ed2 by mac
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 93   •   Strona 3 z 7   •   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Avatar użytkownika
Tylik
Forumowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2009-04-20, 00:24
Lokalizacja: Warszawa

przez Tylik » 2013-06-13, 12:49

ładnie się prezenci :)

Avatar użytkownika
Dewota.
Forumowicz
 
Posty: 325
Dołączył(a): 2010-10-04, 17:06
Lokalizacja: Mazowsze
Samochód: ED9 D16A9

przez Dewota. » 2013-06-15, 01:59

ładnie to mało powiedziane/napisane to co z niej zrobiłeś VS zakup wymaga podziwu. Gratulacje.
ED9B18C4T => EJ9 H22A5T => ED9D16A9 + ED9 B16A1

Avatar użytkownika
mac102
Administrator
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2009-03-14, 17:29
Lokalizacja: Kraków

przez mac102 » 2013-11-21, 10:28

Dawno nic nie pisałem, a trochę się tego nazbierało.
Uwaga - dużo zdjęć!

Do rzeczy.
Wóz wystrojony, jeszcze nie shamowany, ale jestem bardzo zadowolony z efektu :).
Doładowanie na seryjnych kołach pasowych dochodzi do 0.45b, w ciepły dzień (~25 stopni) temperatura w kolektorze - przy normalnej jeździe ~53 stopni, w peak'u doszło do ~70. Muszę jeszcze pomyśleć nad zmianą dolotu itp.
Co do samej pracy sprężarki to jest to idealny wybór dla kogoś kto ceni jako taki komfort w trakcie jazdy. Słychać go dopiero przy otwarciu przepustnicy powyżej połowy skoku pedału, później to już tylko muzyka dla uszu - ten dźwięk uzależnia :).

Konkludując kwestię kompresora.
Roboty przy montażu było sporo, napotkaliśmy masę problemów, a na koniec przy podpinaniu aku spalił się główny bezpiecznik :zakrecony: . Wszystko co mogło iść nie tak - poszło nie tak.
Generalnie mówiąc, jrsc do 4g p&p nie pasuje i bez przysłowiowego "majzla i młota" dosłownie, nie ma się nawet co za to zabierać.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kolejny, tym razem finalny upgrade szykuje się w układzie hamowania, obecny setup daje radę, jednak jak to mówią "hamulca nigdy za dużo".
W związku z tym zakupiłem ostatnio swap tarcz na tył, na przód też wleci coś większego.
Obrazek

A teraz coś, co cieszy mnie równie bardzo jak kompresor, mianowicie po po ~2,5 roku od pierwszych działań przy poprzednim zestawie, mnóstwie problemów, zmian planów itd, uruchomiłem klimatyzację! :)
Żeby nie być gołosłownym:
Obrazek

Obrazek

Krótkie fotostory.
Działania rozpocząłem tak jak i poprzednio, od wyczyszczenia parownika, poziom "zanieczyszczeń" po przeszło 20 latach nie zaglądania był średni.
Obrazek

Obrazek

Wszystkie oringi zostały wymienione na zielone.
Obrazek

Obrazek

Przed nabiciem gazu sprężarka dostała nowy olej:
Obrazek

Złączki pod nowy gaz:
Obrazek

Najprzyjemniejszy moment z wszystkich działań przy montażu klimatyzacji, czyli:
Obrazek

Dziwne może wydawać się, że nie czekałem z tym do wiosny, ale chciałem sprawdzić sprężarkę i ogólnie cały układ jeszcze teraz. Po poprzednich doświadczeniach doszedłem do wniosku, że trzeba kuć żelazo póki gorące, bo później znów coś wyjdzie nie tak i kolejny sezon minie bez klimy ;).

Idąc krok dalej:
Jak to mówią od przybytku głowa nie boli, zatem:
Obrazek

Po tygodniowym ping-pongowaniu się z urzędem celnym, dotarł do mnie w końcu kompletny komplet climatronic'a.

Kilka fotek elementów:
- sterownik:
Obrazek

- Czujnik temperatury zewnętrznej:
Obrazek

- 5 - pinowy rezystor dmuchawy:
Obrazek

Obrazek

- siłowniki układu nawiewu- te najprawdopodobniej nie pasują, więc jeśli ktoś posiada z rexa - chętnie przygarnę:
Obrazek

- siłownik wraz ze sterownikiem zaworka wody przy grodzi + czujnik temperatury w obudowie nagrzewnicy:
Obrazek

- kompletna wiązka po stronie kabiny:
Obrazek

- kompletna wiązka po stronie komory:
Obrazek

Teraz trzeba to "jedynie" uruchomić, mam czas do wiosny i z pomocą kilku tu obecnych osób myślę, że uda się ten plan zrealizować.
A jeśli ktoś posiada wspomniane wcześniej siłowniki niech wali śmiało na PW :).


