B14 - ALT --> D09 - ALT
B15 - Igniti --> A21 - ICM
B16 - VSS --> B10 - VSS
B17 - Igniti --> A22 - ICM
B18 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B19 - ELD --> D10 - ELD
B20 - SCS --> D04 - SCS
C01 - CKP P --> B15 - CKP P
C02 - CKP M --> B16 - CKP M
C03 - TDC P --> B13 - TDC P
C04 - TDC M --> B14 - TDC M
C05 - IAT --> D15 - IAT
C06 - ECT --> D13 - ECT
C07 - TPS --> D11 - TPS
C08 - EGR VLS--> D12
C09 - PA --> NOTUSEDXXXXX
C10 - BKSW --> D02 - BKSW
C11 - MILGRND--> D17 - MAP
C12 - SG2 --> D22 - SG2
C13 - VCC1 --> D19 - VCC1
C14 - SG1 --> D21 - SG1
C15 - VCC2 --> D20 - VCC2
C16 - O2S --> D14 - PHO2S

Wziąłem się za kostkę "B" w OBD-0.
Pod pinem "B4" nie mam tam żadnego kabelka a ze schematu wychodzi na to że powinien być połączony z pinem "A12" w OBD-1.

Tak wygląda ta kostka

Obrazek

Pod "B5" pojawia się ten sam problem ;/

Może ktoś pomóc ?

PostNapisane: 2011-10-03, 16:11
przez przema72
niema ich wiec je pomijasz , one do niczego potrzebnego nie służą

PostNapisane: 2011-10-03, 16:51
przez bigos83
Aha czyli nawet jak jest w tym schemacie OBD-0 a nie ma ich u mnie w kości to pomijam rozumiem ?

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-03-19, 13:57
przez Maniek93
Panowie odkopie temat, robię przejściówkę i mam zonka
Pacjent ED9, było D16Z5, będzie B18C4
Chodzi konkretnie o CKP i CYP. Wg wszelakich pinoutow dla obd0 znalezionych w guglach
CKP P - B10
CKP M - B12
CYP P - C1
CYP M - C2

Dla obd1
CKP P - B15
CKP M - B16
CYP P - B11
CYP M - B12

Więc prostą dedukcją powinienem połączyć
B10 -> B15
B12 -> B16
C1 -> B11
C2 -> B12

Ale wszystkie instrukcje podają:
B10 -> B11
B12 -> B12
C1 -> C15
C2 -> B16
tutaj całość
Obrazek

Poza Tym potrzebuję żeby założyć wiązke z z5 na silnik c4
-zmienić kostki od aparatu - z tym nie powinno być problemu
-wtyczkę od alternatora
-wtyczkę od czujnika dla wentylatora
-dołożyć 3 kable dla sondy i wpiąć się w piny A6, A25, D22
-dołożyć kable od vteca i wpiąć w piny A4 i D5 - zmostkowane.
No i ominąć rezystorboxa. - jak? :)

Wyjaśni ktoś jak z tymi pinami i czy o czymś zapomniałem? :)

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-03-19, 20:59
przez atom1
podlacz jak w schemacie i ma byc dobrze

boxa omijasz laczac wszystkie kable razem

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-03-20, 13:42
przez Maniek93
podziekowal :)

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-22, 17:43
przez Maniek93
pomocy.. bo podpale tego strupa w 3,14zdu...
Gdzieś sie rypnalem, tylko czy jest ktos w stanie mnie naprowadzic gdzie szukac?
Zrobilem ta przejsciowke, przy okazji robilem wiretucka.
Wlaczam zaplon, slychac przekaznik pompy paliwa, check nie gasnie, nie podaje napiecia na pompe.
Przy zmostkowaniu kabli we wtyczce bl/yel i yel/bl jak podaje manual, napiecie na pompie pojawia sie normalnie.
Przy podpieciu pompy na stale (paliwo jest, nawet sie ulalo spod regulatora cisnienia) auto w dalszym ciagu nie odpala.

No i dodatkowo - nie wiem czy to sprawa wiretucka czy powiazane wlasnie z tym... po wlaczeniu zaplonu dziala caly czas spryskiwacz przedni :P

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-22, 21:52
przez atom1
ześpanzjebał, sprawdzaj bledy, i z miernikiem pin od kompa do urzedzenia wykonawczego.. i tak kabel po kabelku:-))

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-23, 04:55
przez Maniek93
Przy zrobieniu zworki check jak swiecil tak swieci i nie ma ochoty sypac bledami :p

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-23, 22:21
przez atom1
bo widac juz na samym poczatku jest babol :-) ty sprawdz lepiej czy dobrze skumales przejsciowke, bo ja pierwsza to zrobilem dokladnie "dogórynogami" bo tam piny dziwacznie opisane

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-25, 16:35
przez Maniek93
Wiem ze tam jest dziwnie, tak jakby z pinu obd1 na obd 0 :P Ale ja sie wzorowalem na tych 2 obrazakach
Obrazek
Obrazek
pozniej pytalem jak z tymi CYP M/P.
No i zrobilem te piny wg tego schematu ktory jest wyzej wklejony - reszta sie pokrywa.
Pozniej sie wahalem jeszcze jak ze zlaczem serwisowym i diagnostycznym - zrobilem to tak, ze wtyczki podpialem pod D4 i D7 i mase pod A23- PG1
Grzanie sondy pod A25-IGP1, mase sondy i grzałki tez pod A23-PG1

Nie sprawdzalem jeszcze calej wiazki, ale do przekaznika na pewno jest ok. Jutro albo w sobote moze mi sie uda cala przedzwonic jak znajde jakiegos wolontariusza do pomocy :P

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-25, 23:06
przez atom1
tak masz zrobic i ma dzialac
Obrazek

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-25, 23:30
przez akMe
kurde mac te przejsciowki i schematy, wszystkie inne.
u mnie to samo bylo, raz smigal raz nie...
Mialem pisac juz cos tam madrego wczesniej ale odpuscilem.

Zycze Ci poprostu powodzenia :D

Re: OBD0 na OBD1

PostNapisane: 2017-05-26, 19:30
przez Maniek93
Wtyczke a i b przedzwonilem - wsio gitara poza pinem A12 ktory ma isc niby do b4... ktorego w pm7 ni ma ;)
wszystko dziala - szyby, lusterka, swiatla, szyber, lampki, kontrolki, klakson i jeden spryskiwacz - za to drugi uruchamia sie zaraz po wlaczeniu zaplonu - nie daje mi to strasznie spokoju.
Napiecie na pompie po wlaczeniu zaplonu rusza na jakes 0,4v z tego co pamietam - podobnie na wtryskach.|
Podczas testowania przekaznika - pojawia sie normalnie 12v na pompie
Ecu nie daje tez iskry

pytanie - czy tu pomiedzy pinem 1 i 2 czyli akumulatorem i masa powinno byc napiecie?
Obrazek

mam wrazenie jakby napiecie zamiast na przekaznik szlo na pompke spryskiwacza, tylko nie wiem gdzie to sprawdzic......


EDIT:
a jeszcze dwie kwestie...
auto od zgaszenia do proby odpalenia stalo 9 miesiecy pod chmurka, wiec moze tez gdzies przysniedzialo.
i w jajki z ktorego wyjalem ecu razem z silnikiem byl immobiliser - trzeba bylo dosunac taki pilocik maly w takie koleczko az przestanie mrugac. czy mozliwe zeby byl tym zastapiany fabryczny immo i dlatego nie daje paliwa i iskry?