Gdy słoneczko świeci i deszczyk nie pada to na bandita sobie wsiadam
A tak na serio to mam bandita 250 z 1992 roku z przebiegiem 17000 km .
W zeszłym sezonie należał do męża, a ja miałam nsr 125 w wersji RR. nauczyłam się już jeździć więc mąż oddał mi swoją 250 .
Ale jak to bywa z kobietami , nie podobał mi się kolor i wymagał gruntownych "poprawek" lakierniczych
W dniu zakupu NSR'ka w opłakanym stanie
Po
NSR'ka też całkowicie przez nas odnowiona- już sprzedana, aż żal było oddawać. Mąż dwa tygodnie rozpaczał , ale przeszło mu jak sobie kupił nowy- hornet s 600
Zdjęcie rodzinne
A teraz przejdźmy do bandita.
Motor rozebrany do gołej ramy i trwają prace renowacyjne nad każdym elementem.
A którym?
Bandit bez problemu 160 km/h a hornet- jeszcze nie testowany. NSR - 150 ale więcej nie chciałam jechać, więc może ze 160. Moja była fabrycznie zblokowana, po odblokowaniu podobno nawet 200 można. Chyba mało realne bo to 125ccm.
Przy niskich prędkościach do 120, różnica w prędkościach mało widoczna, bandit wyrywa do przodu wystarczająco mocno. Przy prędkościach powyżej 120 już czuć tą różnicę. Ale bandit kręci się do 17000 rpm , a hornet tylko do 13000. Dodatkowo bandit nie ma żadnych owiewek.
Jak na silnik 250cc motor jest wystarczająco dobry, dla początkujących , jak ja
pusty pewnie ze sie widzimy,ale jeszcze crx bez kompresora bo nie dostalam jeszcze kompa:-(.
a co do wzorkow-to sa naklejki,ale nie bylo latwo-spasowac je to dla osoby o anielskiej cierpliwosci :-S
NSR RR? A to są jakieś inne? W zasadzie to RR nie było nigdy, a SS - Super Sprint, każda NSR JC22 była SS Wychodziły 3 wersje NSR w tych rocznikach A, B i C z pochodnymi. JC22A były tylko brązowo-beżowe (http://img39.imageshack.us/img39/55/m10570471.jpg) na rynek włoski, fabrycznie nieblokowane, z wyjątkowym i rzadkim modułem, dyszami w gaźniku, dolotem powietrza i bez blokady na zaworze 2T i w wydechu. Moc to 28KM. Była to najmocniejsza wersja ! i nie sugerować się bujdami na otomoto o 30 czy czasem nawet i 34KM, ludzie próbują udawać, że NSR jest szybsza niż Mito czy RS . 4 lata temu miałem właśnie po długim czasie szukania taką wersję, po remoncie silnika moc zmierzona na hamowni to było 28,9KM na kole, a prędkość maksymalna to 170-175km/h (Prędkość przelotowa w trasie 130-140km/h była wygodna i przyjemna)
Wersje B to rynek głównie niemiecki, zmieniony moduł i blokady w wydechu oraz na zaworze 2T, moc fabrycznie koło 15KM (robione pod A1), po rozblokowaniu na wydechu bez naprawdę moduły nie do dostania to 25KM.
C i inne były już poblokowane w gaźnikach, szwajcaria, itd. moc koło 10-12KM
Co prawda wychodziła jeszcze wersja SP - Sport Production, ale to rzadki kruk z rynku w Japonii. Wyjątkowe malowanie, a zamiast rozrusznika był kickstarter i kilka innych modyfikacji.
Co do Horneta to wersja S kompletnie mi się nie podoba, silnik ma bardzo zajeb. charakterystykę, idealną pod prawdziwego streetfightera z krwi i kości, a nie do turystyki i owiewka zabiera mu cały pazur. Ale gratuluję dobrego wyboru.
A bandit 250 ciekawy bardzo, dawno temu interesowałem się klasą 400ccm, ale 250'tki 4T ominąłem jakoś szerokim łukiem. Jeżeli jarają Cię wysokie obroty na obrotomierzu to polecam CBR 250RR, 20000 rpm odcięcie zapłonu
Tak swoją drogą to dziwna przesiadka, z 125 2T na 250 4T... Trochę regres
Kodzak@ jak może nie być kolosalnej różnicy skoro to ponad 2 krotna różnica mocy jest? O momencie obrotowym już nie wspomnę. O ile bandita 400 można ewentualnie mierzyć z 600 ze względu na relatywnie niewielkie różnice mocy i mniejszą masę, o tyle 250'tka to jest klasa mocy bardziej NSR'ki czy Mito 125 właśnie niż jakiejkolwiek 600'tki
PS. Przebieg 17 tys. km jest bardzo interesujący. Jak to się stało, że moja VFR z 90r. miała 200 tys. km ? Nie wiem... NSR 125 z 93r. - 50 tys. km. (gdzie to jest 2T pierdziawka do cholery) CB 500 z 97r. - 50tys. km, a pół życia przestała w garażu? nie wiem... A aktualna TDM 850 4TX 2000r. - 120tys. km ?? Ten twój bandit 92r. chyba jeździł rok lub dwa a potem przestał w szopie i to tylko u jednego właściciela, bo na samych jazdach próbnych przy sprzedaży by więcej nakręcił...
Ja jestem 3 właścicielem, drugim była dziewczyna, ale zrobiła nim może 60km bo byl dla niej za mocny. Z tego co wiem szukała GN'ka 125. Pierwszy właściciel niewiele się najeździł bo większość czasu przebywał w Australii,a bandit na wyspach.
Co do NSRki to był super sprint R (RR to moje przeoczenie) była to ta oblokowana. Tak jak napisałeś przelotowa 130-140 bez problemu.
A dlaczego 250?? - jest to mój drugi motor dopiero, a poza tym dostałam go po mężu więc nie miałam wyboru. Udało mi się jedynie wynegocjować malowanie .