Z innej beczki, na montaż czeka "wciskana" uszczelka przedniej szyby od Dzidy:
Obrazek

... posiadająca rowek zbierający płyn do spryskiwaczy:
Obrazek


Jako, że wóz już zimuje czas na małe podsumowanie.
Co udało się zrobić:
1. Kompresor, w ok 70%, działa i jeździ, ale do finalnego setupu jeszcze odrobinę brakuje.
2. Zawieszenie, przód + amortyzatory tył.
3. Klimatyzacja.
4. Wpadł w końcu USDM Lock.

Chyba tyle z większych rzeczy.

Trochę planów:

Przed sezonem:
1. Wpadną rdzenie laminova lub coś w ten deseń + reszta układu wodnego chłodzenia kolektora ssącego- dogadane z Przemą.
2. Koło lutego/marca silnik robi out. Generalny remont skrzyni, wymiana rozrządu, uszczelek, odświeżenie bloku, reanimacja półośek.
3. Zmiana hamulca przód na zaciski z pralki + tarcza 260.
4. Montaż climatronica.
5. Wymiana przewodów paliwowych na oem.
6. Wpadnie kilka detali na zewnątrz i wewnątrz.

W sezonie:
1. Tarcze tył + stabilizator.
2. Całkowicie nowy wydech z nierdzewki.
3. Finalne strojenie.

Ponadto spontan zakup jak zwykle ;).

Ogólnie sezon udany, ale przydałoby się trochę odpoczynku od modów, coby portfel trochę odpoczął..... może za rok :rotfl: .


Kilka jesiennych szotów:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I ostatnia w tym sezonie - prosto z kalkulatora:
Obrazek

Na koniec mały bonus w postaci porównania fotek zaraz po zakupie i 6 lat później :).
Obrazek

Obrazek

To chyba tyle :).

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-11-21, 13:20

Przepiękny jest! W JRSC największym plusem jest to że można mieć klimę. Niby jest P&P a zawsze przy montażu jest szereg komplikacji... jak uruchomisz ten climatronic to będzie mega! Trzymam kciuki :)

Avatar użytkownika
Małek
Forumowicz
 
Posty: 996
Dołączył(a): 2005-10-31, 23:50
Lokalizacja: Siedlce

przez Małek » 2013-11-21, 22:55

ekstra sie prezentuje :) a do tego fajne graty w niego wepchnałęś :)
czy przy przerabianiu klimy na nowy czynnik cos wymieniales poza oringami i koncówkami?? np osuszacz, i rodzaj oleju??
i pochwal sie w jaki sposob tak doczysciles parownik :szok:
Małek - Siedlce
moje ED9

Avatar użytkownika
mac102
Administrator
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2009-03-14, 17:29
Lokalizacja: Kraków

przez mac102 » 2013-11-22, 11:03

sebas napisał(a):Przepiękny jest! W JRSC największym plusem jest to że można mieć klimę. Niby jest P&P a zawsze przy montażu jest szereg komplikacji... jak uruchomisz ten climatronic to będzie mega! Trzymam kciuki :)

Dzięki :)

[ Dodano: 2013-11-22, 10:14 ]
Małek napisał(a):ekstra sie prezentuje :) a do tego fajne graty w niego wepchnałęś :)
czy przy przerabianiu klimy na nowy czynnik cos wymieniales poza oringami i koncówkami?? np osuszacz, i rodzaj oleju??
i pochwal sie w jaki sposob tak doczysciles parownik :szok:

Tym razem osuszacza nie ruszałem, przy poprzednim podejściu do klimy, kupiłem nowy oem, za którego dałem sporo pieniędzy. Klimy nie uruchomiłem, osuszacz sprzedałem z równie dużą stratą i tym razem po konsultacjach z osobami które ten temat przerabiały poszedłem na "żywioł".
Olej jest widoczny na powyższych fotkach - Triton sez 80 bodajże, polecił mi go znajomy, który z klimą w 4g walczył długi czas.
Podobnież do takiego układu, czyli stary zestaw + r134 sprawdza się najlepiej.

Co do czyszczenia to kiedyś miałem okazję pracować przy montażu i serwisie central wentylacyjnych oraz klimatyzacji.
Miałem odlany w buteleczce na taką okazję specyfik którego używaliśmy do czyszczenia parowników, ale niestety nie pamiętam nazwy :(.
Wcześniej ciepła woda z mydłem, przedmuchiwanie pod ciśnieniem kompresorem itp.
Chwilę mi to zajęło.

Avatar użytkownika
Dawca44
Forumowicz
 
Posty: 2394
Dołączył(a): 2006-08-06, 12:05
Lokalizacja: Góra (SPS)

przez Dawca44 » 2013-11-22, 21:14

MEGA fajne autko, dobra robota :ok:
SPRZEDAM TANIO RESZTĘ CZĘŚCI Z ED9:

forum/viewtopic.php?t=45295

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2013-11-22, 21:29

Widziałem Cię ostatnio jak wyjeżdżałeś z Chmieleńca, nawet żonka zwróciła uwagę, że to pewnie "kolejny świr z któregoś forum" :P fajnie, że jeszcze komuś chce się dbać o sedany :ok:
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
mac102
Administrator
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2009-03-14, 17:29
Lokalizacja: Kraków

przez mac102 » 2013-11-23, 18:50

Dawca44 napisał(a):MEGA fajne autko, dobra robota :ok:

Dzięki! :)

[ Dodano: 2013-11-23, 17:52 ]
pirul napisał(a):Widziałem Cię ostatnio jak wyjeżdżałeś z Chmieleńca, nawet żonka zwróciła uwagę, że to pewnie "kolejny świr z któregoś forum" :P fajnie, że jeszcze komuś chce się dbać o sedany :ok:

Hehe, trochę racji ma ;).
Dzięki :).

btw. Brałem od Ciebie kilka gratów, ale jakoś nigdy nie było okazji pogadać, a szkoda.

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

przez pirul » 2013-11-23, 19:42

Oj tam, nic straconego, tyle, że ja teraz bawarskim wynalazkiem się poruszam, samemu w grupę hond na spocie to strach podjeżdżać :rotfl:
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Avatar użytkownika
mac102
Administrator
 
Posty: 128
Dołączył(a): 2009-03-14, 17:29
Lokalizacja: Kraków

przez mac102 » 2014-02-04, 14:20

No dobra, sezon się zbliża więc trzeba działać, żeby w kwietniu wyjechać :).

Prace przy climatronic'u dobiegają końca.
Jako, że od osób które miały styczność z tym tematem praktycznie nic konkretnego się nie dowiedziałem :nieok: , postawiłem na starą dobrą zasadę czyli "umiesz liczyć licz na siebie".
Zostało zamontować wszystko w aucie, dorobić linkę do zaworka przy grodzi i wymienić gumowy wąż między obudową nagrzewnicy, a panelem.
Najtrudniejsze z tego wszystkiego było przerobienie "na drugą stronę" i zamocowanie głównego akutatora który nijak nie pasuje na obudowę nagrzewnicy z LHD :/ - nie obeszło się bez konkretnej rzeźby.
Przy okazji wyczyściłem w środku całą obudowę nagrzewnicy, jeśli ktoś ma możliwość dostępu do niej, polecam to zrobić - syfu było tam co nie miara :szok: .
Wszystkie ruchome części zostały przesmarowane, etc.
Wszystko działa tak jak powinno, zawór i "główna klapa" w obudowie nagrzewnicy otwiera się prawidłowo w zależności od ustawionej temperatury itd.
Nie mogę się już doczekać aż wyląduje w aucie :D.

Obrazek

Obrazek


Zająłem się też kwestią mechaniczną.

Kolektor jrsc jest już u Przemy i w najbliższą sobotę mam nadzieję - odbiorę go wraz z wstawionym rdzeniem :).

Z racji remontu skrzyni i kilku innych kwestii stwierdziłem, że wyjmę silnik.
Obecnie leży sobie w cieplutkim miejscu i czeka na wymianę rozrządu, uszczelek, malowanie etc..
Na dniach skrzynia pojedzie w końcu na upragniony remont.

Obrazek

Obrazek


Zakupiłem też kilka detali:
- postojówki usdm:
Obrazek

- trzeci stop, zanim trafi do auta zostanie oczywiście przemalowany:
Obrazek

- oem maskownice głośników w półce, które również zostaną odświeżone:
Obrazek

- w końcu mam też brakujący element dimmera, wraz z wiązką :hurra: :
Obrazek


W moje ręce wpadło też takie coś:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oem nakładki na lusterka i to na naszym rodzimym podwórku :D.
Co prawda nie pasują na foldingi, ale były za taką kasę, że grzechem było ich nie zabrać ;).

W drodze jest jeszcze jeden diwajs, ale pochwalę się jak dotrze.

pzdr!

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-02-04, 15:10

:zaskoczony: :poklony:

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2014-02-04, 21:37

o kułde kolejny wariat
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
Miniol
Forumowicz
 
Posty: 599
Dołączył(a): 2008-11-24, 23:10
Lokalizacja: Poznań

przez Miniol » 2014-02-05, 13:21

i to jaki :ok:
Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

Avatar użytkownika
Małek
Forumowicz
 
Posty: 996
Dołączył(a): 2005-10-31, 23:50
Lokalizacja: Siedlce

przez Małek » 2014-02-05, 22:58

dobre fruty i dobra robota :poklony: temat leci do ulubionych żebym ciągle miał na niego oko ;)
Małek - Siedlce
moje ED9

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 93   •   Strona 3 z 7   •   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości