Błąd nr 7.

Posty: 12   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
MatiMati
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2015-03-14, 13:24
Samochód: ED9 d16z5

Błąd nr 7.

przez MatiMati » 2015-04-30, 11:38

Witam, w mojej Hondzie pali się check engine i dioda sygnalizuję 7 błąd.
Po odpaleniu zimnego silnika obroty są bardzo wysokie ponad 1,5 tys, gdy przygazuję obroty spadają niżej a po dłuższej chwili stoją już na poprawnym poziomie. Myślałem, że to ssanie, ale podobno jest to objaw tps?
Ogólnie nie przeszkadza mi to, a silnik wydaje się chodzić bez zarzutu.
Czytałem również, że czasami wystarcza zrobić reset błędów. Jak to zrobić? Wyjąć jakiś bezpiecznik, tylko który i gdzie go znajdę?
Jak to nie pomoże rozumiem, że muszę wymienić cała przepustnicę.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Błąd nr 7.

przez Wenega » 2015-04-30, 13:12

tps lub jego obwód.. sprawdź najpierw czy ci wtyczka nie spadła/kabelek się nie przetarł a później zrób reset (odłącz aku na jakieś pół godziny), jeżeli błąd będzie nadal to zostaje wymiana tps-s
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
MatiMati
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2015-03-14, 13:24
Samochód: ED9 d16z5

Re: Błąd nr 7.

przez MatiMati » 2015-04-30, 15:02

Po resecie mam dać pochodzić na jałowym a potem jeździć spokojnie, tak?

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Błąd nr 7.

przez bar_oo » 2015-04-30, 15:25

odp[al go i niech się sam zagrzeje chodząc na wolnych obrotach
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
MatiMati
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2015-03-14, 13:24
Samochód: ED9 d16z5

Re: Błąd nr 7.

przez MatiMati » 2015-04-30, 16:24

Ok, zjem obiadek, ogarnę to i napisze co wyszło :) Dzięki za pomoc.

Juz po resecie, wtyczka siedzi twardo, kable wydają się Ok, błąd świeci nadal ... Dodam iż gdy włączam światła obroty idą lekko w gore i zaczynają troszkę falować a cyfry na zegarku "bladna" cos z alternatorem? Może zacząć od tego? Czy wymienić przepustnicę wraz z tps? Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Avatar użytkownika
MatiMati
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2015-03-14, 13:24
Samochód: ED9 d16z5

Re: Błąd nr 7.

przez MatiMati » 2015-05-02, 05:48

Panowie, ktoś pomoże :) ?

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Błąd nr 7.

przez newuser » 2015-05-02, 11:33

Cyfry na zegarku bladną, bo tak jest w każdym CRXie- tak ma być i już :) Jak masz opcję to podmień od kogoś całą przepustnicę i zobacz jak będzie. Jak nie masz jak, to weź schemat z manuala, multimert w łapę i sprawdź czy kabel w wiązce nie jest uszkodzony. Jak to nie wina kabla to zostaje TPS do wymiany.
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
MatiMati
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2015-03-14, 13:24
Samochód: ED9 d16z5

Re: Błąd nr 7.

przez MatiMati » 2015-05-04, 08:04

Ok, dzięki. Poprobuje cos w weekend :) pozdrawiam

Avatar użytkownika
ptyk05
Forumowicz
 
Posty: 990
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: Błąd nr 7.

przez ptyk05 » 2015-05-04, 11:53

Też teraz z tym walcze. Nie wyskakiwały mi żadne błędy, ale zauważyłem wystrzępiony/przerwany kabel przy wtyczce od TPS. Naprawiłem przewód i teraz na kompie wyświetla błąd nr. 7, natomiast nie pojawia się na zegarach kontrolka check engine, chyba, że wypnę calą wtyczkę to wtedy i na kompie i na zegarach. Robiłem restat i nic :) również przy odpaleniu mam obroty 1500/1600 na zimnym silniku.

Avatar użytkownika
ptyk05
Forumowicz
 
Posty: 990
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: Błąd nr 7.

przez ptyk05 » 2015-05-05, 16:43

Już ogarnięte :) dzisiaj sprawdziłem TPS i napięcie na całkiem zamkniętej przepustnicy 0.49V i na całkiem otwartej 4,51V :) wyciągłem wtyczke, jeszcze raz dobrze ją nałożyłem, wyciągnąłem bezpiecznik i odpiąłem aku na 5 min i hula na razie. Ani kontrolka ani dioda nie świeci :D

Avatar użytkownika
MatiMati
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2015-03-14, 13:24
Samochód: ED9 d16z5

Re: Błąd nr 7.

przez MatiMati » 2015-05-08, 16:05

Gdyby wszystko dało się tak łatwo naprawić :D

filipek91
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-08-28, 16:33
Samochód: bmw

Re: Błąd nr 7.

przez filipek91 » 2015-09-01, 14:53

MatiMati napisał(a):Gdyby wszystko dało się tak łatwo naprawić :D

To swiat bylby piekniejszy

Posty: 12   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Teraz jest 2024-03-28, 13:09