Pewnie bendiks ci umar Nie wiem czy to wgl jest dostępne ale lepiej to zmienić jak najszybciej zanim sobie uszkodzisz wieniec na kole zamachowym. Pasuje raczej od każdej D-serii więc może od kogoś na test uda ci się załatwić. Rozrusznik się wyciąga w 10 minut. Odłączasz aku -> ściągasz rurę dolotu -> odłączasz dwa przewody podłączone do rozrusznika (jeden chyba klucz 12 lub 10, a drugi to zwykła wsuwka) -> i odkręcasz rozrusznik przykręcony na dwie śruby na klucz 14, a potem już odwrotnie
Zgasilem samochód na 20min a po ponownym uruchomieniu wskaznik temp przestal działać.. Co może być nie tak? Wskazówka lezy na samym dole i nie reaguje nic Czujnik temp padł?
A próbowałeś... uderzyć w liczniki? Mi się czasem obrotomierz (kompletnie z nosa) blokuje - wystarczy mocniej uderzyć i już działa na kolejne pół roku. Próbowałem to nawet kiedyś naprawić (rozbierałem licznik), ale nic nie wyglądało na popsute. Jeżeli jednak uderzanie nie działa to chyba tak, to chyba czujnik temperatury mógł umrzeć. Chociaż nie jestem pewien, nie jestem specjalista ;p Mógłbym tutaj trochę polemizować na ten temat, ale nie mam wiedzy, czy licznik na desce ma cokolwiek wspólnego z przełączaniem na duży obieg (termostat) i odpalaniem czujnika chłodnicy, dlatego wole zamilknąć ;p (o termostatcie i czujniku wentylatora wspominam, zeby przeprowadzic ewentualna diagnostyke)
-------------------------------- Dzemor, jak bóg da to dzisiaj jadę do znajomego na testowanie różnych rozruszników - zobaczymy co z tego będzie
A więc, sytuacja wygląda tak: Załatwiłem sobie sprawny rozrusznik do testów. Zabrałem się za wyciąganie swojego (wszystkie kable juz odpięte i tak dalej), ale zatrzymała mnie jedna śruba - duży inbus, którego nie posiadałem. To postanowiłem auto złożyć i pojechać do znajomego, co takowy inbus ma. Złożyłem, odpalam furkę a tu.... zonk, pozytywny zonk - auto odpala normalnie, bez tego dziwnego dźwięku. Testowałem to kilka ostatnich godzin i faktycznie, wygląda na to, że się naprawiło. Strzelam, że prawdopodobnie masa była luźna i przez to rozrusznik wariował (?)
Pacjent Civic 2005, ale zakładam, że odpowiedź będzie taka sama. 30 tysi temu, po zakupie auta, wymieniłem rozrząd, pompę wody, olej itd. Teraz okazuje się, że pompa wody cieknie. Mechanik, który nie wiedział o wymianie 30 tysi wstecz, mówi, że do wymiany pompa i rozrząd. Pytanie laika - to zawsze idzie w parze, cieknąca pompa wody to z automatu pasek, czy można sama pompę (zakladam że kolejne 70 tysi przejedziemy za dobrych kilka lat)?