NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

Posty: 138   •   Strona 6 z 10   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
wriggler
Forumowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2014-07-01, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Samochód: del Sol, EP2, CL7

przez wriggler » 2014-10-05, 09:53

Wysoka cena niska jakość ?? :D

Avatar użytkownika
greg 1968
Forumowicz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2006-05-07, 09:48
Lokalizacja: pod warszawą
Samochód: inna HONDA (EJ9)

Re:

przez greg 1968 » 2015-01-14, 17:45

tytoos napisał(a):A ja mam troche inne pytanie - tu podajecie, że spawamy na zakładkę, możecie napisać dlaczego na zakłądkę, a nie przylegające do siebie dwie blachy ,bez zakłądki???


tytoos, Wbiłeś się z pytaniem :rotfl:
Ale to proste, buda pracuje , i jak zrobisz na styk , to będzie pękać na łączeniu. Na zakładkę jest element mocniejszy.

Gratuluję teorii w sprawie pękania spawu ciągłego.
Technika łączenia spawem ciągłym jest wykorzystywana od 30 lat w motoryzacji , nawet w starych fiatach 125 miejsca łączenia przednich słupków z dachem były spawane spawem ciągłym i nic nie pękało ( dokładnie lutowane mosiądzem).

NAJISTOTNIEJSZA sugestia dotyczaca wyboru techniki łączenia i wyboru właściwej metody.
Do napraw samochodów silnie skorodowanych w miejscach gdzie wymieniamy reperaturki powinno się stosować metodę lutospawania czyli wykorzystujemy urządzenie działające na zasadach migomatu ale drut do spawania to CuSi3 ( stop miedzi z krzemem) i spawamy w osłonie Argonu . ( oczywiście spawem ciągłym)
Główna zaleta taka: spoina , spaw nigdy nie skorodujde i wykorzystujemy tę właściwość w miejscach do których nie mamy dostępu ( zabezpieczenie anykorozyjne)
Dodatkowo taki drut (CuSi3) ma niższą temeperaturę spawania w porównaniu z drutem Fe i powierzchnia łączonych blach jest bardzie odporna na pofalowanie ( w slangu blacharza mniej porzuca blachę)

I to co mógłbym podpowiedzieć w kwestii łaczenia reperaturki z wnęką wewnętrzną nadkola nie spawajmy jej ( kazda ingerencja migomatu z drutem Fe zwiększa ryzyko korozjii)

Spróbujmy wykorzystać technikę która jest stosowana od lat w samochodach , w wielu markach błotniki tylne są klejone z wnęką wewnętrzną dwuskładnikowymi klejami epoksydowymi ( 100% zabezpeczenia antykorozyjnego i skuteczność odprowadzenia wilgoci z wewnętrznej części błotnika.

Klej o którym wspominałem to koszt ok 100 pln na dwie strony.
Dla zainteresowanych z Wawy mogę powiedzieć więcej i pokazać jak to się robi w praktyce. Info na PW

balcerek
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-02-10, 01:02
Samochód: honda crx

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez balcerek » 2015-02-10, 01:11

Witam
Poszukuje maski do crx ll gen, koniecznie tej z uwypukleniem po boku.
Kolor nie jest ważny bo prawdopodobnie i tak będę ją malował, chyba że byłaby srebrna lub czarna.
Czy ktokolwiek wie gdzie mógłbym taką dostać ?

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez M!R@S » 2015-02-10, 10:11

W dziale giełda lub allegro.
Obrazek

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Vincent » 2015-02-10, 17:09

Lub ogłoszenie w dziale kupię :-)

Avatar użytkownika
Masny
Forumowicz
 
Posty: 926
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: CTR
Samochód: CRX 91'

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Masny » 2015-03-11, 15:16

Siemka, podepnę się pod temat z moim pytaniem.
Byłem kilka dni temu u lakiernika w Toruniu na ul. Suwalskiej 8 ( http://ocenyfirm.com/biz/tomcars-blacha ... un,2430192 ) z pytaniem odnośnie ile kosztowało by:
- W gruncie rzeczy naprawa każdego pojedynczego elementu karoserii auta (rdza na nadkolach, pęknięty lakier na masce, porysowany dach, zderzaki w bardzo nieciekawym stanie (aczkolwiek niepołamane), podniesienie drzwi, bo ze starości już opadły i tak dalej i tak dalej)
- Kompletne polakierowanie samochodu na inny, wybrany przeze mnie kolor. (perła)

