Strona 28 z 31

PostNapisane: 2013-08-30, 08:45
przez pusty24
kurcza flaczek lecielismy z michaled przez radomsko w poniedzialek 2 razy i niestety nie wypatrzylismy nigdzie tej perełki :cry:

a nr tel nie mielismy :nieok:

PostNapisane: 2013-12-15, 19:18
przez Ryba88
No dobra, czas odgrzać kotleta. W aucie jako tako nic się nie zmieniło od ostatnich foci. Dziś było dokładne ręczne mycie, płukanie nadkoli i to był mam nadzieję ostatni wyjazd w tym roku.

Od wakacji w zasadzie nic się nie działo, gdyż cały mój wolny czas poświęcałem na zrobienie nowego auta do jazdy na codzień, które wymagało sporo pracy, ale mam to już za sobą. Finalnie po długim czasie rzeźbienia wyszło z tego coś takiego:
Obrazek
Obrazek

Przez około 2 tygodnie Honda dzielnie służyła mi jako dupowóz gdyż moje Seicento sprzedało się bardzo szybko (niecałe 2 dni), a Ford nie był jeszcze gotowy. Jednak spalanie rzędu 11-12 litrów benzyny sprawiało, że prace nad Fordem znacznie się przyśpieszyły :rotfl:

Plany na zimę mam w miarę sprecyzowane.

Na początek muszę ogarnąć lewe światło mijania, gdyż uszkodził się przekaźnik i nie świeci. Jako że całość instalacji jest schowana pod zderzakiem nie zabierałem się za to wcześniej.
Hamulce w prawym przednim kole nie domagają, bo zacisk "trzyma" i ciężko jest samemu popchnąć auto, a przy hamowaniu coś piszczy.
To tyle ze spraw bieżąco - eksploatacyjnych. Dalej będzie czas na mody, czyli:

- Poprawa kątów z przodu zwłaszcza w prawym kole, bo teraz jest straszny pozytyw (po podniesieniu) i nie wiem czemu. Najlepsze jest to, że na starych seryjnych zwrotnicach wszystko było ok, a te z MB1 są identyczne (tzn. lewa i prawa), dlatego nie wiem skąd taka różnica. Any idea ?

- Rozbudowa systemu air, tak, żeby lepiej dawał radę :hyhy: Jednak koledzy mieli racje, że będzie mi mało, chociaż cały czas mówiłem, że chodzi mi tylko o możliwość bezproblemowej regulacji wysokości. Na pewno będzie większa butla (34L od gazu) w miejscu koła zapasowego, do tego 2 kompresor i być może 2 kolejne rozdzielacze, aby móc sterować każdym kołem z osobna. Mam też ciekawy pomysł na pilota na długim kablu tak, aby można było sterować wszystkim z zewnątrz, ale o tym będę myślał jak już wszystko będzie ogarnięte.

Na koniec jedna słaba focia z komórki po myciu i wytarciu do sucha, abyście nie zapomnieli jak samochód wygląda.
Obrazek

PostNapisane: 2013-12-15, 19:32
przez sebas
Ryba88, ale felunie dałeś do tego wehikuła :D Niczym pimp my ride!

PostNapisane: 2013-12-15, 20:30
przez Marek94
Może głupie pytanie ty ją tak piłujesz czy masz jakieś k20 że ci 12 pb pali ?

PostNapisane: 2013-12-15, 21:38
przez Ryba88
sebas, a co się będę ... powodzi się jak powodzianinowi :rotfl:

Marek94 tam są 2 gaźniki, więc w zasadzie pali tyle ile się wleje. Zimno, długi czas na ssaniu aby wolne obroty nie były za niskie, krótkie odcinki w mieście i wyszło to co wyszło :szok: 10 paliło latem w mieście, nigdy mniej ;)

PostNapisane: 2013-12-15, 22:02
przez dawidcrx2
swietnie wyglada na tej feldze civic, a te felgi Oxigin to przypadkiem nie z wisniowego crx?:)

PostNapisane: 2013-12-15, 22:06
przez Ryba88
No dokładnie, wzór bardzo podobny do oryginałów np. z nowego mondeo, czy s-maxa i na fordzie siadły idealnie jak dla mnie. Na wiosnę dorzucę jakieś -30 i jakoś to będzie wyglądać :ok:

PostNapisane: 2013-12-15, 23:19
przez -venom-
Odnośnie civica to przynajmniej jakieś dystanse by się przydały, bo ta 16 strasznie się schowała. 2 gaźniki + automat i spalanie takie a nie inne ;) Jak paliwo było po 3,50 to mniej Ci to przeszkadzało :rotfl:

Co do tego szarego to nie skomentuje w ogóle :blee:

PostNapisane: 2013-12-15, 23:35
przez pirul
Pytanie czy z dystansami koła się zmieszczą w błotniki... Fajnie wygląda.

Ka miałeś uszkodzone z tyłu? Tylne lewe koło wygląda na przesunięte do przodu.

Wiecie, że ta buda to jest to samo co fiat 500? Oby się ta współpraca nie odbiła taką samą renomą jaką miała poprzednia generacja... To co oni z tymi autami wyprawiają na montażu to się w głowie nie mieści, wszystko jest lakierowane tylko z zewnątrz, drzwi, maska, komora - od wewnątrz wszystko w podkładzie, ewentualnie zapylone bazą. Szczeliny montażowe wypełnione pianką albo upchane gąbkami zamiast masą uszczelniającą. Dramat. Fiesty to samo. Auta na pięć lat. Dopiero focusy jakoś wyglądają jak się zajrzy tu i tam.

PostNapisane: 2013-12-16, 02:01
przez Marek94
No w sumie nie pomyślałem na sprzęt na gaźnikach zima i do tego automat ale i tak mi sie 10l latem dużo wydaje ale to pewnie przez skrzynie.Ford fajny i fela pasuje.

PostNapisane: 2013-12-16, 09:21
przez pusty24
pirul napisał(a):Pytanie czy z dystansami koła się zmieszczą w błotniki... Fajnie wygląda.

Ka miałeś uszkodzone z tyłu? Tylne lewe koło wygląda na przesunięte do przodu.

Wiecie, że ta buda to jest to samo co fiat 500? Oby się ta współpraca nie odbiła taką samą renomą jaką miała poprzednia generacja... To co oni z tymi autami wyprawiają na montażu to się w głowie nie mieści, wszystko jest lakierowane tylko z zewnątrz, drzwi, maska, komora - od wewnątrz wszystko w podkładzie, ewentualnie zapylone bazą. Szczeliny montażowe wypełnione pianką albo upchane gąbkami zamiast masą uszczelniającą. Dramat. Fiesty to samo. Auta na pięć lat. Dopiero focusy jakoś wyglądają jak się zajrzy tu i tam.


i jeszcze doły drzwi na rancie nie zapylone wogóle bazą w fordzie jak i fiatach

nad KA sie napracowales ale sie oplacalo :ok:

PostNapisane: 2013-12-16, 10:42
przez sebas
Dla mnie to i tak zawsze bedzie ford... a z gowna bata nie ukrecisz ;)

PostNapisane: 2013-12-16, 19:44
przez Ryba88
Wiem, że te koła jakoś dziwnie wyglądają, też zwróciłem na to uwagę, jednak druga strona jest tak samo, a na robieniu zbieżności i sprawdzeniu ogólnej geometrii nic nie wykazało. Jeździ również prosto, więc chyba tak musi być, ale macie rację, że dziwnie to wygląda.

Wcześniej całe auto było w oryginalnym lakierze i tak:
- komora silnika jedynie pozapylana,
- drzwi polakierowane normalnie z obu stron, tak samo wnęki drzwiowe,
- tylna klapa od spodu w bazie, przypylona klarem, tak samo wnęka.

Masy uszczelniające są normalne jak w innych autach, jedynie na drzwiach oszczędzali, bo są tylko na samym spodzie i lekko wychodzą do góry, a nie po całości.

Ogółem auto jest ciche, przyjemne i zwraca uwagę babek szkoda tylko, że tych już po 30 :rotfl:
Współpraca z fiatem jest dobra dla kieszeni, gdyż np. układ hamulcowy to z przodu cinquecento, a z tyłu 126, więc jak się wie do czego zamawiać części to wychodzi tanio. Tarcze + klocki do cc700 = 115 zł, do Forda Ka same klocki 135, a to jedno i to samo. Układ wydechowy Panda I itp. itd :rotfl2:

Podsumowując dzięki swojej pracy mam w zasadzie nowe auto za 11 tys., nie będę więc narzekać :ok:

A dystansów w Hondzie nie będzie, bo jak ją robiłem to nie pomyślałem o takich sprawach i ranty są wygładzone przy pomocy kitu, tak więc nie można ich zaklepać bez kolejnego lakierowania nadwozia. jednak mam w zapasie nowe drzwi igły, tylna listwę i jeszcze trochę innych rzeczy ... kiedyś przyjdzie na nie czas i wtedy zrobię porządek także z rantami :)

PostNapisane: 2013-12-16, 19:51
przez pirul
Powiem Ci sebas, że się dużo poprawiło, ford pakuje makabryczne pieniądze obecnie w europę, jakość samochodów jest dużo lepsza, no ale nie można oceniać marki po budżetowych wozidełkach, które rozdają po kosztach - to była i zawsze będzie tandeta. Też nie można liczyć na to, że ford nagle stanie się marką premium ale patrząc po tym co wchodzi na rynek i co jest w planach na najbliższe kilka lat to naprawdę jest mega skok jakościowy i technologiczny. Prostym przykładem niech będzie wprowadzenie najnowszego mustanga do europejskich salonów - nigdy nie był dostępny na starym kontynencie i w wielu innych krajach. Zobaczycie w styczniu 2014 jaka wejdzie na rynek europejski szeroka paleta transitów - jeszcze nigdy nie było tylu dostępnych modeli. Mógłbym tak jeszcze pisać ale mi nie wolno :razz:

PostNapisane: 2013-12-16, 21:35
przez M!R@S
skończcie petolić już o fordach :P

Co do hondy to właśnie mimo aira i takich możliwych zabaw z powietrzem brakuje tutaj spasu... air zawsze mi się kojarzył z wbijaniem się błotnika w oponę lub opieraniu o felgę, tutaj tego tylko brakuje... szkoda, że te ranty takie są, ale pokmiń nad tym bo jak byś ogarnął to o czym mówie to zrobiłby sporo większy rozpiździel :D