W drodze daleko idących przemyśleń, w dniu wczorajszym zawitał u mnie pod domem taki oto Transformer
Suche dane ze strony producenta:
MODEL: 2008, CB1000R
SILNIK:
- Typ -> chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
- Pojemność skokowa -> 998 cm3
- Średnica x skok tłoka -> 75 x 56,5 mm
- Stopień sprężania -> 11,2 : 1
- Moc maksymalna -> 125 KM przy 10000 obr./min.
- Moment obrotowy -> 99 Nm przy 7750 obr./min.
ZAWIESZENIE:
- Przód -> 43 mm odwrócony, kartridżowy HMAS widelec teleskopowy z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły dobicia i odbicia, skok 120 mm
- Tył -> Jednoramienny wahacz wleczony, gazowy amortyzator HMAS z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły odbicia, skok 128 mm
RAMA:
- Typ -> Aluminiowa, centralna belka grzbietowa
PODWOZIE:
- Wymiary (dł. x szer. x wys.) -> 2,105 x 785 x 1,095 mm
- Rozstaw osi -> 1,445 mm
- Kąt nachylenia główki ramy -> 25°
- Wyprzedzenie -> 99 mm
- Promień skrętu -> 2,8 m
- Wysokość siedzenia -> 825 mm
- Prześwit -> 130 mm
- Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) -> 217 kg (P: 106 kg; T: 111 kg
UKLAD PALIWOWY:
- Dawkowanie paliwa -> elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
- Średnica gardzieli przepustnicy 36 mm
- Zbiornik paliwa -> 17 litrów (zawiera 4 litry rezerwy)
- Zużycie paliwa wg WMTC -> 6,7 l/100km
UKLAD WYDECHOWY:
- seria, w planach coś odpowiedniego
UKLAD NAPĘDOWY:
- Skrzynia biegów -> 6-stopniowa
- Sprzęgło -> mokre, wielotarczowe
- Napęd tylnego koła -> łańcuch O-ring #530
- Prędkość maksymalna -> 230 km/h
UKLAD HAMULCOWY:
- Przód -> 310 x 4.5 mm, podwójne tarczowe, 4-tłoczkowy
- Tył -> 256 x 5 mm, pojedyńczy tarczowy, 2-tłoczkowy
Hamulce z największą porażką jaką wypuściła Honda, tzn systemem C-ABS.
INNE:
-
ZDJECIA:
Na dzień dzisiejszy: