Błąd nr 1. B16A2 Del Sol `93 nie mam sił.

Posty: 30   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
driver1979
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2009-10-11, 14:51
Lokalizacja: mazury

Błąd nr 1. B16A2 Del Sol `93 nie mam sił.

przez driver1979 » 2013-02-04, 22:04

Już nie daje rady z tym moim szczęściem. Jeżeli ktoś mi może coś podpowiedzieć, każda myśl będzie głęboko prze ze mnie przemyślana i sprawdzona, proszę o pomoc, sugestie. A więc tak, rozgrzana musi być do temp. roboczej ok 90.C , noga z gazu na biegu przy obojętnie jakiej prędkości i check nr 1 ,sonda nowa NGK, podmieniane dwie inne sprawne aczkolwiek żadna nie była od B seri. MAP podmieniony, ssak i wydech w porządku, w sterowniku zmieniłem kondensatory elektrolityczne i nie mam już głowy. Auto rozgrzane, noga z gazu na biegu i po sekundzie check , podejrzewam otwarte wtryski, ale na wolnych chodzi jak zegarek.

Pablo575
Forumowicz
 
Posty: 149
Dołączył(a): 2010-01-10, 18:00

przez Pablo575 » 2013-02-04, 23:28

Sprawdź połączenie gniazdo sondy(kabel sygnałowy)-> pin we wtyczce do ECU czy jest przejście. Ja miałem coś podobnego, wymieniłem ze 4 nowe sondy i za każdym razem po rozgrzaniu błąd 1. Okazało się ,że miałem dziurkę w wężyku podciśnienia prowadzącym do map sensora. Brak podciśnienia = wtryski leją na maksa, sonda nie ogarnia i wywala błąd. Więc ja bym jeszcze map sensor sprawdził czy aby na pewno wszystko szczelne jest( bo chyba b16a2 ma MAP w przepustnicy bezpośrednio?).
Obrazek

driver1979
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2009-10-11, 14:51
Lokalizacja: mazury

przez driver1979 » 2013-02-05, 07:38

MAP jest poza przepustnicą i mam podmieniony, połączenie mapa z kolektorem w porządku, dzisiaj sprawdzę instalację czujniki - ECU tego nie robiłem, chociaż na instalacje mi to nie wygląda. Dzięki Pablo575.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-02-10, 12:14

a moze po prostu masz sonde nie w tym miejscu co trzeba
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

driver1979
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2009-10-11, 14:51
Lokalizacja: mazury

przez driver1979 » 2013-02-12, 07:37

atom1 napisał(a):a moze po prostu masz sonde nie w tym miejscu co trzeba



Sonda jest w dobrym miejscu, autem jeżdżę czwarty rok i od pół roku mam ten problem. Kolektory są oryginalne.

P.S. W weekend podmieniłem wtryski. Nie pomogło.

Pablo575
Forumowicz
 
Posty: 149
Dołączył(a): 2010-01-10, 18:00

przez Pablo575 » 2013-02-12, 08:47

Nowa sonda była z wtyczką? Czy musiałeś łączyć kable nowej sondy ze starą wtyczką? Bo może przez przypadek zamieniłeś kolejność kabla sygnałowego z grzałką lub masą.
Obrazek

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-02-12, 10:55

Że spytam... b16a2 miało 2 sondy ?? zawsze myślałem, że 1sonda 4żyłowa bo taką też swapowałem przy konwersji na obd1. Odkręć sondę i potelepocz nią do ucha i zobacz czy coś lata może zdechła, że nowa nie znaczy, że długo na niej polatasz. Ja kupiłem i zrobiłem na ngk 37km i... gwarancja jej nie objęła to im ją wjebałem do sklepu na zaplecze (fajnie leci) ;p

Jeśli lutowałeś co tak też myślę to może coś nie tak z przewodzeniem jest lub możesz sprawdzić w pinie w komputerze. Jeśli już brak Ci całkowicie wiary to voltomierzem sprawdz czy daje napięcie jakiekolwiek.
Obrazek

driver1979
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2009-10-11, 14:51
Lokalizacja: mazury

przez driver1979 » 2013-02-12, 19:01

Sonda dedykowana z wtyczką ori, podmieniane inne z różnych D seri, każda chodzi, mam oscyloskop, wstyd się przyznać ale jestem mechanikiem z dużym stażem i posiadam schematy programy,możliwość wysterowania czujników, regeneracji wtrysków , sporą wiedzę ale nie mogę poradzić sobie ze swoim autem :rotfl2: . Zaczynam podejrzewać sterownik. Kicha normalnie nie przeciętnie.

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-02-12, 21:01

Jeśli chcesz się upewnić tak na 100% to zapodałbym całkowicie osobny kabel z komputera do sondy i wtedy miałbyś 100% pewność jeśli chodzi o kabel bo może ma po prostu przerwę na drodzę do kompa (u mnie tak też się przytrafiło) Niepamiętam już który to pin, ale w dziale FAQ masz całą rozpiskę kostki od komputera
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-02-12, 23:25

no wlasnie tu jest pytanie- bo del sol mial a2 a tam sa dwie sondy, tutaj opisujesz przypadek sondy 1 zylowej tak?.. (zrobilbym jak miras pisze z tym przewodem)

a jak jest 4 zylowa sprawdz czy grzalka rabotajet
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-02-13, 00:22

no własnie ta ilość sond mnie myli i niewiem nadal o co chodzi. są dwie czy jedna bo powinna być jedna, tak mi się wydaje.
Obrazek

driver1979
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2009-10-11, 14:51
Lokalizacja: mazury

przez driver1979 » 2013-02-13, 07:39

Sonda jest jedna, czterożyłowa ,grzałka bangla, ogólnie sama sonda odpada ale dobrze miras kombinujecie, w weekend puszcze drugą instalację od sondy do kompa. Chociaż nie pasuje mi to na instalacje, instalacja uszkodzona robiła by błąd w różnych sytuacjach a tu tak jak pisałem na początku.

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-02-13, 10:27

ps. sonda nie musi być dedykowana (ja mam od a8) błędów nie mam.
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-02-13, 21:44

poza tym blad grzalki wywala od razu po odpaleniu..
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

driver1979
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2009-10-11, 14:51
Lokalizacja: mazury

przez driver1979 » 2013-02-13, 21:58

poza tym blad grzalki wywala od razu po odpaleniu..
ps. sonda nie musi być dedykowana (ja mam od a8) błędów nie mam.

No właśnie, panowie przeczytajcie mój pierwszy post i koncentrujmy się na tym co może powodować błąd nr 1 . Na rozgrzanym silniku hamując biegiem nie ma prawa dostać się kropla paliwa do kolektora ssącego,ECU łapie błąd mieszanki, co może go powodować??? MAP podmieniony , czujnik położenia przepustnicy ma niecałe 0,5 V na zamkniętej. Mam drugą Hanię 1,5 V-TEC jeżeli ktoś może podpowiedzieć czy sterownik pasuje od 1,5 v-TEC do B16A2 to bym podmienił, w solce mam P30.

  Następna strona
Posty: 30   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2024-03-28, 17:35