montaż klimatyzacji del sol
Najcześciej zadawane pytania.
SPRAWDZ NAJPIERW TUTAJ CZY NIE MA ODPOWIEDZI NA TWOJ TEMAT !

Posty: 32   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
kocureq
Forumowicz
 
Posty: 226
Dołączył(a): 2012-04-13, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

przez kocureq » 2012-05-10, 13:09

Wiesz co... zdania są podzielone. Czasami łatwiej przegwintować otwory w bloku i pomontować coś pod maską niż zrzucić i założyć deskę ze wszystkim zaczepami, równo, ładnie, żeby nie skrzypiała.

Plastiki to horror jak się je źle poskłada i pourywa zaczepy - w Nivie nie mam plastików i jest git :)

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2012-05-11, 00:00

kocureq, no powiem Ci że moje wnętrze było już 5 razy rozbierane i jeszcze ani 1 zaczepu nie urwałem... nawet wszystkie śrubki są dalej oryginalne.

Nowy Kubi
Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2012-05-13, 17:17

przez Nowy Kubi » 2012-06-16, 16:42

Tak w ogóle to do sola pasuje klima z civica V gena, sam przekładałem, tylko nakładka przycisku musi być od sola jak ma ładnie wyglądać :)

Tylko żeby na R134a była.

Avatar użytkownika
luxu$
Forumowicz
 
Posty: 579
Dołączył(a): 2008-09-17, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

przez luxu$ » 2012-06-16, 17:02

Nowy Kubi napisał(a):Tak w ogóle to do sola pasuje klima z civica V gena, sam przekładałem, tylko nakładka przycisku musi być od sola jak ma ładnie wyglądać :)

Tylko żeby na R134a była.


A co nie pasuje do Sola z C5g? :D Nie pasuje B do D i D do B, ale z tymi samymi motorami wszystko jest P&P :)
Mój del Sol na części! --=> http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=60462 <=--

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2012-06-17, 00:00

luxu$, nie pasuje z civica nakładka na przycisk. Czytajmy ze zrozumieniem :)

Avatar użytkownika
luxu$
Forumowicz
 
Posty: 579
Dołączył(a): 2008-09-17, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

przez luxu$ » 2012-06-18, 20:49

Ależ ja jak najbardziej czytam ze zrozumieniem :) Zadałem tylko pytanie "a co nie pasuje?" w sensie: "wszystko graty z Civica pasują do Soli, nie tylko klima" :P

A'propos przycisku... to mam taki jeden jakby ktoś chciał :D
Mój del Sol na części! --=> http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=60462 <=--

Avatar użytkownika
kocureq
Forumowicz
 
Posty: 226
Dołączył(a): 2012-04-13, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

przez kocureq » 2013-07-21, 18:33

Kupiłem zestaw klimatyzacji z Civica. Zamontowałem wszystko (więcej roboty niż godzina, bo trzeba jedną łapę silnika podmienić), nabiłem - szczelne. Dałem nowe oringi i osuszacz.

Załączam AC, świeci się, ale sprężarka nie zasprzęgla. Wcześciej ją sprawdzałem na krótko i sprzęgło działało, więc raczej sterowania nie dostaje (pójdę jeszcze pomierzyć kostki i czujniki).

Co może być przyczyną? Brak jakiegoś elementu elektrycznego w Solce?

[ Dodano: 2013-07-22, 22:21 ]
Znalazłem :)

U mnie z wiązki koło parownika wystaje dwupinowa wyczka
Obrazek

A na parowniku jest taka 3-pinowa
Obrazek

Poczytałem i wychodzi na to, że na parowniku siedzi termostat klimatyzacji, który wyłącza klimę gdy temperatura wylotowa zejdzie poniżej 5 stopni (takie zabezpieczenie).

Nie wiem, czemu u mnie jego wtyczka jest 2-pinowa.


Najważniejsze, że wystarczy ją zmostkować i całość działa. Jasne, nie ma zabezpieczenia termicznego, więc jeszcze pokombinuję jak je podłączyć, ale na dzisiaj wystarcza mi, że chłodzi.


Jeśli ktoś miałby jakieś pytania o montaż klimy to chętnie pomogę.

Verso
Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2013-06-24, 17:21
Samochód: Del Sol 96

Klima

przez Verso » 2013-07-26, 15:05

Witaj,
a gdzie i za ile kupiłeś klimę?

