Szalona eFKa czyli 8th gen po mojemu
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 177   •   Strona 1 z 12   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 12
Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

Szalona eFKa czyli 8th gen po mojemu

przez pirul » 2012-03-29, 23:52

Chyba czas powymyślać coś znowu po przerwie. OK czyli tak:

HONDA CIVIC FK3 2007 2.2 i-CTDi wersja EXECUTIVE

Wyposażenie z grubsza bo nie będę katalogu spisywał:
- 10 x SRS
- ABS, VSA, EBD i jakieś jeszcze inne dziwne skróty
- climatronic dwustrefowy
- xenon
- tempomat
- skórzana multifunkcyjna kierownica
- podgrzewane fotele
- szklany dach
- czujnik zmierzchu
- czujnik deszczu
- elektryczne szyby/lusterka
- elektrycznie składane lusterka
- dosyć rozbudowany komputer pokładowy z czujnikami zajęcia kanap itd.
- centralny zamek/alarm
- halogeny
- fabryczne radio mp3
- welurek pod dupą
- niebieskie podświetlenie pod nogami kierowcy i pasażera :szok: nie usuwam bo fabryczne
- aluminiowe nakładki pedałów, atermiczne szyby , podłokietniki, bla bla bla wystarczy już pierdół


Samochód kupiłem latem 2011 od teścia, który był pierwszym właścicielem, przebieg w dniu zakupu 118000 km z groszem. Jeździłem nim już od roku ale dopiero w 2011 zdecydowałem się przerejestrować do kraju. Auto serwisowane, bezwypadkowe, kupione jako zupełna seria, jedynym modem był wirus z serwisu na 180KM/407Nm.

Tak wyglądała puszka w dniu zakupu:

Obrazek
Obrazek

Nota bene felgi z tych dwóch zdjęć są do sprzedania, 16" 5x114,3 gdyby ktoś był zainteresowany szczegóły PW ;) Do listopada 2011 auto było jeszcze ze mną w Austrii no i zaczęło się w nudne wieczory szukanie co by jej tu przywiesić. Zacząłem od wymiany na nowe lub niemal nowe elementów wnętrza, które mnie drażniły bo miały ryski, jakieś skazy itp. więc wymieniłem to co na zdjęciu:

Obrazek

Poza tym okleiłem kilka rzeczy folią 3D, m.in. panel licznika bo "lakier fortepianowy" się nieco porysował :szok: Założyłem gałeczkę RAZO, okleiłem lusterka, powiesiłem super japońską zawieszkę :D kupiłem flarę LED z magnesem, wymieniłem zepsuty czujnik regulacji wysokości xenonów na tylnej belce + żarniki w lampach bo jeden padł, założyłem owiewki, generalnie w okresie jesiennym zajmowałem się taki drobiazgami bo na grubsze rzeczy nie miałem czasu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W takim stanie na fabrycznych jeszcze oponach letnich wołających już o pomstę do nieba eFKa trafiła do Polski do ciepłego garażu, dostała polskie blachy, pokrowiec na plecy i zapadła w sen zimowy. Wyjechała rozprostować przeguby 27go marca 2012 i po zimie nieco zakurzona wyglądała tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jako, że zrobiło się już ciepło, postanowiłem pojechać do domu zamienić samochody, odstawiłem zimową maszynkę i wreszcie założyłem do eFKi nowe koła i nowe oponki, które czekały całą zimę na strychu. Chciałem żeby to auto po niemal roku w moich rękach w końcu zaczęło jakoś wyglądać. Kółka to DESMOND REGAMASTER MARQUIS PROMADA 17x8 ET35, wg jednych źródeł powinny mieć wlepy "regamaster super forged" jednak inni twierdzą, że w tym spec'u wychodziły też REGAMASTER EVO MARQUIS PROMADA, a jako fan tego drugiego logo poszedłem w tą stronę :) Najpierw felgi dostały nowy lakier, a następnie komplet naklejek i nakrętki D1. Opony to FALKEN ZIEX ZE-912 225/45/17. Nie zwracajcie uwagi na nakrętki wentyli, już zmieniłem na metalowe :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i zabawa. Kontrolne zdjęcia na seryjnym zawieszeniu i seryjnych kołach (rozmiar opon ten sam, ET felg fabrycznych to 50mm):

Obrazek
Obrazek

Nie byłem pewien jak siądą te koła z taką różnicą ET więc przymierzyłem najpierw dla sprawdzenia przed montażem nowych sprężyn (miał być gwint ale olałem temat i kupiłem w tym samym budżecie nowy laptop i sprężyny MTS -45mm :rotfl2: )

Seryjny zawias i nowe koło:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę się wystraszyłem, bo widać, że jak pójdzie w dół będzie "na styk", a ja muszę tym autem nazajutrz wrócić 700km do Austrii ale jak się bawić to się bawić, więc koło na bok i rozbieramy eFKę przed domem 8) :

Obrazek

Światowej klasy produkt prima sort gotowy do montażu :P

Obrazek

Zamontowane, wnęka wyczyszczona chemią:

Obrazek

I gotowe:

Obrazek

Druga strona poszła szybciutko, przód zmontowany, siadło idealnie nic nie ociera i jest dokładnie jak chciałem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z tyłu (niestety) sławna belka więc wymiana sprężyn to tylko formalność po odkręceniu jednej śruby od amora na stronę:

Obrazek
Obrazek

Przy okazji coś czego się bałem, a co mi sprawiło ulgę - zawsze jak grzebałem coś przy solce czy przy ITRrze albo którejś ze starych hond w domu bałem się ukręconych śrub, zapieczonych tulei, zerwanych gwintów, obrobionych łebków nakrętek itd. a tutaj po prostu wszystko się odkręca i już, jednak relatywnie młody samochód to ogromna różnica i po prostu przyjemność w grzebaniu przy nim :) A wracając do tematu, efekt końcowy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I moje ulubione zdjęcie z całego dnia:

Obrazek

Tak wygląda dzisiaj, po pierwszej trasie muszę powiedzieć, że jestem mega zadowolony z tych sprężyn :zaskoczony: Spodziewałem się dużego dyskomfortu, tymczasem prowadzenie się poprawiło, a samochód naprawdę niewiele stracił na komforcie, tłumieniu i wybieraniu nierówności, poza tym sprężyny idealnie pasowały we wszystkie poduszki i mocowania więc ode mnie duży plus :ok:

Na tym oczywiście nie koniec ale chyba wystarczy jak na pierwszego posta :P W maju nowy lakier w całości łącznie z listwami, a wtedy nowe zderzaki (pakiet GT), chlapacze, lotka type R, czeka też takie coś

Obrazek
Obrazek

i takie coś

Obrazek

Jutro jak znajdę chwilę zamontuję takie coś

Obrazek

Ale się rozpisałem :szok:
Ostatnio edytowano 2013-06-14, 19:02 przez pirul, łącznie edytowano 1 raz
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2012-03-30, 00:00

Gratki auta ! Fajnie ta folia wyszła :O Co do felg to według mnie za małe jak na to auto.
Ciężko się oklejało lusterka tą folią ?
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2012-03-30, 00:14

to jakie ty chcesz fele :D? 20 ?? wez no sie ogarnij bo wyglada moim zdaniem igla i kola w sam raz do tej gleby :-) mi tam sie podoba bardzo ten szklany przod :-) no ale jak juz zmieniles na siatke to tez bedzie ok
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
Ketiw
Forumowicz
 
Posty: 1163
Dołączył(a): 2009-03-14, 19:32
Lokalizacja: Katowice

przez Ketiw » 2012-03-30, 00:19

Tak jak lubiałem Twoje poprzednie auta tak i podoba mi sie bardzo to :) Felgi bardzo mi sie podobaja na innych autach ale tutaj niestety według mnie nie siadło to najlepiej, jednak wiecej szprych lepiej pasuje w tym modelu co nie zmienia faktu ze sa to jednak Regi za co duzy plus :ok:
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=32447 - Moje Byłe EH6

