Prawdę powiedziawszy jeżdżę trzy miesiące i się trzyma, spodziewałem się nadmiernego odbarwiania, pękania itp. Nic takiego jak na razie nie występuje, a przetrwało to zimową aurę. I tak cała ta zabawa ze szpachlówką jest tylko przejściowym wyjściem, jak ogarnę technicznie samochód do końca, to się zajmę dopieszczaniem jego detali i dam do obszycia.
[ Dodano: 2013-04-13, 22:19 ] Cieplej się zrobiło, więc odkurzam temat z pajęczyn.
Nagromadziłem trochę klamotów, zrobiło się trochę cieplej, więc zacząłem od rzeczy, które nie cierpiały zwłoki, a więc, na pierwszy ogień poszło zawieszenie, konkretnie tył:
=> duże cukierki NOK
=> mały cukierek NOK
=> tulejki od wahacza poprzecznego od zbieżności FEBEST
=> płyn do wspomagania OEM Honda, bo miałem zalany układ jakimś paździerzem z orlenu i coraz ciężej pracowało wspomaganie
=> tulejki tylnego górnego poprzecznego wahacza
=> Eibach pro kit -30 mm
=> poli gumy pod mocowanie górne amortyzatora.
=> amortyzatory daichi czy jakoś tak, kolega po hurcie załatwił do testu, więc czemu nie, KYB wpadnie zapewne w przyszłym sezonie, a teraz ważniejsze wydatki na głowie.
Dzisiaj na warsztat poszła lewa strona, potem wygonił mnie deszcz, wiec reszta pracy pozostała na jutro.
Jak widać tulejki poprzecznego dolnego wahacza były w masakrycznym stanie, mały cukierek był w porządku, ale tulejka górnego poprzecznego wahacza była w podobny stanie jak w wahaczu dolnym, czyli praktycznie jej nie było. Lewa strona złożona, wszystkie śruby przesmarowane i oczyszczone, jutro postaram się zrobić więcej fot z przebiegu prac.
Piwko Dla HaParts za jak zwykle najlepszy stuff do hondy od ręki, Comando za cukierki, Tomkawawa za ogarnięcie poligumek w dobrej cenie
[ Dodano: 2013-04-14, 23:03 ] Niedzielny pochmurny i zimny dzień minął mi na dalszej zabawie z tylnym zawieszeniem.
O Dziwo zero zerwanych śrób, wszystkie odkręciły się powiedziałbym gładko, bez żadnych oporów, ale jak to bywa, zawsze jakiś szczegół musi spowolnić pracę. U mnie było to mocowanie linki do jarzma i bolec, który był zapieczony, ale trochę gimnastyki i się udało bez cięcia i kombinowania
Po wyciągnięciu wahacza nie lepiej jak z lewej strony, przykład:
Po wbiciu wszystkich zużytych cukierków tulejek itp. przyszedł czas na amorki i sprężyny, tak wyglądały stare gumy:
Potem poskładane posmarowane, i eibachy na szybko wpadły też na przód. w sumie ok. 7 godzin walki dzisiaj i 7 wczoraj, ale opłacało się. W środku teraz jest odczuwalnie twardziej, ale zęby nie zgrzytają, zachowany w miarę komfort, czyli tak jak chciałem
Noi co najważniejsze, nie tłucze mi się teraz nic z tyłu!!!!! Co mnie bardzo cieszy
Fotka jak samochód usiadł na pro kit:
Więcej fotek wrzucę jak autko ogarnę.
I jeszcze jedna rzecz. Niestety koncepcja RM-ów wysr$^&a się, niby dwie felgi były nie do odratowania, więc nabyłem takie oto coś od Ralfa:
Felgi przeszły gruntowną renowację w alumicar i wygladają już tak:
Niestety, bez dekielków, ale będę szukał, może gdzieś trafię. Myślałem, że założę je w weekend, ale robota z zawieszeniem się przeciągnęła, więc dopiero za dwa tygodnie zawitają na autku i przez ten czas będą sobie czekały w moim ciepłym pokoju.
Przed założeniem zabezpieczę je jeszcze Gtechniq c5, jak są świeże to niech zostaną takie jak najdłużej, a ta powłoka jest trwała i się dobrze sprawdza
Na dzisiaj tyle.
[ Dodano: 2013-04-28, 11:42 ] No to felgi docelowo wskoczyły na swoje miejsce, moim zdaniem bardzo fajnie siadły na obniżeniu.
Po zimie trochę rzeczy trzeba popoprawiać, ale, nie ma tragedii Bardzo chętnie bym dekielki kupił, więc jak ktoś by miał do sprzedania to proszę o kontakt :hyhy:
A teraz czekam na kolejną paczuchę
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Jakie plany? przede wszystkim teraz szukami klimatyzacji od dłuższego czasu, pare pierduł w przednim zawiasie, regeneracja hamulców i chyba tyle ztechnicznych. Potem zlikwidowanie ognisk rdzy, bo w kilku miejscach się czai, póki jeszcze nie ma tragedii, czyli wspawanie nowego pasa tył bo jest lekko podgięty i na łączeniu podłogi z pasem skorodowany, zrobienie tylnego lewego błotnika bo tam się dzieje, zabezpieczenie spodu, wymiana lewych drzwi bo tam wyszły po zimie bomble, na szczęście wszystkie potrzebne elementy blacharskie mam. Noi dorwać zderzak EE9 w rozsądnych pieniądzach...
Sezon w pełni więc czasu mam mało, ale jak uda mi się jakoś zagospodarować trochę wolnego czasu, to zrobię w końcu sobie korektę lakieru i zabezpieczę powłoką lakier, felgi i środek. Jak zwykle szewc bez butów chodzi. A więc tyle. I tak dużo jak na ten sezon, a znając życie to w międzyczasie coś się trafi co bym chciał mieć i nie będę mógł się oprzeć by to kupić...
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Odkurzę trochę temat i w sumie podsumuję 2013 rok.
=> Wakacje 2013 lipiec poszła uszczelka pod głowicą, głowica liźnięta, wymienione uszczelniacze na supertecha i trochę nowych uszczelek tu i tam, uszczelka Corteco, przy okazji termostat OEM założony na jesieni. Jak na silnik z ponad 400 tys. przebiegiem jeszcze daje radę. Niestety zdjęć nie posiadam
=> Będąc już przy temacie awarii w listopadzie, podczas jazdy nagle coś zgrzytnęło, ściągnąłem samochód, rozebrałem, a tam tyle zostało z aisina po ok. 120 tys km
=> Na jesieni kiedy przyszła pora na wymianę oleju, liqui moly 10W40 został zastąpiony Mobilem 5W50. O dziwo jak na razie od października/listopada zrobione już ponad 6 tys. km, a oleju ubywa w minimalny sposób, po takim dystansie, dolane ok. 0.5 litra oleju, więc od wymiany do wymian będzie pewnie ok. 1 litr, więc nie jest źle.
=> W październiku została założona instalacja gazowa BRC Sequent 24 w Energy Gaz Polska! Są sceptycy i entuzjaści, ja mówię, że nie żałuję!
=> Przypadkiem napatoczył mi się fajny tłumik, 2" dwukomorowy, Nippon Autosport. Powiem szczerze, że jest fajniej jak na proexie i o wiele lepiej wygląda
=> Kiedy było jeszcze ciepło wziąłem się za walkę z moim lakierem. Zabrałem się za lewą stronę i maskę, autko po żmudnej pracy zaczęło odzyskiwać gładką powierzchnię Na wiosnę planuję zrobić całe auto, ponieważ na marzec planowane prace blacharskie czyli: lewa reperaturka błotnika, wspawanie pasa tylnego i inne rzeczy których na razie nie zdradzam
Trochę fotek z pracy - przed:
w trakcie:
po:
Wolną chwilą dobrałem się do zmatowiałych owiewek
A kilka dni temu zegarki odświeżyłem, a widać, że było nad czym pracować
Sorki za jakość zdjęć, wszystko kalkulatorem, bo aparat się posypał już długi czas temu.
Plany na wiosnę są, będę starał się teraz na bieżąco aktualizować
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Teoretycznie kiedyś się bawiłem z pastą do plexy i plastiku, ale zrezygnowałem z tego. Teraz do takich operacji używam past, które służą do korekty lakieru. Ostatnio najczęściej pracuję na Kochu i do owiewek i zegarów użyłem: koch Power cut do usunięcia rys, a na wykończenie Koch anithologram.
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
powiem tak ta polerka naprawdę robi robotę i mega cieszy oko
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE
Zapomniałem też dodać, że wylądowała elektryka szyb w wakacje, jeszcze lusterka czekają na montaż.
Jest też radyjko z civica USDM OEM Honda Alpine. A wczoraj wylądowała długo wyczekiwana kierownica z EE. :hurra:
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Wow, jestem pod wrażeniem tego jak ci wyszły zegary zaraz kupuję te specyfiki bo u mnie niemiec chyba woził okulary przy liczniku i latały z prawej w lewo, teraz w dolnej części licznika mam poprzeczne rysy, może uda mi się to usunąć.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD CB600F HORNET '10 SOLD cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project