Avatar użytkownika
kocureq
Forumowicz
 
Posty: 226
Dołączył(a): 2012-04-13, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

przez kocureq » 2013-07-26, 21:46

Na forum u chinczyka za chyba 700 zł

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-07-29, 22:32

no i bajki, chyba najlepszego moda jaki byl zrobiles
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
kocureq
Forumowicz
 
Posty: 226
Dołączył(a): 2012-04-13, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

przez kocureq » 2013-07-30, 07:48

Od wczoraj jestem tego pewien :D

Na zewnątrz 35, a ja w chłodzie do pracy pomykam :)


Kilka osób już się pytało jak dokładnie się montuje klimę, więc na dniach siądę i opiszę dokładniej.

Avatar użytkownika
JOKER
Forumowicz
 
Posty: 337
Dołączył(a): 2011-07-20, 17:15
Lokalizacja: Biała Podlaska

przez JOKER » 2013-07-30, 08:28

dawaj jakiegoś tutka z foto najlepiej jesli w trakcie robiłeś
ile czasu Ci to zajeło?

Avatar użytkownika
kocureq
Forumowicz
 
Posty: 226
Dołączył(a): 2012-04-13, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

przez kocureq » 2013-07-30, 21:17

OK - oto instrukcja instalacji klimatyzacji do Solki.

Można założyć samemu, nie wymaga to specjalistycznego sprzętu ani wiedzy. Mnie całość zajęła w sumie kilka dni roboty, ale miałem przerwy na dokupienie brakujących elementów, więc w sumie bujałem się z tematem 3 miesiące.

Piszę o klimatyzacji manualnej, klimatronica mi się nie chciało montować.

Dużą zaletą jest to, że w Solce jest już wiązka i oprzyrządowanie do podłączenia klimy, więc jest niewiele roboty.

Schematy montażowe i elektryczne są na głównej stronie forum, przydadzą się do układania przewodów.



Co potrzebujemy?

1) Jak najbardziej kompletny zestaw klimatyzacji od Solki / Civika V gen. Musi być na czynnik R134a , żeby nie było problemów z napełnianiem. W jego skład wchodzą:
- skraplacz (zwany chłodnicą klimatyzacji) z wentylatorem. Ważne jest, żeby mieć łapki mocujące skraplacz do pasa przedniego z gumkami
- Sprężarka
- Łapa sprężarki do bloku silnika
- Osuszacz - serwis klimatyzacji z którym rozmawiałem polecał kupić nowy, bo podobno i tak się powinno wymieniać co 2/3 lata. Dałem jakieś 50 zł w Intercarsie za nowy po zniżkach
- Parownik (zwany nagrzewnicą klimatyzacji, jakkolwiek to nie brzmi :) ).
- Kawałek wiązki z 2 przekaźnikami. Wepnie sie go między wtyczkę która jest przed kielichem amortyzatora przedniego od strony pasażera i poprowadzi do sprężarki po pasie przednim
- Przewody sztywne i 2 grube giętkie
- Zaślepkę "A/C" na włącznik klimatyzacji na panelu nawiewu. Można i bez niego, bo pod zaślepką jest już działający przycisk, ale będzie głupio wyglądać. To musi być z Solki, w Civicu był inny panel.
2) Pasek napędzający sprężarkę - jeśli dobrze pamiętam 815 mm, 4 rowki.
3) Zaślepkę owalną w miejscu gdzie przewody sztywne wchodzą do budy za akumulatorem. Chyba powinna być w standardzie, ale u mnie nie było i czasami mi tamtędy woda do budy ciekła :) Jeśli już macie, to nie trzeba zmieniać - nożykiem do tapet można wyciąć miejsce na przewody.
4) Nowe oringi uszczelniające. Tutaj jest problem, bo standardowy zestaw z Allegro "oringi do klimatyzacji" nie wystarcza, część orignów jest w innych wymiarach niż w tych zestawach - są albo ciut za duże i luźno leżą, albo za wąskie w stosunku do ori. Ja w końcu zostawiłem kilka oryginalnych, nie były sparciałe. Zobaczymy czy to się nie zemści :)
5) Śruby. Ja użyłem z 10 śrub 6 mm (nie za długie, tak z 20-30 mm) do mocowania elementów. Do tego są śruby mocujące nową łapę do bloku i sprężarkę do łapy - tu niech będą utwardzane.

Z tego co pamiętam, to łapę do bloku montuję się na śrubach drobnozwojnych (śruba 10 z gwintem 1,25). Sprężarkę do łapy zamocowałem na śrubach 100 mm, ale gwintu nie pamiętam - będziecie musieli sprawdzić sami.
6) Narzędzia. Standardowy zestaw grzechotek i kluczy płaskooczkowych powinien wystarczyć.

Sprawdźcie sobie w jakim stanie jest łożysko na rolce napinającej - u mnie szumiało, więc wymieniłem żeby potem nie mieć problemów. Cała rolka kosztuje jakiś majątek (coś z 250 zł nowa), więc lepiej wymienić same łożysko za kilka złotych.


WAŻNE - cały układ powinien mieć zabezpieczone wloty coby nie dostała się wilgoć. Jeśli sprężarka nie była zaczopowana, to warto ją zawieźć do serwisu klimatyzacji celem sprawdzenia, przepłukania i zalania olejem. Serwis klimatyzacji to nie stacja typu "norauto", bo tam potrafią tylko pod maszynę podłączyć.

Warto też w tym momencie sprawdzić, czy po podaniu napięcia 12V na wtyczkę (masa po obudowie) zapina się sprzęgło - powinni być słychać cyknięcie.



W pewnym momencie trzeba odkręcić łapę silnika do budy, więc w tym momencie przyda się kanał i podnośnik żeby podeprzeć silnik.Jak ktoś chce, pewnie da się to zrobić na kobyłkach.

Jak już mamy wszystko, można się zabierać za montaż. Pewnie jakby wszystko mieć od razu, dałoby się w 1 dzień wyrobić z montażem - mnie dużo czasu szło na składanie / rozkładanie, bo autem na codzień jeżdżę i trzeba było zabezpieczać po każdym etapie.



1) Wnętrze:
- odkrecamy schowek - 2 śruby na krzyżaka od spodu schowka. Warto to robić przy zamkniętym schowku coby nie dostać w łeb.
- pod schowkiem nawiew od prawej strony widzimy 3 elementy wchodzące w siebie: wentylator nawiewu, wąski tunel łączący i nagrzewnicę (wchodzi za słupek). Wystarczy wyjąć te 2 pierwsze, nie trzeba ruszać deski.
- odpinamy elektrykę od nawiewu - ja wymieniałem też wentylator nawiewu, ale jego z tego co widziałem nie trzeba kupować.
- odkręcamy i wyjmujemy wentylator i wąski łącznik (trzeba trochę gimnastyki żeby wyszły).
- wkładamy w podobny sposób parownik i wentylator nawiewu - parownik wchodzi w miejsce w którym wcześniej był ten łącznik / redukcja.
- podpinamy z powrotem elektrykę. Tutaj jest mały haczyk, ale o nim na koniec.
- sprawdzamy czy nadal działa nawiew i zawór obiegu zamkniętego.
- jak tak to zakładamy schowek i gotowe :)
- Zdejmujemy zaślepkę z przycisku A/C (normalnie palcami się wyciąga) i wkładamy prawdziwy włacznik

2) Elementy pod maską.
- wyjmujemy akumulator i metalową podstawkę pod nim
- zdejmujemy puchę filtra powietrza
- wyjmujemy zbiorniczek wyrównawczy z mocowania pociągając do góry, wyjmujemy chłodnicę z mocowania i odsuwamy lekko od pasa przedniego. Nie trzeba spuszczać płynu, przewody zostają zapięte.
- Odsysamy płyn wspomagania, zdejmujemy przewody ze zbiorniczka na tyle, żeby można go było odgiąć na silnik.
- Odpuszczamy napinacz pompy wspomagania, zdejmujemy pasek, podnosimy pompę do góry coby nie przeszkadzała potem
- Zdejmujemy plastikową zasłonę za pasem przednim obok chłodnicy
- Schodzimy do kanału. Odpinamy osłonę dolną (dużo śrubek, w tym 2 w nadkolu koła po stronie kierowcy) tak żeby mieć dostęp do silnika od spodu.
- Podpieramy silnik podnośnikiem
- odkręcamy dolną łapę mocowania silnika do podłużnicy. Ona idzie na złom - założymy w jej miejsce nową. Choć patrząc na tę poduszkę, to ona chyba tylko równoważy drgania silnika :).
- Wkręcamy w jej miejsce nową łapę, przykręcamy do bloku 4 śrubami w miejsce starej. Tu przychodzą 2 nowe śruby, bo stara łapa była krótsza.
- Przykręcamy sprężarkę na 4 długie śruby do łapy.
- Zakładamy pasek
- Przykręcamy łapę do podłużnicy
- Zakładamy osłonę, podnośnik out, wychodzimy z kanału
- Bierzemy przewody i zakładamy wszędzie (albo tam gdzie pasują :) ) nowe oringi
- Ustawiamy sobie skraplacz z wentylatorem na miejscu obok chłodnicy
- Bierzemy nowy osuszacz, mocujemy w obejmie metalowej ze starego. Tutaj trzeba zamontować go w obejmie tak samo jak stary, potem przewody mogą nie pasować.
- Mocujemy nowy osuszacz pod zbiorniczkiem wspomagania - wchodzi w taki otwór jego wielkości i wystaje tylko góra.
- Bierzemy gumową zaślepkę która była na wejściu do budy i wycinamy w niej otwór tak, żeby przewody sztywne przylegały do parownika, a nie było za dużo przerwy wokół nich, bo będzie ciekło do środka
- Posiłkując się schematem ze strony głównej, układamy przewody sztywne od wejścia do budy, przez pas przedni, do skraplacza, osuszacza i w końcu grubymi giętkimi do sprężarki. Będzie trochę gimnastyki w przekładaniu ich w pasie przednim, ale powinno się udać. Wyobraźnia przestrzenna pomaga. Warto też układając przypasować podstawkę pod akumulator, żeby potem pasowała.
- Wszędzie przewody mocujemy na wcisk i dokręcamy śrubami 6. Proste :)
- Mocujemy podstawkę pod akumulator
- Bierzemy kawałek wiązki. Szukamy sporej szarej wtyczki przed kielichem zawieszenia po stronie pasażera, wyjmujemy zaślepkę z niej, podpinamy wiązkę.
- Kładziemy wiązkę po pasie przednim do strony kierowcy. Na wiązce są takie plastikowe wihajstry które wkładamy w fabryczne otwory w pasie przednim, tym samym ją mocując. Podpinamy wtyczki wentylatora, czujnika w skraplaczu i sprężarki.
- Przykręcamy przekaźniki łapką do pasa przedniego - są otwory obok lampy
- Mocujemy skraplacz na stałe, na dole wchodzi do otworów jak chłodnica, na górze łapkami do pasa przedniego - są fabryczne otwory.
- Mocujemy od nowa zbiorniczek wspomagania, przewody, napełniamy go zlanym wcześniej płynem
- Napinamy paski sprężarki i wspomagania. Kontrujemy żeby trzymało w miejscu.
- Mocujemy chłodnicę i zbiorniczek wyrównawczy
- Mocujemy akumulator i podpinamy
- Podłączamy wszystko co wcześniej odpieliśmy, a o czym zapomniałem napisać :)

