witam, z tego co zauważyłem to dużo ludzi ma problem z panelem nawiewu.. Mój był w 3 kawałkach a wyszedł na ludzi:) Napisze co i jak z klejeniem, lutowaniem krok po kroku a może komuś posłuży się to i naprawi i swój bo ciężko kupić dobry panel a jak już jest to zaraz ma nowego właściciela
NAJPIERW POSŁUŻĘ SIĘ POSTEM BOLSIK-a KTÓRY NAPISAŁ KROP PO KROKU O ODKRĘCENIE PANELU NAWIEWU, I RÓWNIEŻ PODSUNĄ MI POMYSŁ NA NAPRAWIENIE PANELU:) 1. Odkręcamy gałkę zmiany biegów.
2. Od strony fotela pasażera odkręcamy z konsoli 3 śrubki, aby odkręcić górną należy otworzyć schowek na zdjęciu poniżej są zaznaczone te śrubki
3. Od strony fotela kierowcy sytuacja się powtarza, z tym że górna śrubka jest trochę niżej przy górnej części zasłony od bezpieczników pod kierownicą.
4. Jak dobrze pamiętam wbijamy bieg 4, i podnosimy konsolę łapiąc ją od strony dźwigni ręcznego i próbujemy wyciągnąć drążek zmiany biegów z mieszka wtedy konsolę możemy wyjąć pociągając ją do siebie
5. żeby wyjąć panel sterowania, odkręcamy 4 śrubki (o ile jeszcze są) po dwie na stronę przy panelu
6. tu się zaczynają schody i ile jest ludzi pewnie tyle sposobów na wyciągnięcie, panelu, można odchylić blaszki po bokach, nie mam pojęcia bo nigdy nie miałem panela w całości ;D jak jest połamany to dużo roboty nie ma wyciągamy wszystkie wtyczki z tyłu panela szczypcami wyciągami linki/cięgna znajdujące się centralnie za pokrętłem
TERAZ OPISZĘ JAK NAPRAWIŁEM SWÓJ PANEL KTÓRY BYŁ W CZĘŚCIACH: 1. Po odkręceniu panelu zostały z niego 3 części, zanim się skapnąłem już go troszkę pokleiłem ale wyglądał tak: (na fotce w lewym dolnym roku widać że przeszedł już zabieg klejenia..)
2. Następnie za pomocą super glue posklejałem do kupy panel, oraz nadlałem klejem miejsca połamań, z obu stron!:
3. W kroku następnym czas wsiąść do dłoni lutownice i troszeczkę potopić miejsca złamań nawiewu(oczywiście po obu stronach):
4. Po topieniu wziąłem troszkę dokładki zderzaka(może to być też zderzak, jakiś plastik tworzywo podobny..) i nadlałem miejsca połamane grubszą warstwą, po obu stronach:
5. Gdy już nadlaliśmy grubszą warstwę pora wsiąść papiery ścierne i zrównać nasz panelik;] tył panelu pozostawiamy nadlany grubą warstwą!:
6. Teraz możemy iść w dwie strony umalować wygładzony idealnie nawiew bądź okleić go czymś w moim przypadku okleiłem go folią karbonową(koszt 8zł, i zostało się jeszcze na sterowanie szybami)
PIERW PANEK KTÓRY WYKONAŁ BOLSIK za pomocą spreja
A TERAZ KTÓRY WYKONAŁEM JA ZA POMOCĄ OKLEINY KARBONOWEJ 1. Na początku gdy panel został już przygotowany do zabiegu wyciąłem sobie mniej więcej wzór na gotowe:
2. Po odtłuszczeniu nawiewu nakleiłem folie na panel i powycinałem go w miarę na wymiar:
3. Następie wziąłem suszarkę do włosów i podgrzałem trochę tą folię i uformowałem ją tak aby weszły te płytki z "kontrolkami" i napisem: "off, 1, 2, 3, 4" :
4. Ostatnim krokiem było wycięcie kółeczka na regulacje zimna/ciepła i nawiew gotowy! a wyszedł tak:
MAM NADZIEJE ZE TO CO UMIEŚCIŁEM W TYM TEMACIE SIĘ POSŁUŻY INNYM KTÓRY MAJĄ POŁAMANY PANEL, BĄDŹ GO NIE MAJĄ WOGULE HEH , A JEŚLI NAPISAŁEM GO NIEPOTRZEBNIE DO USUNIĘCIA
HEH PROPONUJE PODWIESIĆ:)
A OTO I KIEROWNIK CAŁEGO ZDARZENIA KTÓREGO NIE MOGŁO OMINĄĆ:
Jutro wkleję fotkę jak na gotowe w aucie wygląda:) POZDRO:)
[b]TAK WYGLĄDA PO ZAŁOŻENIU:[b]
[/u]
Ostatnio edytowano 2011-05-02, 22:54 przez Ecik, łącznie edytowano 3 razy
zatwierdzam moja metoda byla troche inna, bo kleilem od wewnatrz klejem zywicznym a potem nakladaem zwyczajna szpachle, i tarlem papierem, na koniec oklejanie i malowanie struktura- ale efekt podobny
Tani i chyba dobry sposób na klejenie u mnie wygląda to zacnie jak wytrzyma z rok czasu to będę happy co roku taka operacje mogę mu robić Ecik Dobra robota cieszę się że mogłem pomóc
to jak jest opisane jak go skleić to ja opisze jak prosto i szybko go włożyć/ wyjąc wiem że ogólnie jest z tym problem a da rade samemu wyjąc włożyć panel bez rozginania blaszek czy przerabiania czegokolwiek. Odkręcamy 3 śrubki od przodu, jedna od spodu z tym kolankiem i wyciągamy te ,,kolanko,, na którym opiera się panel. Delikatnie i z wyczuciem przesuwamy tył panelu w dół odpowiednio układając z tył linki od nawiewu ciepło/zimno bo utrudniają one manewrowanie panelem. Jak już wystarczająco zdołamy wycofać panel przód dajemy do dołu jak na foto. Jak mamy panel na dole to odpięcie wtyczek jest bajecznie prosta Wkładanie odbywa się w sposób odwrotny Kiedyś zajmowało mi to 15 min teraz 2 min
Ostatnio edytowano 2014-10-30, 23:19 przez qba_21, łącznie edytowano 1 raz
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D
ja swoj panel podgrzewałem i nakładałem takie plasterki plastiku ktore wsmarowałem śrubokrętem i zrobiłem nadlew, zmatowałem i nie musiałem używać szpachli