Strona 1 z 1

Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-04-30, 11:38
przez MatiMati
Witam, w mojej Hondzie pali się check engine i dioda sygnalizuję 7 błąd.
Po odpaleniu zimnego silnika obroty są bardzo wysokie ponad 1,5 tys, gdy przygazuję obroty spadają niżej a po dłuższej chwili stoją już na poprawnym poziomie. Myślałem, że to ssanie, ale podobno jest to objaw tps?
Ogólnie nie przeszkadza mi to, a silnik wydaje się chodzić bez zarzutu.
Czytałem również, że czasami wystarcza zrobić reset błędów. Jak to zrobić? Wyjąć jakiś bezpiecznik, tylko który i gdzie go znajdę?
Jak to nie pomoże rozumiem, że muszę wymienić cała przepustnicę.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-04-30, 13:12
przez Wenega
tps lub jego obwód.. sprawdź najpierw czy ci wtyczka nie spadła/kabelek się nie przetarł a później zrób reset (odłącz aku na jakieś pół godziny), jeżeli błąd będzie nadal to zostaje wymiana tps-s

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-04-30, 15:02
przez MatiMati
Po resecie mam dać pochodzić na jałowym a potem jeździć spokojnie, tak?

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-04-30, 15:25
przez bar_oo
odp[al go i niech się sam zagrzeje chodząc na wolnych obrotach

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-04-30, 16:24
przez MatiMati
Ok, zjem obiadek, ogarnę to i napisze co wyszło :) Dzięki za pomoc.

Juz po resecie, wtyczka siedzi twardo, kable wydają się Ok, błąd świeci nadal ... Dodam iż gdy włączam światła obroty idą lekko w gore i zaczynają troszkę falować a cyfry na zegarku "bladna" cos z alternatorem? Może zacząć od tego? Czy wymienić przepustnicę wraz z tps? Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-05-02, 05:48
przez MatiMati
Panowie, ktoś pomoże :) ?

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-05-02, 11:33
przez newuser
Cyfry na zegarku bladną, bo tak jest w każdym CRXie- tak ma być i już :) Jak masz opcję to podmień od kogoś całą przepustnicę i zobacz jak będzie. Jak nie masz jak, to weź schemat z manuala, multimert w łapę i sprawdź czy kabel w wiązce nie jest uszkodzony. Jak to nie wina kabla to zostaje TPS do wymiany.

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-05-04, 08:04
przez MatiMati
Ok, dzięki. Poprobuje cos w weekend :) pozdrawiam

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-05-04, 11:53
przez ptyk05
Też teraz z tym walcze. Nie wyskakiwały mi żadne błędy, ale zauważyłem wystrzępiony/przerwany kabel przy wtyczce od TPS. Naprawiłem przewód i teraz na kompie wyświetla błąd nr. 7, natomiast nie pojawia się na zegarach kontrolka check engine, chyba, że wypnę calą wtyczkę to wtedy i na kompie i na zegarach. Robiłem restat i nic :) również przy odpaleniu mam obroty 1500/1600 na zimnym silniku.

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-05-05, 16:43
przez ptyk05
Już ogarnięte :) dzisiaj sprawdziłem TPS i napięcie na całkiem zamkniętej przepustnicy 0.49V i na całkiem otwartej 4,51V :) wyciągłem wtyczke, jeszcze raz dobrze ją nałożyłem, wyciągnąłem bezpiecznik i odpiąłem aku na 5 min i hula na razie. Ani kontrolka ani dioda nie świeci :D

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-05-08, 16:05
przez MatiMati
Gdyby wszystko dało się tak łatwo naprawić :D

Re: Błąd nr 7.

PostNapisane: 2015-09-01, 14:53
przez filipek91
MatiMati napisał(a):Gdyby wszystko dało się tak łatwo naprawić :D

To swiat bylby piekniejszy