Gościu popatrzył tu, popatrzył tam i rzucił ceną 4tysiące. Co sądzicie? To dobra cena? Ktoś miał do czynienia z tym blacharzem&lakiernikiem?
ps. gdyby ktos był ciekaw jak wyglada mój samochód to zdjęcia są tutaj viewtopic.php?f=17&t=70279

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez M!R@S » 2015-03-11, 15:29

Cena ok. 1k materiały jak drogi lakier to juz 3k nie liczą rdzy czyli blacharki i prądu i innych takich tam ;p
Obrazek

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez akMe » 2015-03-11, 15:39

Sprawa jest.
Wczoraj mi wjechala baba w bok (szla na czolowke ale staralem sie uciekac i przyrysowala i wyrwala tylnie kolo)
teraz tak, Obrazek
Kolo wyrwane/ amortyzator wygiety / wahacz wyrwany.
Czy jest duze prawdopodobienstwo, ze da sie do naprawic w normalnych pieniadzach? :)
Gdyz, auto jest ubezpieczone na polowe jego wartosci wiec... Nie zalezy mi na tym spawaniu cwiartki jakos specialnie ale zalezy mi aby nie robil 4 sladow.
Bagaznik sie zamyka nie widac sladu. Eh pozniej przeszukam lepsze foty i zobacze jak to dokladnie wyglada

Avatar użytkownika
Masny
Forumowicz
 
Posty: 926
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: CTR
Samochód: CRX 91'

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Masny » 2015-03-11, 15:45

M!R@S- czyli mówisz, ze taka cena jest jak najbardziej na miejscu i uzasadniona?

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez M!R@S » 2015-03-11, 16:06

Tak cena jest ok za dobre malakierowanie.
Akme. Jak tam sprawa z zawieszeniem ? Sa tam pewnie sanki pogiete to lepiej całość wymienić i będzie ok... Gorsze u mnie staly wierz mi i robią samochodowe ślady. Lakierowanie okolo 1000zl za bok z tego co widzę z ogarnięciem ich plus raczej lepiej wstawić na dole poszycie blotnika z 400-500zl za robotę powinieneś zmieścić się spokojnie w 2k plus sanki amor i wahaczr niewiem po ul sa.
Obrazek

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez akMe » 2015-03-11, 17:30

Wzglada jak by tylko wahacze wyrwalo i zgielo- ale czy to mozliwe? : 0

Obrazek

No i ten, cwiara do wymiany jak by nie patrzec

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez M!R@S » 2015-03-11, 18:08

Możliwe bo caly czas podobne robimy ;p wystarczy poszycie i pare elementów konstrukcyjnych
Obrazek

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Vincent » 2015-03-11, 21:31

akMe , poszycie , nadkole wewnętrzne , zobacz jak kopułę wygięło , Jak wyglądają mocowania zawiasu w budzie . Trochę bałaganu babsko narobiło. Zabawa z wyrwanymi mocowaniami , to nie wyspawanie , bo będzie pękać pod wpływem naprężeń .
Masny , za 4k , nie licz na porządna blacharkę , rozbrojenie całości pod zmianę koloru i polakierowanie perłą . Prawdopodobnie będzie jak zwykle . Czyli szpachla i pomalowany (nie mylić z lakierowanym )

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez M!R@S » 2015-03-11, 21:52

Hmmm... stwierdziłem, że na komórce to dupa nie opinia :P Tak jak Vincent napisał, ale w przypadku kwoty to 2k to jest MAX, jeśli chodzi o naprawę przez mojego ojca i tutaj mowa o znikomych śladach szpachli (mała puszka szpachli i jeszcze zostanie na "zaś")
Obrazek

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Vincent » 2015-03-11, 22:42

M!R@S, za 4k Masny nie zrobi porządnie , za 1.4k to takie min rozbrojenie i uzbrojenie pod zmianę koloru , zlitujcie sie ale dupy szkłem nie da się podcierać . A akME mozna dopiero w realu ocenić uszkodzenia . Ale będzie zabawa z zawiasem i mocowaniem , bo z zewnątrz to standard . Tak jak pisałeś poszycie i w lakier cały bok.

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 138   •   Strona 6 z 10   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Teraz jest 2024-04-19, 23:43