FAQ 0bd0 - 0bd1

Posty: 23   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

FAQ 0bd0 - 0bd1

przez M!R@S » 2012-10-17, 00:06

Siemka

... zmieniam trochę wizje tematu bo nie ma sensu zakładać nowego.

dla potomnych połączyłem kostki pw0 czyli z jednostki b16a1 na b16a2 i p30 komputer. Generalnie wystarczy poprzekładać na miejsca właściwe. Jutro dodam też prosty schemacik w exelu ;)

Obrazek


z lewej komp pw0 b16a1 a z prawej nowy komp p30 b16a2.
Najłatwiej zaczynać od kostki A i iść pokolei i skreślając sobie pozycje wykonane ;)
Obrazek
oznaczenia:
ACC - A/C relay

ACS - A/C switch

ALTC - Alternator relay, for control purposes, not present on all ECU’s

ALTF - Alternator switch

BKSW- Brake switch, for control purposes, not present on all ECU’s

CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation

CYP - Cylinder position, (P)ulse or (M)ass, gives one pulse during each cam shaft rotation

DLC - Diagnostic connector, communication signal to the 3 wire connector next to the SCS connector

ECO - Unknown function (is there an ECO light on D15Z3?)

ECT - Engine coolant temperature

EGR - Exhaust gas recirculation

EGRL - Unknown function (probably related to EGR)

FANC - Fan relay, for control purposes, not present on all ECU’s

FLR - Fuel relay, 1 is always present, 2 can be ignored

IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve

IAT - Intake air temperature

ICM - Ignition pulses, 1 is always present, 2 can be ignored

IGP - Battery feed, only active when key is turned

INJ - Injector, the number refers to the cylinder used (1 is on the side with the belts)

LG - Ground for battery circuit

MAP - Manifold absolute pressure

MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal

PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM

PG - Ground for battery circuit

PO2H - Primary oxygen sensor heater, connects with the ground of the car to activate the heater

PO2S - Primary oxygen sensor signal

SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes)

SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors

STS - Starter switch

TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation

TPS - Throttle position signal

VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed)

VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors

VREF - Unknown function (probably related to wideband oxygen)

VSS - Vehicle speed sensor

VTM - Oil pressure switch, only -but not always- present on VTEC equiped vehicles

VTS - VTEC solenoid, only present on VTEC equiped vehicles

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ok tak więc poniżej daje wszystko aby sprytnie podłączyć nową sondę

White - O2 Sensor signal - D14
Green - O2 Sensor signal Ground - D22 (or any good Ground)
Black - O2 Sensor Heater Circuit Control - A6
Other black - heater circuit power wire - A25 (or any good switched +12VDC source)

tak czy siak może komuś się przyda ;)
Ostatnio edytowano 2012-11-25, 00:21 przez M!R@S, łącznie edytowano 6 razy
Obrazek

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3848
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx ed9 b18c

przez wrobellos » 2012-10-17, 10:12

p30 to komp od b16, p28 to komp od d16, roznia sie tylko mapami :)
Lapy swap H K B series
czesci ee8ed9
lekkie laminaty-maski klapy dokladki ed9ee8ed7ee9
budowa hybryd skrzyn biegow
tarcze 282mm
swap hamulca big brake
regeneracja zaciskow
montaz turbo kompresor
custom wydechy doloty kwas
reperaturki progow nadkoli

Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-10-17, 12:23

Aha 300zl za p30 to chyba dobra cena ? Wtyczki mam za 50zl
Obrazek

emg
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2009-12-08, 23:34

przez emg » 2012-10-18, 18:15

ja bym był za p28, ponieważ kilkukrotnie w różnych autach mi się trafiło przy p30 że po włączeniu klaksonu albo długich silnik potrafił się zadławić i wywalało czeka przy odczytach z dokładanej pamięci.
http://www.dohcvtec.pl

modyfikacje n/a turbo kompresory remonty strojenie

Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-10-18, 22:09

hmmm, może to wina masy ? dziwne zjawisko ;) Według mnie pobabrane w kablach bo co ma klakson do kompa :P Kupiłem p30 na przekór jak zwykle i znając życie będzie najlepiej :rotfl: Teraz przyjdzie czas na kabelkowanie co polubiałem od czasów wiretucka, lubie powolną pracę, ale odpalenie za 1 razem i bez komplikacji :D