3) Drobnice
- Sprawdzamy czy mamy bezpiecznik klimatyzacji w puszce pod maską. U mnie był. Schemat który to bezpiecznik, powinien być na puszce albo na głównej stronie forum.


3) Odpalenie
- Zawozimy auto do zakładu nabijającego klimatyzację. Prosimy o napełnienie. Jeśli wcześniej zalali nam sprężarkę olejem, to o tym informujemy (choć pewnie maszyna i tak sobie wyczai).
- Prosimy o dolanie UV do układu - w razie wycieków będzie można pojechać i pod lampą / folią sprawdzą gdzie jest nieszczelne.
- Włączamy nawiew, naciskamy przycisk A/C i sprawdzamy, czy się zapięło sprzęgło. Bez zapięcia kręci się koło pasowe sprężarki, a z wolnego końca wystają delikatnie nieruchome elementy - po zapięciu widać jak one tez się kręcą.
- Jeśli wszystko działa, powinno zacząć momentalnie chłodzić.


Teraz drobna uwaga co do elektryki pod schowkiem. Na parowniku jest termostat A/C - jeśli temperatura spadnie poniżej 5 stopni, odcina on układ żeby się nie zalodził. Na obudowie parownika jest mała puszka plastikowa czarna i w niej złącze 3-pinowe. Z jakiegoś powodu w tym miejscu u mnie z wiązki wychodzi wtyczka 2-pinowa i nie wiem co gdzie wpiąć.

Zmostkowałem tę 2-pinową wtyczką i układ działa, tylko bez tego zabezpieczenia termicznego - obecnie auto jest u zaprzyjaźnionego elektryka i może on wyczai co gdzie podpiąć żeby nadal spełniało swoją funkcję .Dam znać jak się dowiem.



To tyle - nie mam zdjęć, ale jak ktoś czasami coś dłubie w autach, to powinno być proste. W razie co - pytajcie.
Ostatnio edytowano 2013-07-31, 08:42 przez kocureq, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-07-30, 21:19

jako żeś maładjec przenosze do faku
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Mark837
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2013-04-01, 00:43

przez Mark837 » 2013-10-07, 22:25

czy z tej civic bedzie pasowac klima ??
http://allegro.pl/honda-c...3559785721.html
http://allegro.pl/honda-c...3546073172.html

jaki rok musi byc civika V?? od 91 do 96??
Bo z civic VI nie pasuje klima?
I jaki model silnika civic musi miec aby mi klima podpsiła ? Moja DEL SOL esi silnik D16Z6

[ Dodano: 2013-10-07, 22:26 ]
czy z tej hondy podejdzie klima do mojej ??
http://otomoto.pl/honda-civic-1-5vtec-k ... 46103.html
Mark837

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 32   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2024-03-28, 20:42