Strona 4 z 4

PostNapisane: 2009-02-21, 11:17
przez Scott
Zimówki wiadomo jeżeli 2 to muszą byc na przodzie....w samochodach przednionapędowych na 100 %
w samochodach z napędem tylnym również jest wskazane aby lepsze opony były na przodzie niż na tyle bo jak nie mamy dobrego przodu mamy słabe hamowanie i nic nam nie da wyprowadzanie samochodu z poślizgu bo i tak nas obróci

PostNapisane: 2009-02-21, 12:26
przez mr073k
w tylno napędowym zimówki bym załozył na tył, bo jak podjedziesz na letnich?? a pozatym w zakrecie jak masz z tyłu letnie i zrobisz redukcje to zblokuje na chwile koła i nawet nie wyciągniesz przodem, nie ważne czy masz 4 zimówki czy 2, ważne są umiejetności, i dostosowanie predkości.
a to co pirul, powiedział to wcale nie bajka, jeśli przodem nie możesz podjechać bo masz letnie to tyłem czasami da rade, a wynika to tylko i wyłącznie z tego że na wsteku jest największy moment na kołach, i jadać na wsteku dociążamy przód wiec i zwiekszamy nacisk na podłoże co wpływa na przyczepność, już to sprawdzałem i tyłem czasmi da się podjechać :)

PostNapisane: 2009-02-21, 18:19
przez qba_21
mr073k napisał(a):a wynika to tylko i wyłącznie z tego że na wsteku jest największy moment na kołach,


oj niewiem czy dobry moment obrotowy jest atutem, ostatnio podjeżdżałem tirem pod oblodzoną górke :nieok: wsumie to nan iej stanolem bo sie zator zrobił, i z 3 nie mogłem ruszyć, koła boksowały wiec trzeba było ruszać z 4(jak coś jest 8 biegów :) ) i już poszło. pozatym na oblodzonej drodze nawet jest wskazane ruszać z 2 osobówką, zwłaszacza autami o dużej mocy aby nie zrywać ruszania

a tyłem lepiej ryszyć bo wtedy nacisk idzie na przednią napedową oś

PostNapisane: 2009-02-21, 18:50
przez mr073k
no tak ale mówłem jak jedziemy do tyłu, bo jak do przodu jedziemy to wiadowo że przód idzie w góre i nacisk idzie na tył dlatego z 2 bo mniejszy moment, i koła nie straca przyczepności :) na lodzie to i czołg by mielił :rotfl2:

PostNapisane: 2009-02-21, 19:03
przez M!R@S
haha a ja jeżdze na 17'' toyo z przodu... już slicki i wychodzi mi to lepiej niż innym na zimówkach :D

PostNapisane: 2009-02-21, 19:12
przez wrobellos
to i ja sie wypowiem jako zalozyciel ankiety, zmigam na letnich prawie nowych, ale nie kupowalem zimowek bo smigam sporadycznie w takie pogody ;)

PostNapisane: 2009-02-21, 19:19
przez Junior
a ja mam okrągłe z gumy :D

PostNapisane: 2009-02-22, 09:26
przez wieslawb
4 x TOYO zima prawie nówki na 14", wcześniej były NOKIANy z tym samym rozmiarem i qrcze przy śniegu i lodzie, czyli typowych warunkach zimowych jednak lepiej sobie radziły.

Ostatnio koledze pizduś typu DŻONY-BRYLANTYNKA :rotfl: w fordzie kougarze skasował cały bok, miał 4 letnie ze śladowym bieżnikiem, inne na każdej osi, a koleś zdziwiony, że 4 bąki wykręcił. Jak się okazało, to całą kasę wydał na zakup auta SPORTOWEGO, a z bieżącej eksploatacji stać go było na choinkę zapachową.

PostNapisane: 2009-02-23, 01:42
przez Ali-En
4 opony letnie, naped na tyl, z tylu opony 245, automatyczna skrzynia biegow, 385 Nm, tragiczna jazda ... jakos sie doturlam w tym roku ;)

PostNapisane: 2009-02-23, 17:08
przez vit
4xBridgestone Blizzak 195/50/15 te opony na zimę sa idealne tylko trochę wiecej szumią jak temp wzrośnie :)