Avatar użytkownika
Ecik
Forumowicz
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 2007-05-04, 13:28
Lokalizacja: Lędziny

przez Ecik » 2012-03-30, 06:25

fura kozak! ładuj tego grila jeszcze i pokaż foto jak bd wyglądać :)

Avatar użytkownika
Cień696
Forumowicz
 
Posty: 2054
Dołączył(a): 2006-05-12, 15:06
Lokalizacja: Zamość

przez Cień696 » 2012-03-30, 08:22

dobrze lezy ta felga ale odrazu inaczej po glebie wczesniej za duze dziury byly w nadkolach i tak jakos niekoniecznie
:ok:
SPRZEDAM!
Części z CRX / ITR / CTR - Swapy b18 / k20 /
mozemy wstawic takze w rozne budy
potrzebujesz czegos to smialo pytaj ;)
784-933-899

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2012-03-30, 08:40

Nie wchodziło w grę zostawienie auta na seryjnym zawieszeniu, chciałem tylko przymierzyć czy się zmieści żeby nie zrobić sobie kuku, że przełożę sprężyny i felga nie wejdzie w błotnik. Przy większych prędkościach jak trafię na dużą nierówność poprzeczną przód czasem przytrze o wewnętrzne nadkole, dzisiaj po pracy szukam camber bolt'ów na przód, z tyłem niestety nic nie zrobię przez zakichaną belkę :( bo nie będę rozbierał do gołej belki żeby podkładki wsuwać, no way. Generalnie efekt będzie dopiero po lakierowaniu jak wszystko będzie czarne, z nowymi zderzakami itd. ale już teraz mi się podoba :) Jeszcze jedno foto kółek bo się zaraz zacznie, że znowu roty :razz:

Obrazek

M!R@S napisał(a):Co do felg to według mnie za małe jak na to auto.

Felgi są w sam raz, auto ma jeździć, a nie toczyć się jak kaleka :)

M!R@S napisał(a): Ciężko się oklejało lusterka tą folią ?


Pierwsze zepsułem bo przegrzałem folię i wyszło nierówno (wzorek się pofalował), później już z górki ale i tak paluchy poparzyłem :) Natomiast lusterka chyba i tak pójdą do lakierowania bo mam zamiar okleić maskę i nie chcę przesadzić z tym gównem na każdym elemencie.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
bms
Forumowicz
 
Posty: 499
Dołączył(a): 2007-12-07, 22:49
Lokalizacja: Krk
Samochód: EE8

przez bms » 2012-03-30, 10:00

Kółka zacne :ok:
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?t=54213 bms - EE8 .

Avatar użytkownika
Góral
Forumowicz
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 2010-07-25, 19:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Góral » 2012-03-30, 11:25

Wszystko pięknie :ok: tylko czemu w hatchu a nie w sedanie? :cry: Sedan USDM jest po prostu piękny :zaskoczony:

Avatar użytkownika
Ketiw
Forumowicz
 
Posty: 1163
Dołączył(a): 2009-03-14, 19:32
Lokalizacja: Katowice

przez Ketiw » 2012-03-30, 11:37

Brakuje Ci jeszcze jednych naklejek na feldze, będziesz je doklejał ? Moim zdanie oklejenie maski folią to jest najgłupszy pomysł jaki mogles wymyslec :cry:
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=32447 - Moje Byłe EH6

Avatar użytkownika
polkar
Administrator
 
Posty: 3938
Dołączył(a): 2005-04-15, 12:51
Lokalizacja: z Polski
Samochód: del Sol

przez polkar » 2012-03-30, 11:56

Góral napisał(a): tylko czemu w hatchu a nie w sedanie?


dlatego
pirul napisał(a):Samochód kupiłem latem 2011 od teścia, który był pierwszym właścicielem, przebieg w dniu zakupu 118000 km z groszem. Auto serwisowane, bezwypadkowe, kupione jako zupełna seria, jedynym modem był wirus po przejechaniu z salonu na tył budynku do warsztatu :P wg dokumentu z serwisu ma być 180KM/407Nm wykresu jednak nie ma póki co.



Swoja drogą to auto ładne, tylko juz bez takiej duszy jak auta poniżej 2000r które wczesniej miałes

Tamte były prawdziwe, to, no cóz, mimo, ze mi się podoba, to czegos mu brakuje
To szklane cos z przodu zmieniaj jak najszybciej na plaster miodu
HOTMOT.pl

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2012-03-30, 12:08

Wiem o czym mówisz Karol ale co zrobić, nie chcę już starego auta, które albo gnije albo skrzypi albo ma milion kilometrów z czego 160 tysięcy zostało na liczniku. Wiem co mam, nie musiałem wywalić masy pieniędzy na nowe żeby wiedzieć co mam więc naprawdę nie narzekam, mało pali, fajnie jeździ, na nowych kołach stylistycznie też mi się podoba, dobrze wyposażone, ciche w środku, na obecną chwilę mi pasuje. Już nieraz pisałem, że gdybym miał 30 klocków i nie miał co z nimi zrobić kupiłbym ITRa tylko wtedy musiałbym uciekać przed nożem, z którym biegłaby za mną moja Ewelina... Więc w ramach kompromisu bawię się civic'iem i nie muszę słuchać narzekań - wilk syty i owca cała :)

Ketiw napisał(a):Brakuje Ci jeszcze jednych naklejek na feldze, będziesz je doklejał?


Nie, zostanie tak jak jest.

Ketiw napisał(a):Moim zdanie oklejenie maski folią to jest najgłupszy pomysł jaki mogles wymyslec :cry:


Piszesz tak bo nie znasz powodu tego pomysłu. Problem polega na tym, że to nie jest taka zwykła maska - jest aluminiowa, cała pokryta odpryskami od kamieni bo jest miękka (ochrona pieszych pierdu pierdu), a lakier twardy i ma parę wgniotek, polakieruję ją i za pół roku będzie to samo. Pytałem tu i tam czy ktoś podjąłby się pokrycia jej węglem ale nikt nie chce zarobić, na seibony szkoda mi kasy bo taka maska będzie pewnie cięższa niż moja obecna więc pozostaje folia, którą mam już w domu, decyzja zapadnie u lakiernika jak pojadę uzgodnić termin, zobaczę co mi powie bo może potraktuje ją solidnie bezbarwnym i wytrzyma jakiś czas. Ogólnie fabryczny lakier na tych autach jest tragiczny, mega cienki stąd decyzja o ponownym lakierowaniu.
Ostatnio edytowano 2012-03-30, 12:18 przez pirul, łącznie edytowano 1 raz
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2012-03-30, 12:09

Na prawdę ładnie wyszło, dobrze dobrane detale. Zaskakujące jak w bardzo korzystnym stopniu owiewki zmieniły bryłę auta. Gałka RAZO też bardzo fajnie się wpasowała. Grill zakładaj czym prędzej, wtedy dopiero przód tego auta zacznie dobrze wyglądać. Maski nie oklejaj bo to już zakrawa o "tjuning" :blee: Przemyśl tą decyzję jeszcze raz :)

I po raz kolejny sprawdziła się zasada, że dobra felga i gleba potrafi zdziałać cuda :ok:


PS. Wymienianie porysowanych plastików na nowe - hah, skąd ja to znam... :rotfl:
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
Ketiw
Forumowicz
 
Posty: 1163
Dołączył(a): 2009-03-14, 19:32
Lokalizacja: Katowice

przez Ketiw » 2012-03-30, 12:44

To zamiast oklejać ta maske "carbonem" oklej ją czarna folią :ok: Carbon niestety tak jak napisał kolega wyzej, uchodzić zaczyna za "tjuning" i nie kojarzy sie zbyt dobrze niestety.
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=32447 - Moje Byłe EH6

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2012-03-30, 12:51

Nie no musiałby to być kolor folii stricte z palety hondy, nie jakiś czarny mat albo zwykły czarny akryl. Nieważne, póki co folia leży i czeka, sprawa jest otwarta, okleić maskę to 15 minut roboty, nie zrobiłem tego bo jak pisałem chcę pogadać najpierw z moim lakiernikiem, który jeszcze nie wie, że będzie lakierował ten samochód.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

  Następna strona
Posty: 177   •   Strona 1 z 12   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości