Strona 1 z 2

Błąd nr 1. B16A2 Del Sol `93 nie mam sił.

PostNapisane: 2013-02-04, 22:04
przez driver1979
Już nie daje rady z tym moim szczęściem. Jeżeli ktoś mi może coś podpowiedzieć, każda myśl będzie głęboko prze ze mnie przemyślana i sprawdzona, proszę o pomoc, sugestie. A więc tak, rozgrzana musi być do temp. roboczej ok 90.C , noga z gazu na biegu przy obojętnie jakiej prędkości i check nr 1 ,sonda nowa NGK, podmieniane dwie inne sprawne aczkolwiek żadna nie była od B seri. MAP podmieniony, ssak i wydech w porządku, w sterowniku zmieniłem kondensatory elektrolityczne i nie mam już głowy. Auto rozgrzane, noga z gazu na biegu i po sekundzie check , podejrzewam otwarte wtryski, ale na wolnych chodzi jak zegarek.

PostNapisane: 2013-02-04, 23:28
przez Pablo575
Sprawdź połączenie gniazdo sondy(kabel sygnałowy)-> pin we wtyczce do ECU czy jest przejście. Ja miałem coś podobnego, wymieniłem ze 4 nowe sondy i za każdym razem po rozgrzaniu błąd 1. Okazało się ,że miałem dziurkę w wężyku podciśnienia prowadzącym do map sensora. Brak podciśnienia = wtryski leją na maksa, sonda nie ogarnia i wywala błąd. Więc ja bym jeszcze map sensor sprawdził czy aby na pewno wszystko szczelne jest( bo chyba b16a2 ma MAP w przepustnicy bezpośrednio?).

PostNapisane: 2013-02-05, 07:38
przez driver1979
MAP jest poza przepustnicą i mam podmieniony, połączenie mapa z kolektorem w porządku, dzisiaj sprawdzę instalację czujniki - ECU tego nie robiłem, chociaż na instalacje mi to nie wygląda. Dzięki Pablo575.

PostNapisane: 2013-02-10, 12:14
przez atom1
a moze po prostu masz sonde nie w tym miejscu co trzeba

PostNapisane: 2013-02-12, 07:37
przez driver1979
atom1 napisał(a):a moze po prostu masz sonde nie w tym miejscu co trzeba



Sonda jest w dobrym miejscu, autem jeżdżę czwarty rok i od pół roku mam ten problem. Kolektory są oryginalne.

P.S. W weekend podmieniłem wtryski. Nie pomogło.

PostNapisane: 2013-02-12, 08:47
przez Pablo575
Nowa sonda była z wtyczką? Czy musiałeś łączyć kable nowej sondy ze starą wtyczką? Bo może przez przypadek zamieniłeś kolejność kabla sygnałowego z grzałką lub masą.

PostNapisane: 2013-02-12, 10:55
przez M!R@S
Że spytam... b16a2 miało 2 sondy ?? zawsze myślałem, że 1sonda 4żyłowa bo taką też swapowałem przy konwersji na obd1. Odkręć sondę i potelepocz nią do ucha i zobacz czy coś lata może zdechła, że nowa nie znaczy, że długo na niej polatasz. Ja kupiłem i zrobiłem na ngk 37km i... gwarancja jej nie objęła to im ją wjebałem do sklepu na zaplecze (fajnie leci) ;p

Jeśli lutowałeś co tak też myślę to może coś nie tak z przewodzeniem jest lub możesz sprawdzić w pinie w komputerze. Jeśli już brak Ci całkowicie wiary to voltomierzem sprawdz czy daje napięcie jakiekolwiek.

PostNapisane: 2013-02-12, 19:01
przez driver1979
Sonda dedykowana z wtyczką ori, podmieniane inne z różnych D seri, każda chodzi, mam oscyloskop, wstyd się przyznać ale jestem mechanikiem z dużym stażem i posiadam schematy programy,możliwość wysterowania czujników, regeneracji wtrysków , sporą wiedzę ale nie mogę poradzić sobie ze swoim autem :rotfl2: . Zaczynam podejrzewać sterownik. Kicha normalnie nie przeciętnie.

PostNapisane: 2013-02-12, 21:01
przez M!R@S
Jeśli chcesz się upewnić tak na 100% to zapodałbym całkowicie osobny kabel z komputera do sondy i wtedy miałbyś 100% pewność jeśli chodzi o kabel bo może ma po prostu przerwę na drodzę do kompa (u mnie tak też się przytrafiło) Niepamiętam już który to pin, ale w dziale FAQ masz całą rozpiskę kostki od komputera

PostNapisane: 2013-02-12, 23:25
przez atom1
no wlasnie tu jest pytanie- bo del sol mial a2 a tam sa dwie sondy, tutaj opisujesz przypadek sondy 1 zylowej tak?.. (zrobilbym jak miras pisze z tym przewodem)

a jak jest 4 zylowa sprawdz czy grzalka rabotajet

PostNapisane: 2013-02-13, 00:22
przez M!R@S
no własnie ta ilość sond mnie myli i niewiem nadal o co chodzi. są dwie czy jedna bo powinna być jedna, tak mi się wydaje.

PostNapisane: 2013-02-13, 07:39
przez driver1979
Sonda jest jedna, czterożyłowa ,grzałka bangla, ogólnie sama sonda odpada ale dobrze miras kombinujecie, w weekend puszcze drugą instalację od sondy do kompa. Chociaż nie pasuje mi to na instalacje, instalacja uszkodzona robiła by błąd w różnych sytuacjach a tu tak jak pisałem na początku.

PostNapisane: 2013-02-13, 10:27
przez M!R@S
ps. sonda nie musi być dedykowana (ja mam od a8) błędów nie mam.

PostNapisane: 2013-02-13, 21:44
przez atom1
poza tym blad grzalki wywala od razu po odpaleniu..

PostNapisane: 2013-02-13, 21:58
przez driver1979
poza tym blad grzalki wywala od razu po odpaleniu..
ps. sonda nie musi być dedykowana (ja mam od a8) błędów nie mam.

No właśnie, panowie przeczytajcie mój pierwszy post i koncentrujmy się na tym co może powodować błąd nr 1 . Na rozgrzanym silniku hamując biegiem nie ma prawa dostać się kropla paliwa do kolektora ssącego,ECU łapie błąd mieszanki, co może go powodować??? MAP podmieniony , czujnik położenia przepustnicy ma niecałe 0,5 V na zamkniętej. Mam drugą Hanię 1,5 V-TEC jeżeli ktoś może podpowiedzieć czy sterownik pasuje od 1,5 v-TEC do B16A2 to bym podmienił, w solce mam P30.