Witam!
Przedstawiam Historię mojego Civica, co prawda nie Rex ale serce to samo
MODEL:
=> 1991, hatchback
SILNIK:
=> d16a9 na osprzęcie z5.
=> wspomaganie kierownicy
=> był stożek, teraz jest OEM filtr z doprowadzonym powietrzem ze zderzaka
PLANY: wkładka PIPERCROSS
UKLAD WYDECHOWY:
=> przelot 2"na dwóch tłumikach, końcowy poprzeczny PROEX.
PLANY: zakupiony kolektor 4-2-1,czeka na bandaż cierpliwie w garażu
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
=> elektryczny szyberdach i regulacja świateł
=> w garażu leży elektryka szyb i lusterek
UKLAD NAPĘDOWY:
=> Skrzynia L3
=> short shifter
ZAWIESZENIE:
=> aktualnie seria
PLANY: zakupione Eibach pro kit, na wiosnę wpadnie wraz z remontem zawieszenia
UKLAD HAMULCOWY:
=> przód klocki ATE, tył: tarcze TRW i klocki ATE
PLANY: => ogarnięcie map JDM, bo podstawka w kompie wlutowana tylko mapki muszę jeszcze raz wgrać bo coś było nie tak w pierwszej próbie
=> wygłuszyć drzwi i kupić porządne głośniki
=> może hybryda (druga skrzynia sobie leży więc można coś z nią zrobić )
=> lekki zamach
=> jakieś tam jeszcze dodatkowe koncepcje chodzą po głowie
Fotostory:
Było tak:
Buda po zimie strasznie zmarniała miałem ją malować, ALE trafiła się okazja i została zakupiona w lipcu 2011 r. buda od forumowicza w nienagannym stanie. Więc wziąłem się za mozolne przekładanie silnika.
We wrześniu przystąpiłem do prac:
Silnik umyłem i pomalowałem:
Obecnie samochód prezentuje się tak:
Ostatnio edytowano 2013-03-03, 14:42 przez Bartiss, łącznie edytowano 3 razy
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Strasznie się temat zakurzył, więc postanowiłem go trochę odświeżyć, a od ostatniej aktualizacji autko się trochę zmieniło.
W końcu po ponad roku leżenia tylna dokładka została pomalowana strukturą i doczekała się montażu na tylnym zderzaku. zderzak ucierpiał w zimie pod blokiem, więc go trochę zreanimowałem i w zimie zostanie normalnie pomalowany. Oprócz dokładki zamontowałem komplet chlapaków (OEM).
Wpadły felgi, tylko niestety już na ten sezon nie zdążyłem ich pomalować tak jak chciałem, ale w tę zimę, albo je zrobię tak jak planowałem, albo wpadnie coś innego
Łatwo zauważyć że wypadła gleba, no cóż stoi teraz jak kozica, ale po zimie będzie znów bliżej matki ziemi, najprawdopodobniej na eibachach
Wypadły czerwone paski, wpadły szare, na razie tak będzie, jest na pewno inaczej.
Podłączyłem obrysówki, wyregulowałem zawory, wymiana oleju i takie tam eksploatacyjne pierdułki
Z gorszych rzeczy, to w czerwcu zajeb... mi mojego pioneera skur%#$@ny i musiałem jakiś substytut wstawić.
Najbliższy mod już zostało do mnie wysłany i na tygodniu powinien zawitać na aucie
A teraz dość gadaniny, kilka fotek jak się auto prezentuje, trochę marne, ale następnym razem ogarnę ciekawszą sesję w lepszej rozdzielczości
[ Dodano: 2012-09-09, 21:04 ] Wydech wylądował już na swoim miejscu. Ogólnie jestem zadowolony z wykonania i z dźwięku. Na żywo brzmi o wiele lepiej niż na filmikach. Jedyny minus jest taki, że końcówki za kolankiem zostały przyspawana o jakieś 2 cm za wcześnie, przez co są schowane równo z ze zderzakiem. Co prawda spalin nie czuć w środku, ale ogarnę to w przyszłości, żeby było tak jak chcę.
Wrażenia z jazdy ? hmm, jestem bardzo zadowolony, do poprzedniego setupu, czyli wybebeszonego OEM jest bajka, jest fajny delikatny pomruk, tłumik nie jest natarczywy.
Przyszedł czas na mały up!
W końcu nabyłem felgi, które zawsze chciałem mieć na swoim samochodzie. Wymagają duzo pracy, ale cała zima przede mną, więc będzie co robić Cena była taka, że grzech było nie kupić Koncepcje różne chodzą po głowie, na pewno rant w lustro a rotor zobaczę.
Skręcane BBS RM 6 1/2", et33, 15"
Jako że miałem już dość wielkiego filtra bodajże z integry, który ssał powietrze gorące z komory silnika i darł japę - nabyłem seryjny zestaw z wyciętą dziurą na rurę spiroflex 80 mm.
Tak wyglądał zestawik:
Jutro pociągnę powietrze ze zderzaka, a w przyszłości jakaś wkładka na pewno zawita. Zależy jak wyjdzie z innymi planami i funduszami zimowymi, wpadnie Pipercross, HKS, KN, sprawa jeszcze do rozstrzygnięcia.
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Masz do nich dekielki ? Szału nie będzie przy 6,5 cala, bo nie ma rantu, a ET33 nie pozwala na zrobienie większego. Sam kiedyś miałem pomysł na takie felgi, ale pzy 6,5 cala, braku rantu i wysokich cenach uznałem, że to zupełnie nie trafione wyjście.
Extra wyglądają 8, czy 7,5 cala + naciąg, niestety w Hondzie troszkę wystają. Moja fota:
Ryba88, tylko że ta felga ma 6,5 bo rant jest skręcony pod rotorem, jak go przykręci na zewnątrz to automatycznie poszerzy felgę gdzieś o 1cm i rant ładniej będzie widoczny
oczywiście rant będzie w polerkę, zastanawiam się tylko czy rotor dawać też w polerkę czy pomalować na pewno śróbki też pójdą w nikiel lub na złoto, zależy jaka opcja wpadnie. Właśnie coś z rantem wykombinuję. Takich jak ryba pisze nie założę, bo to jest auto co jak co w sezonie do jazdy a nie tylko na weekendowe wypady, więc musi też być opcjonalnie przygotowane do naszych warunków drogowych. Prawdopodobnie będzie tak jak sebas pisze.
[ Dodano: 2012-12-12, 18:40 ] Czas odkurzyć spod śniegowej pierzyny temat. Mimo że do okoła mróz i zima, wpadły owiewki firmy Lider. Bardzo zbliżone do OEM, montaż trwał niecałe 5 min., bez żadnego klejenia i kombinowania. Są super i jestem z nich bardzo zadowolony, dzisiaj jechałem w trasę i można bez problemu mieć uchyloną szybkę
I tutaj podziękowania dla Wojtka :piwo: :piwo:
Fotki:
I jeszcze strzeliłem całościowe:
[ Dodano: 2012-12-30, 13:19 ] Przyszedł czas na kolejny UP!
Dorwałem podłokietnik nie OEM, ale podobny do OEM-u bardzo fajnie dało się go wmontować. Jestem ogólnie zadowolony.
Autko ogólnie dzielnie zmaga się z zimą.
Najbliższe plany olej skrzyni i rozrząd, potem ogarnięcie wybitych tulejek i regeneracja hamulców. Ale wszystko będzie na bieżąco
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Kolega podesłał mi link do aukcji. Osoba od której kupowałem podłokietnik powiedziała że uniwersalny, nie wiem gdzie go kupiła, ale na pewno nie pochodzil z Hondy. Ale przyjemnie się wpasował.
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych
Zima ciągle trwa, a Honda dzielnie się z nią zmaga.
Ostatnio naszło mnie na OEM:
Wymieniłem oleje i filtr
Kupiłem też w dobrej cenie kierownicę:
Kierownica jak widać nie była w najlepszym stanie, ale by zregenerować na razie bez obszywania, kupiłem szpachlówkę do skóry i farbę w zestawie i trochę się pomęczyłem nad nią. Muszę jeszcze tylko białą i czerwoną farbki dorwać i paski na kierownicy ładnie odmalować.
Małe fotki z prac, nie wyszło najgorzej
Na razie tyle
Auto Detailing - regeneracja lakieru lamp i reflektorów - zabezpieczanie lakieru tworzyw sztucznych i felg powłokami kwarcowymi-Gtechniq - trwałe powłoki na szybę odpychające wodę, zabezpieczanie tapicerek skórzanych i materiałowych