D16Z5 plus LPG
Luźno o wszystkim... Tematy w ktorych nikt sie nie odezwal od 30 dni, sa automatycznie usuwane.

Posty: 62   •   Strona 3 z 5   •   1, 2, 3, 4, 5
Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2013-10-13, 23:06

atom1, Tu nie chodzi o strach przed LPG,tylko o świadomość że producent danej jednostki napędowej wyprodukował ją na określony gatunek paliwa.Zmieniając paliwo robisz to świadomie i będziesz ponosił tego konsekwencje.Mnie nie bolą zatarte wtryskiwacze ,problemy z obrotami,przedmuchy ,regeneracja lub wymiana mieszalnika.Z tego jest kasa :rotfl: Wszystko pięknie śmiga na początku tj pisałem wyżej.Sam latałem kuchenką na zestawie LANDI ,lepiej się odpychało na LPG niż na waszce.A żeby było jeszcze lepiej paliło tyle gazu co benzyny .Z wrocka trasę do Holandii waliłem na flaszce ,ale ja tłukłem kilometry i w miesiącu 3X takie trasy waliłem ,więc LPG było alternatywą i z planem wypuszczenia fury do ludzi.

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2013-10-13, 23:24

paliwo jak każde inne, ale szkodzi temu co napisał Vinc ;] hehe szkoda gadać, niektórzy wierzą, że to najlepsze paliwo świata, a inni zaś, że nie. Ja mimo wszystko będę instalował do sharaka bo 2.8L w tych czasach to trochę zbyt wiele jak na przeciętne zarobki :P
Obrazek

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2013-10-14, 07:43

Vincent napisał(a):atom1, Tu nie chodzi o strach przed LPG,tylko o świadomość że producent danej jednostki napędowej wyprodukował ją na określony gatunek paliwa.Zmieniając paliwo robisz to świadomie i będziesz ponosił tego konsekwencje.Mnie nie bolą zatarte wtryskiwacze ,problemy z obrotami,przedmuchy ,regeneracja lub wymiana mieszalnika


tylko ze wiekszosc tych problemów to konsekwencja zle wykonanej i wyrególowanej instalacji , ewentualnie silnika trupa

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2013-10-14, 08:13

Dzieki za opinie Panowie! Caly czas zastanawiam sie nad decyzja, bo z jednej strony oszczednosci moga byc na krotka mete jak ktos spapra robote, bo wiadomo ze teraz kazdy robi "na sztuke" i byle jak - przynajmniej w mojej okolicy. Ale z drugiej strony- mam Civa 6, 99rocznik, 10 lat jezdzi na gazie... padl zaplonowy i krokowy tylko przez te wszystkie lata, oleju od wymiany do wymiany bierze szklanke... ciezko doszukac sie negatywnych skutkow jazdy na gazie w tym aucie, na prawde... Ciezko mi sie zdecydowac ;-)

Avatar użytkownika
przema72
Forumowicz
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2013-10-14, 09:50

jesli nie jestes pewny co do prawidlowosci zrobionej instalacji to łatwo to sprawdzic i w razie potrzeby domagac sie rególacji

-niepowinien wyskakiwac bład sondy lambda
-auto na gazie powinno miec odczuwalnie identyczną moc co jak na benzynie , jesli przy koncówce obrotów gaz sie rozłacza bądz silnik wyraznie zamula , dawka lpg jest za uboga
-zuzycie LPG powinno byc na poziome 1l wiecej

tak naprawde wszystko rozchodzi sie o poprawne dobranie dawek LPG kazde odstepstwo od własciwej dawki to przegrzewanie zaworow a takze tłoków i uszczelki PG

a 99,9% gaziazy nie przeprowadza dobierania dawki paliwa na drodze pod obciązeniem

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2013-10-14, 14:10

newuser jak jeździsz tyle do pracy to nie ma się nad czym zastanawiać. Same korzyści. Lekko 300zł na paliwie jesteś do przodu. Nawet jak raz na rok będziesz musiał jakieś 100-200zł wydać na jakieś strojenie czy obsługę instalacji to i tak będziesz do przodu. Im więcej jeździsz tym więcej zainstalowany gaz będzie zarabiał na siebie. Auto z gazem idealnie nadaje się do jazdy w trasę. Oczywiście podstawa to dobrana instalacja i dobrze założona i wystrojona
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Avatar użytkownika
rafisz
Forumowicz
 
Posty: 2289
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: WPR
Samochód: accord 8 gen CW2

przez rafisz » 2013-10-14, 18:48

newuser napisał(a):teraz kazdy robi "na sztuke" i byle jak - przynajmniej w mojej okolicy


a zaglądnij do Adama Rogowskiego, z lubelskiego gościu jest, a na gazie zna sie jak rzadko który :ok:

Avatar użytkownika
Marek94
Forumowicz
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2013-04-10, 21:35
Samochód: EE8,1g,ap1,cd7

przez Marek94 » 2013-10-14, 19:36

Ja przeciwnikiem jestem albo i nie :D na pewno nie uznaje gazu w poj do 2.0 wyżej to zło konieczne :rotfl: ale jak jest to bmw lub jakiś inna furmanka do lansu na 19 calowej feli i z 5.0 pod maską to mnie strzela albo lans albo gaz.Co do jego szkodliwości to niema co gdybać bo szkodliwy jest i tyle ktoś tam wypisał litanie z firmami zakładaczkami w serii weź pod uwagę że są to samochody typowo firmowe lub takie które mają przechodzić gwarancje i zmiana a ten jedzie do polaka.Jedynie volvo mnie dziwi ale od kiedy sprzedało się chińczykom to niema co się dziwić.Jak gaz byłby taki cudny to poco robią samochody na benzynę,ropę skoro nie szkodzi lepiej jedzie i wogule jest naj ludzie pomyślcie trochę.
Mam skorochód w gazie i nie powiem jest tanio ale ile kasy poszło na montaż regulacje i tak nie chodzi tak jak powinien gaśnie szarpie itp a w niejednym warsztacie był jet to menda z 2,4 typowo firmowy dupowóz do zarżnięcia.Inny przykład to warsztat w którym pracowałem na parkingu w ciągu tygodnia stało ok 15 aut z tego 70% na gazie większość do zrobienia hamulce zawias itp i zanim który którykolwiek z tych na gazie odpalił to trzeba było kręcić albo gazem pompować owszem zdarzały się i takie co normalnie paliły ale instalacje były młode.

robraf
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2012-07-21, 00:29
Lokalizacja: Bolesławiec

przez robraf » 2013-10-14, 20:13

troche niekumam koncowki Twojej wypowiedzi.. dobrze zrobiona i dopieszczona instalacja nieszkodzi.. na po to robią silniki benzynowe zeby silnik mogl sie rozgrzac zanim zostanie przelaczony na gaz.. zeby reduktor nie zamarzl.

mi sie dobrze smiga na gazie.. ma juz 5 lat instalacja i troszke km natrzaskane.. a niedawno zrobilem remont silnika wiec mysle ze jeszcze dluugo pochodzi ( w tym roku wymiana wtryskow na hany i redukator staga ;) )

takze :D gazuj a nie pozalujesz:P no i dopilnuj zeby to dobrze ustawili

kopernick
Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-09-29, 17:30

przez kopernick » 2013-10-14, 20:26

Witam,
Nie wiem gdzie napisać, na pozostałych wątkach w Wawie wszyscy milczą... mam problem z REXem na gazie. Objawy są takie, że kiedy zapalam normalnie na benzynie, po złapaniu określonej temperatury słychać charakterystyczne "pyknięcie" na przekaźniku i A) gaz załącza się na kilka sekund, po czym przęłącza z powrotem na benzynę lub B)nie przełącza na gaz. Czasami podczas jazdy- kiedy silnik jest zasilany gazem, strzela naprzemiennie raz benzyną raz gazem... irytujące to jest podczas wyprzedzania przede wszystkim. Ostatnio wracałem trasą i centralka wyłaczyła w ogóle zasilanie gazem. Mam instalację STAG300(400),silnik d16z5. Już nie wiem co mam robić. Jest tu jakiś magik od STAGów? najlepiej z WAW. A może ktoś miał podobne objawy i wie jak pomóc?

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2013-10-14, 20:26

Marek94, Bo wszystko zależy od instalacji i jej regulowania... Miałem pancerpassata B3 z LPG I generacji - jeździł na gazie 13 lat (!) I za mojej kadencji (około 3) z silnikiem nie miałem ani jednego problemu, wcześniej jeździła teściowa - wymieniła butlę bo skończyła się homologacja i parownik - wiadomo. Z czego 1,5 roku jeździłem w 100% na LPG bo padła pompka paliwa. Nie było ani jednego dnia w zimie żeby nie zapalił, nawet mimo -15, ani razu nie gasł na skrzyżowaniu ani żadnych innych problemów. A zapalał tak dobrze że niejeden posiadacz nowszego auta bez LPG zazdrościł. Tak samo mój obecny Civic 6. Tak więc nie zastanawiam się już czy warto, tylko szukam dobrego fachowca.
Bo widzę że z tym to jak z kiełbasą w mięsnym - kupisz jedną za 9 zł a drugą za 29 - różnią się tylko jakością, ale obie to kiełbasy ;)
rafisz, Dziękuje za namiar! :ok:
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

robraf
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2012-07-21, 00:29
Lokalizacja: Bolesławiec

przez robraf » 2013-10-14, 21:41

kopernick, jaki masz reduktor? moze cos w nim sie zepsulo i niewyrabia i rex nidostaje tyle paliwa co powinien. podjedz do gazownika. niech posprawdza.


a moze masz malo gazu w butli?;> bo tak samo jest jak sie gaz konczy to na chilke pochpodzi na oparach a potem przelacza na benzyne..

ja mam reduktor tomesetto w stagu 4 i jeszcze nigdy nie przelaczylo mi na benzyne przy deptaniu etc..do odcinki idzie na lpg i idzie tak samo jak na benzynie.

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2013-10-15, 00:08

robraf, To Twoje pierwsze autko ?A wiesz że gaz lepiej eksploduje niż benzyna ?Czyli auto lepiej powinno się odpychać,prawda?Czyli nie śmiga Ci tak jak powinno.

[ Dodano: 2013-10-15, 00:14 ]
A tak po za tym rozumiem gazowanie D15b2 ,ale solkę?

robraf
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2012-07-21, 00:29
Lokalizacja: Bolesławiec

przez robraf » 2013-10-15, 00:23

zagazowana kupilem:D ale w sumie takiej szukalem :) zawsze to taniej na codzien ;) ja paluje a wy tankujecie ;D

to jest moje drugie autko ;)

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2013-10-15, 01:42

robraf napisał(a): ja paluje
Potraktuje to jako żart.Ok?

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 62   •   Strona 3 z 5   •   1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Teraz jest 2024-03-28, 13:48