Macie może jakiś schemat które kable gdzie itd ? generalnie wszystko na temat konwersji ?
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9934
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2012-10-19, 01:42

http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

emg
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2009-12-08, 23:34

przez emg » 2012-10-19, 15:08

M!R@S napisał(a):hmmm, może to wina masy ? dziwne zjawisko ;) Według mnie pobabrane w kablach bo co ma klakson do kompa :P Kupiłem p30 na przekór jak zwykle i znając życie będzie najlepiej :rotfl: Teraz przyjdzie czas na kabelkowanie co polubiałem od czasów wiretucka, lubie powolną pracę, ale odpalenie za 1 razem i bez komplikacji :D

Macie może jakiś schemat które kable gdzie itd ? generalnie wszystko na temat konwersji ?


Akurat kable były w pełni oryginalne nie ruszane w tych autach. Po rozcięciu zworki wszystko ok, tylko w momencie czytania z eproma w p30 to się zdarzało.
http://www.dohcvtec.pl

modyfikacje n/a turbo kompresory remonty strojenie

Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-10-19, 20:55

rozumiem... no nic znając moje przygody z reksem wszystko będzie chodziło ok :P Najgorsza kabelkologia, ale zrobie sobie przejsciówke aby nieunieruchamiać reksa
Obrazek

Avatar użytkownika
scanikwwo
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2009-04-11, 19:57

przez scanikwwo » 2012-10-24, 01:20

M!R@S napisał(a):rozumiem... no nic znając moje przygody z reksem wszystko będzie chodziło ok :P Najgorsza kabelkologia, ale zrobie sobie przejsciówke aby nieunieruchamiać reksa


Poza tym zawsze możesz wrócić do serii. A potem odwrócenie przejścia, to znowu lutowanie. A tak wypinasz, zmieniasz aparat i pozamiatane :)
Nie wiem nie znam się.

Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-11-25, 00:21

Ok tak więc poniżej daje wszystko aby sprytnie podłączyć nową sondę

White - O2 Sensor signal - D14
Green - O2 Sensor signal Ground - D22 (or any good Ground)
Black - O2 Sensor Heater Circuit Control - A6
Other black - heater circuit power wire - A25 (or any good switched +12VDC source)
Obrazek

Avatar użytkownika
Kaspol
 
Posty: 2007
Dołączył(a): 2004-11-08, 16:47
Lokalizacja: Kryry
Samochód: crx ee8

przez Kaspol » 2013-02-07, 20:57

a jak to jest z reszta pod maska?bo pod obd1 jeszcze aparat chyba trzeba zmienic?

Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-02-07, 21:04

Obrazek Jeśli w ten sposób przeszczepisz kabelki to będzie ołrajt, mi bez problemu zadziałało. Kostkę zostawiłem z obd0

[ Dodano: 2013-02-07, 20:15 ]
aha ja u mnie aparat od b16a2 dałem
Obrazek

Avatar użytkownika
Kaspol
 
Posty: 2007
Dołączył(a): 2004-11-08, 16:47
Lokalizacja: Kryry
Samochód: crx ee8

przez Kaspol » 2013-02-07, 21:18

ale tez nie wszystkie b16a2 mialy obd1

Avatar użytkownika
M!R@S
 
Posty: 7755
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-02-07, 21:23

tego to nie wiem, ale mowa o b16a2 z np. del solki :)
Obrazek

Avatar użytkownika
przema72
 
Posty: 2251
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2013-02-07, 21:39

del sol po 95 mial obd2 ;)

  Następna strona
Posty: 23   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2019-06-18, 23:04