regulacja ssania przy ssaku b16a1

Posty: 13   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez bar_oo » 2015-01-22, 15:19

czy ta zaznaczona membrana przy ssaku jest rozbieralna, bo ciagle mam wysokie obroty, nawet jak silnik się zagrzeje mam powyzej 2200-2300 czasem jak podniose pedał gazu nogą to cos pomoże i obroty maleją, ale linka jest ok chodzi luźno i jest luźna, nie jest na max napięta, a zauważyłem że pod tą membraną jest metalowy pręcik (idacy od motylka ssaka) ktory do niej wchodzi i jak go pociągneęw dół to auto dostaje takich obrotow jak trzeba, jest tam też wężyk co idzie do rury ssaka z takim wałeczkiem jakby filterkiem może to być zatkane że podcisnienie nie daje obrotów na ssak po nagrzaniu w dół ???

Obrazek
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez nadola » 2015-01-22, 17:34

To jest dashpot. Nie wiem czy się go da rozebrać. Służy do łagodnego przymykania przepustnicy z pełnego otwarcia. Wiele osób go wyrzuca bo membrana w nim pęka i dostaje się tamtędy lewe powietrze. Dlatego obroty się podnoszą.

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez bar_oo » 2015-01-22, 18:26

to juz wiem cos wiecej, on jest jakos do zdemontowania wyregulowania sprawdzenia ???
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez nadola » 2015-01-22, 19:22

Wyregulować tego raczej się nie da. Sprawdzić możesz przez ściśnięcie szczypcami (kombinerkami) wężyka podciśnienia dochodzącego do dashpot'a , jak obroty się unormują to uszkodzona jest membrana w środku.

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez bar_oo » 2015-01-22, 20:49

próbowałem na silniku pracującym odpiąć :) ale jakoś mega rożnicy nie było, spróbowałem zmienić kierunek tego zaworka co jest na rureczce i tu pytanie prawidłowo on ssa w kierunku rury dolotowej czy w kierunku tej membrany??? a jutro sprawdzę ze szczypczykami , mam tez pytanie u mnie akurat nad tym regulatorkiem obrotów jest zamontowana rozpórka ktora dotyka tegoż mechanizmu czy to ma jakiś wpływ na działanie czy od gory jest jakiś otwoerek jaki ta rozpórka może zatykac czy coś ???sorry że tak wypytuję ale kto pyta nie bładzi :) akurat z tą częścią nie miałem nigdy problemów :) aaa jak się patrzy na tem mechanizm od góry ma on śrobli chyba trzy które go skrecają wiec może ta membranka jest wymienna ???
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez nadola » 2015-01-22, 21:11

Możesz też podłączyć bezpośrednio podciśnienie pod ten grzybek. Będzie wtedy widać czy trzpień się wysuwa i chowa lub się zacina. Czy może całość przepuszcza powietrze. Dashpot powinien być szczelny w środku, bo jest to zamknięta konstrukcja. Dlatego żadnych dziurek nie ma u góry. Przekrój jak to wygląda http://honda-tech.com/honda-crx-ef-civi ... st38054990 .
Podobny problem do twojego https://www.youtube.com/watch?v=me0XaoKet0Q tylko tam okazało się że uszkodzona była membrana w zbiorniku z węglem aktywnym (pochłaniacz oparów na ścianie grodziowej).

Edit.
Gdy silnik pracuje z otwartą przepustnicą jest podciśnienie na grzybku i trzpień się chowa. Gdy przepustnica zostaje zamknięta pojawia się ciśnienie i w trzpień się wysuwa na chwilę. Potem powinien się znowu schować.
Raczej membrana jest nie do kupienia jako nowa.
Spróbuj rozpoznać najpierw zaciskając wężyki czy to daszpot czy membrana w pochłaniaczu.
Ostatnio edytowano 2015-01-22, 21:22 przez nadola, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez bar_oo » 2015-01-22, 21:21

bezpśrednio podłaczyć pod niego podcisnienie tzn który przewód mam do niego wpiac by uzyskać wypchnięcie tego wewnetrznego grzybka , jutro zerknę co jest na rzeczy i posprawdzam co sie da :) dziękuję :) pochłaniacz oparów to ten duzy czarny ???postarm się sprawdzić najpierw to czy to jest szczelne i czy wracac bedzie tak jak na filmiku
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez nadola » 2015-01-22, 21:59

Weź któreś podciśnienie z kolektora dolotowego. Jak podłączysz owe podciśnienie to trzpień powinien się lekko schować. Jak dmuchniesz w dashpot to trzpień powinien się wysunąć. Dmuchnąć możesz np kompresorem, z wyczuciem i małym ciśnieniem.
Pochłaniacz to tak jak piszesz ten czarny zbiornik.

Avatar użytkownika
Nerwy600rr
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2008-12-31, 00:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez Nerwy600rr » 2015-01-23, 11:36

A to czasem nie jest problem tego zaworku Fitv czy tam Fivt co jest pod przepustnica?? ja mailem ten sam problem i wina lezala po tej stronie. Zdejmij dolot i zatkaj palcem dolna dziurkę co jest po lewej stronie w srodku przepustnicy przed motylkiem i obroty powinny spasc
Nerwy600rr

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez bar_oo » 2015-01-23, 11:58

Nerwy600rr napisał(a):A to czasem nie jest problem tego zaworku Fitv czy tam Fivt co jest pod przepustnica?? ja mailem ten sam problem i wina lezala po tej stronie. Zdejmij dolot i zatkaj palcem dolna dziurkę co jest po lewej stronie w srodku przepustnicy przed motylkiem i obroty powinny spasc


też sprawdzę, bo wiem że do zaworka kolega co rozbierał i czyscił przepustnicę polecił mi zakupic nową uszczelkę, tam sa chyba 4 oringi gumowe jakoś tak, a tak z ciekawosci jto akie rozwiązanie u ciebie pomogło na ten problem ???
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

vit
 

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez vit » 2015-01-23, 16:35

Rozwiązanie jest takie że na zimnym rozbierasz ten zawór fitv i albo się przyciął ,albo się rozkręcił ,Spradwdz to w ten sposób że jak zatykasz te dziury przed przepustnicą na rozgrzanym silniku to dolna nie powinna ssać powietrza tylko ta górna do krokowego

Avatar użytkownika
Nerwy600rr
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 2008-12-31, 00:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez Nerwy600rr » 2015-01-23, 20:47

Nie udało mi się tego normalnie naprawić, brakowało tam czegoś czym termostacik zamykał zaworek, jakieś tulejki czy coś. Po prostu zakleiłem taśmą powertape dolna dziurkę w przepustnicy i problem zniknął, tylko teraz jak jest zimno i odpalam po dłuższym postoju to nie ma ssania i przez kilka sekund muszę go przytrzymać na obrotach
Nerwy600rr

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: regulacja ssania przy ssaku b16a1

przez bar_oo » 2015-01-25, 20:35

samego daspota nie tykałem, zerknałem z głupty na rureczke z zaworkirm zwrotnym która idzie od niego do rury dolotu i zzmieniłem kierunek zaworka w stronę rury dolotowej ( poradziłem sie jak jest zamontowane w seryjnym ee8 u damiancrx ) i na chwilę obecna wszystkie problemy zniknęły, obroty na wolnychopadaja do około 1000 wiec jest dużo dużo lepiej, ale i tak próby opisane przez was przeprowadzę :)
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Posty: 13   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Teraz jest 2024-03-29, 07:32