Strona 1 z 1

Błąd nr 1 w D16A9

PostNapisane: 2012-12-01, 22:01
przez saviola93
Witam mam crx'a z 88r był tam prawdopodobnie silnik z5 a teraz jest A9 i przy zchodzeniu z wysokich obrotów zapala mi sie kontrolka i błąd nr 1. czyli sonda w którą silnik ten nie jest wyposażony. nie wpływa to jakoś na jazdę i pracę silnika ale denerwuje mnie to strasznie, nie wiem jak wpływa ten błąd na spalanie. oprócz tego świeci mi sie błąd nr 6 ale z tym sobie poradzę
Niech mi ktoś poradzi jak mam sobie z tym poradzić czy musze kupić kolektor z sondą ?
i jeszcze jedno pytanko na jednym wałku rozrządu jest aparat zapłonowy a na drogim wałku ? co to jest takie mniejsze od aparatu zapłonowego do tego wchodzi kilka przewodów i pytanko czy tam jest jakiś uszczelniacz czy tylko o-ring i tak samo na aparacie zapłonowym bo gdzieś mi sie tam olej sączy

PostNapisane: 2012-12-01, 22:04
przez Karol Trelka
Czujnik połozenia pierwszego wałka

[ Dodano: 2012-12-01, 21:05 ]
na aparacie i czujniku jest tylko o-ring

[ Dodano: 2012-12-01, 21:06 ]
skoro masz silnik A9 a sadzisz ze było Z5 to czy masz instalacje od A9 czy tylko sonda ktorej nie ma a sam przewód nie został zmasowany ?

PostNapisane: 2012-12-01, 23:12
przez saviola93
Przewod od sondy jest i wisi sobie luźno a sondy nie ma. Wystarczy go podpiąć pod mase i błąd przestanie wyskakiwać ?
Jeśli tam są tylko oringi to jak dam na silikon to powinno przestać sączyc olej ? :]

PostNapisane: 2012-12-02, 01:22
przez M!R@S
komputer zobacz jaki masz
pm6 - a9
pm7 - z5

jeśli masz kablony od sondy to i błąd się pojawia bo pewnie i komputer od z5 został. Pin w komputerze C8 i C16 są odpowiedzialne za sondę w wiązce we wtyczce w kompie. Po prostu wymień kolektor na ten z sondą i jąpodepnij i będzie najprościej, ewentualnie komp z pm6 ale wtedy brak ci kabli do potencjometra więc ja bym babrał w pierwszej propozycji, jak coś PW

PostNapisane: 2012-12-02, 10:52
przez rafisz
skoro kabel od sondy sobie "dynda" to prawdopodobnie wystarczy zamontowac kolektor z sonda, a sama sonde podlaczyc dop dyndajacego kabla, to najprostszy i co wazne skuteczny sposob naprawy, sprawdz tylko jaki masz ECU, wtyczki do masy nie mostkuj bo to nic nie da, zreszta tak na chlopski rozum po co ktos (w tym przypadku producent) montowalby sonde gdyby wystarczylo zewrzec kabel do masy ;)

a co do oleju - odkrec ten czujnik, chyba dwie sruby na klucz 10, zdejmij oring i idz do pierwszego lepszego sklepu z takim asortymentem, koszt okolo 1 zl

PostNapisane: 2012-12-02, 14:07
przez Pablo575
M!R@S napisał(a):komputer zobacz jaki masz
pm6 - a9
pm7 - z5


Piszesz nieprawdę, komp od A9 i Z5 ma oznaczenie PM7, tylko dalszy ciąg liter i cyfr mówi nam, że komp jest z sondą lub potencjometrem np.

PM7 X030, X04 to komp od Z5 z sondą lambda
PM7 B04, B021, B020 to komp A9 z potencjometrem

PostNapisane: 2012-12-02, 14:45
przez M!R@S
Pablo575 napisał(a):
M!R@S napisał(a):komputer zobacz jaki masz
pm6 - a9
pm7 - z5


Piszesz nieprawdę, komp od A9 i Z5 ma oznaczenie PM7, tylko dalszy ciąg liter i cyfr mówi nam, że komp jest z sondą lub potencjometrem np.

PM7 X030, X04 to komp od Z5 z sondą lambda
PM7 B04, B021, B020 to komp A9 z potencjometrem


Ty piszesz nie prawdę ;] pamiętaj że pm6 i pm7 to różnica w rocznikach ;] wiem bo przecież miałem z 11 reksów z a9, z5 przed i poliftowe i miałem kompy pm6 i pm7 ;], pm6 miały potencjometr. Pewnie mówisz o poliftowej już wersji ;]
Do tematu to Tak czy siak jak pisałem, zakładaj kolektor i sondę i z głowy ;]

PostNapisane: 2012-12-02, 16:07
przez Pablo575
coś mi nie pasuje M!R@S PM6 a PM7 nie różniły się rocznikiem tylko PM6 to komp z SOHC D16Z2, D16A6 itd. (odcinka 7200rpm) a komputer z ED9 DOHC D16A9, D16Z5 to PM7( odcinka 7800rpm). Miałem kilka kompów w rękach czy to z 1988 z potencjometrem czy z 1992 z sondą to były PM7 ;) i obojętnie czy przedlift czy polift to komp bedzie PM7 tylko dalszy ciąg liter i cyfr mówi o potencjometrze (literka B) czy sondzie literka(X) :) upieram się przy swoim bo uważam, że mam rację :D

PostNapisane: 2012-12-02, 18:13
przez saviola93
Czyli musze zalozyc kolektor od z5 4-1 czy to nie pogorszy osiągow ?
i pytanko do sondy idzie 1 żółty przewód ? bo taki owy znalazlem ucienty pod aparatem zapłonowym a jeszcze jedna wtyczka mi zwisa pod kolektorem ssacym i do niej ida 2 przewody i nie wiem od czego to. jaka rezystancje powinien mieć czujnik temperatury ? bo moj ma na zimnym 3,4k ohm a na rozgrzanym ok 260ohm czy jest on uszkodzony ?

PostNapisane: 2012-12-04, 23:15
przez beata22staw
No to napiszę wam jakie są różnice :rotfl:
oznaczenia kompa
A9 37820-PM7B04 -643-310477MX + potencjometr
Z5 37820-PM7X04 -644-303101MR

Jeśli masz kolka 421 z A9 to wywierć i wspawaj odpowiednią nakrętkę i wkręć sondę ...

PostNapisane: 2012-12-05, 01:22
przez M!R@S
beata22staw napisał(a):wspawaj odpowiednią nakrętkę i wkręć sondę ...
więcej babrania z tym niż to warte, a sonda takiego łatwego gwintu nie ma :D.

Co do wtyczki z 2ma przewodami to pod ssącym masz czujnik, obmacaj tam bo to napewno do czegoś idzie. Sonda ma jeden kabel brązowy albo coś w tym stylu

PostNapisane: 2012-12-05, 09:16
przez beata22staw
Oj tam gadasz :rotfl: dla chcącego nic trudnego..
lepiej pobawić się z tym kolkiem, niż wstawiać głewno 4 1 :)

PostNapisane: 2012-12-05, 10:36
przez atom1
w kazdym rolniku dobierzesz nakretke do sondy a czy zdejmowac tego i zakladac nowy czy zdjac tego wywiercic otwor i wspawac nakretke to i tak ta sama robota praktycznie a przyrost na pewno bedzie wiekszy ,,, (a przynajmniej psychologiczny)

Re: Błąd nr 1 w D16A9

PostNapisane: 2014-10-29, 08:55
przez Tomek11
Witam wszystkich, nie chce zakładać nowego tematu wiec napisze tutaj. Na kopie jak przekręcę kluczyk dioda mrugnie raz szybko(czyli tak powinno być) i za chwile mruga jednostajnie ...czyli błąd nr 1. Rex pali ponad 10 litrów po mieście(D16Z5). Pytanie do was jak sprawdzić czy sonda działa poprawnie??? Z góry dziękuje za pomoc!!

Re: Błąd nr 1 w D16A9

PostNapisane: 2014-11-01, 11:58
przez Abaddon
przema72 napisał(a):sonda lambda w crx to sonda napieciowa 0-1v

jej napiecie zalezne jest od skladu mieszanki paliwowo powietrznej , dlatego niema jednego prawidlowego napiecia ;]

po rozgrzaniu silnika i sondy jesli mieszanka jest wlasciwa napiecie sondy powinno sie ciagle zmieniac od wartosc okolo 0.4 do wartosci 0.6 v