Stary rower Mifa - renowacja, czyli prodżect po godzinach :)
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 57   •   Strona 1 z 4   •   1, 2, 3, 4
Ryba88
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

Stary rower Mifa - renowacja, czyli prodżect po godzinach :)

przez Ryba88 » 2011-08-23, 18:25

W tym temacie chciałem przedstawić coś czym zajmuję się aktualnie „po godzinach” - rower, który miał mój dziadek. Jest to sprzęt niemieckiej firmy „MIFA”. Nie znam dokładnej daty produkcji, wiem tylko tyle, że kupiony został w 1945 i nie był już nowy, tak więc ma zapewne około 70 lat. Roweru używał mój dziadek na co dzień, do dojazdów do pracy na (był budowlańcem) – tak jak dziś my jeździmy samochodami …
Plan odnowienia go wpadł mi do głowy koło stycznia/lutego. Prace rozpocząłem od dokładnych oględzin i zrobienia listy potrzebnych rzeczy. Zakupiłem między innymi:
- wszystkie części eksploatacyjne (opony, dętki, koronki, zębatki … nie będę wymieniał dokładnie, bo zajęło by to całą stronę)
To było łatwe – jedna wizyta u kolegi w sklepie rowerowym, portfel o 100 zł lżejszy i już. Jednak to nie wszystko, gdyż rowerowi brakowało prawie wszystkich części „z epoki”. Dodatkowo moim założeniem było kupować tylko elementy niemieckie i możliwie z lat, w których rower był produkowany. Poniżej lista zakupów:
- przednia lampa tzw. „łezka”;
- dynamo;
- oryginalne siedzenie (wow!);
- saszetkę na klucze tzw. „serek”;
- ramię hamulca nożnego.
Tyle udało się dostać z oryginałów, których stan był mniej lub bardziej przygnębiający, ale możliwy do uratowania. Pozostałe to elementy „stylizowane” na starocie jednak wyprodukowane współcześnie:
- pompka z drewnianą rączką i uchwytami;
- malutka tylna lampka „łezka” na ramę;
- naciągi do łańcucha;
- pedały;
- kierownica.
Po skompletowaniu „gratów” zrobiłem szybki demontaż roweru. Niestety nie udało się zdjąć mechanizmu korbowego bez jego rozcięcia, bo prawdopodobniej nie był nigdy rozbierany. Na razie będzie nieoryginalny (koszt naprawy oryginału + chromowanie 200 zł). Co najlepsze, po rozbiórce okazało się, że koronki i bieżnie są w idealnym stanie ! Tak rower wyglądał przed rozbiórką:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Następnie wyklepałem i pospawałem błotniki, po czym wszystko co miało być malowane trafiło do piaskowania. Po tym zabiegu wszystkie elementy zabezpieczone zostały podkładem epoksydowym, a drobne ubytki i nierówności wygładzone szpachlą (uni + finisz). Dalej znów podkład epoksydowy dla zaizolowania kitu i podkład akrylowy jako wypełniacz. Od spodu błotników na podkład epoksydowy naniosłem środek do konserwacji podwozia w kolorze szarym. Pewną ciekawostką jest to, że wszystkie spawy na ramie były wygładzane miedzią lub czymś takim i dopiero malowane. Współczuje osobom, które to szlifowały… Na szczęście dziś mamy poliestry , choć i z tym nie było łatwo, ze względu na skomplikowane kształty i trudny dostęp. Błotniki to prawdziwa rzeźba ... zwłaszcza przedni … zresztą widać na fotach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Elementy, których nie dało się zastąpić nowymi – np. cały mechanizm przedniego hamulca (działającego na oponę, a nie na obręcz) pojechały do zakładu zajmującego się chromowaniem, tak aby wszystko było ładne jak w oryginale, a nie jak w większości takich „projektów” pomalowane srebrzanką
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tyle na dziś, bo nie mam aktualnych zdjęć.
Plan jest taki, aby na pomalowane na czarno elementy przykleić naklejki – Szparunki, które oryginalnie były malowane, po czym przykryć je kolejnymi warstwami lakieru bezbarwnego. Jak na razie nie mam jeszcze naklejek, więc prace rozciągną się w czasie.
Ostatnio edytowano 2012-05-09, 22:12 przez Ryba88, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Dawca44
Forumowicz
 
Posty: 2394
Dołączył(a): 2006-08-06, 12:05
Lokalizacja: Góra (SPS)

przez Dawca44 » 2011-08-23, 18:35

Podoba mi się to, super sprawa. Ja od września robię drugie podejście do zrobienia z cz 175 czegoś fajnego (niestety nie ori, bo mi się nie podobała, a jest mocno zdekompletowana) ;) Jak się uda to chciałbym kupić jakąś wsk, a najlepiej starą jawę i robić na oryginał. Niestety takie zabawy są bardzo czaso i kaso-chłonne.

Dlatego właśnie podziwiam takich ludzi jak Ty! Gratuluję i będę śledzić temat :poklony: :ok:
SPRZEDAM TANIO RESZTĘ CZĘŚCI Z ED9:

forum/viewtopic.php?t=45295

Avatar użytkownika
bzyq2001
Forumowicz
 
Posty: 1560
Dołączył(a): 2004-03-28, 22:14
Lokalizacja: Drawsko P.

przez bzyq2001 » 2011-08-23, 18:44

czad - podoba mi sie to :)
turbo dziura zostala stworzona by dac szanse V8
sprzedam:
- lsd s80 -500zl, osprzet b18c4 i b16a2
- dol k24 - 1500zl
- ek4 anglik na czesci
- walki stage1 do k

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2011-08-23, 18:49

MIFA Mitteldeutsche Fahrradwerke AG :) Niezła robota,to już zabytek.Jak skończysz to wciśnij kilka fotek :)

Avatar użytkownika
pusty24
Forumowicz
 
Posty: 3487
Dołączył(a): 2006-01-13, 01:35
Lokalizacja: DUB/KRK/N.BRZESKO

przez pusty24 » 2011-08-23, 18:51

eh ryba :ok:
:ok: takie projekty sa bezcenne :poklony:
plasko oczkowe 32 w kontakcie z szyba calibry powoduje zamieszanie!

USŁUGI BLACHARSKO LAKIERNICZE
889969661 503499363

Avatar użytkownika
Jeff
Forumowicz
 
Posty: 392
Dołączył(a): 2011-06-26, 18:10
Lokalizacja: CRX Club Wrocław

przez Jeff » 2011-08-23, 21:24

Zauważyłem tu pewien rarytas. Hamulec tylnego koła to nie jest typ "torpedo" a oryginalne TORPEDO. Za brakującymi częściami rozejrzyj się na giełdzie staroci. Przynajmniej we Wrocławiu spotykałem się z częściami do starych niemieckich rowerów.
jeżeli jadę, to jadę za szybko. jeżeli lecę, to lecę za nisko
http://www.youtube.com/watch?v=NTVAoD3hzRU&feature=plcp

Avatar użytkownika
Krzyh00
Forumowicz
 
Posty: 3115
Dołączył(a): 2007-02-18, 15:17
Lokalizacja: Koszalin

przez Krzyh00 » 2011-08-23, 21:28

zboczeniec :)

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2011-08-23, 21:32

Super :ok: Fajnie widać na takich przykładach, jak z wiekiem zmienia się podejście do życia. Za gówniarza się nie miało szacunku do reliktów przeszłości i albo na złom albo się "tuningowało", nie tylko rowery, dopiero trzeba dorosnąć żeby zobaczyć, że to co przeminęło też jest warte zainteresowania chociażby z szacunku do naszych rodziców, dziadków. Trzymam kciuki za dalsze prace :ok:
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Ryba88
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

przez Ryba88 » 2011-08-23, 22:15

Jeff napisał(a):Zauważyłem tu pewien rarytas. Hamulec tylnego koła to nie jest typ "torpedo" a oryginalne TORPEDO. Za brakującymi częściami rozejrzyj się na giełdzie staroci. Przynajmniej we Wrocławiu spotykałem się z częściami do starych niemieckich rowerów.

Ten hamulec jest w pełni sprawny i raczej nie wymieniany. Teraz zmienię tylko zębatkę i łożyska. Jutro focie :razz: z lakierowania - to się dopiero posikacie ... :ok:

Avatar użytkownika
Pawlo_j23
Forumowicz
 
Posty: 798
Dołączył(a): 2008-01-10, 12:34
Lokalizacja: Wojkowice

przez Pawlo_j23 » 2011-08-23, 23:12

Ha ! elegancja !! Powodzenia w renowacji :] ja jestem już prawie przy końcu renowacji WSKi 175 kobuz i wiem co to znaczy :] potrzeba sporo czasu i trochę pieniędzy żeby odrestaurować ale warto :]
Sprzedam ED9

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2011-08-23, 23:14

niezla ukraina, w tym roku byl 1 zlot starych rowerow w wolominie organizowany przez mojego dobrego kolege:D bylo ponad 100 i ludzie z calej polski - za rok musisz sie pojawic! moze i ja przyjade swoim wigry3

szparunki lepiej namaluj, bo naklejka to syf od razu rzuca sie w oczy, tylko skad wezmiesz takiego malarza...
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
Matti5d
Forumowicz
 
Posty: 847
Dołączył(a): 2006-08-19, 17:35
Lokalizacja: SG

przez Matti5d » 2011-08-24, 00:11

Ryba88, wbijaj na www.Beachcruiser.pl - jest nas więcej za takim hobby 8)

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2011-08-24, 00:35

mam górala tej firmy :O :P
Obrazek

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2011-08-24, 08:08

To się M!R@S dałeś w konia zrobić - ktoś do 70letniego roweru założył górskie koła i sprzedał jako nówkę sztukę :P
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Ryba88
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2009-07-26, 14:45
Lokalizacja: Radomsko

przez Ryba88 » 2011-08-25, 12:49

Kolejny odcinek zakończony w 95% - lakierowanie. Rower prawie w całości był czarny, dlatego też takim pozostał. Jedynie główka ramy była kremowa, ale o tym za chwilę.
Wszystkie elementy za wyjątkiem przedniej lampki, która była srebrna, ale bez efektu – taki srebrny mat zostały już pomalowane. Czarny pigment mieszalnikowy, czyli najczarniejszy z czarnych (baza) + lakier bezbarwny i takie mamy efekty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nic nie polerowane, ponieważ całość będzie matowiona po to, aby przykleić naklejki, a następnie nałożę kolejne warstwy bezbarwnego, aby wszystko było możliwie najbardziej zbliżone do oryginału. Wtedy też pomaluję główkę ramy na kremowo.
Elementy, na których nie będzie naklejek zostają tak jak są w tej chwili (części siodła, dynamo itp.).

  Następna strona
Posty: 57   •   Strona 1 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości