SILNIK: Fabrycznie było d16a9, teraz siedzi d16z5 pozostałe po rajdowym CRX-ie.
UKŁAD DOLOTOWY:
Stożek AEM odseparowany, zimny dolot ze zderzaka, przepustnica H22, rozwiercony kolektor ssący,
izolacja termiczna rury dolotowej stożka, uszczelka termoizolacyjna pod ssący.
UKŁAD WYDECHOWY:
4-2-1 jebajowy - skrócony coby nie wystawał za nisko, wylot przerobiony na 2,25 cala, całość
owinięta bandażem; reszta 2,25 cala na środkowym przelocie RM Motors + końcowy przelot M-tech.
ELEKTRONIKA:
PM7, strojone przez Red Line Garage
UKŁAD NAPĘDOWY:
Skrzynia S20, fd 4.43, 3 i 4 bieg CRX
Szpera płytkowa MFactory 1,5/2way, grube półosie CRX ED9
Lekkie koło zamachowe by Otoczak
Sprzęgło spiek 4 łopatki
Plany: stalowe wybieraki
KOŁA: Czasem 14, czasem 15. Na asfalty Toyo R888, na szutry Maxsporty, na śniegi zakolcowane nalewki.
ZAWIESZENIE:
Rozpórka przednia dolna i górna del Sol EG2, tylna dolna Staffa, łączniki stabilizatora
poliuretan, tylne wahacze CRX ED9 plus poliuretan
Amortyzatory Kayaba AGX, sprężyny Eibach Prokit (asfalt), bądź seryjne (szuter).
Plany: Stabilizator przedni z MB6, stab tylny del Sol EG2
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód 262, klocki EBC Yellow stuff, zaciski po regeneracji; tył tarcze, klocki ATE, płyn
hamulcowy ATE Racing niebieski, przewody elastyczne w stalowym oplocie Goodridge, ręczny
hydrauliczny, korektor siły hamowania OBP, cały układ hamulcowy na nowych przewodach
przerobiony na jednoobwodowy.
BODY-KIT:
Płyta alu pod silnik 6mm, osłona alu pod bak. Czarna maska odchudzona, zapinki maski, tylna
klapa laminat USDM, lusterka spoon chińczyk. Lakier biała perła (Będzie płacz przy obcierkach)
INNE: Chłodnica ED9
Jakieś foto z budowy:
Tak to wygląda teraz:
Kupiłem samą budę w październiku 2011, gdyż szukałem biorcy na części pozostałe po rajdówce CRX ED9. Troszkę słabo ją obejrzałem przy zakupie i było niemiłe zaskoczenie, gdyż buda była koszmarnie zgnita od dołu w okolicy tylnego zawieszenia (mocowania wahaczy). Wszystko dosłownie rozpadało się w rękach. Na szczęście trafił się cierpliwy spawacz i udało mu się to ogarnąć . Poza tym praktycznie wszystko udało się zrobić samemu (prócz podłączenia kompa i aparatu obd0 do instalacji na obd1 - to podziękowania dla Red Line Garage i malaka). Auto jeździ całkiem szybko, przy wprawnym kierowcy można nią u nas wyjmować generalki.
Ostatnio edytowano 2013-02-16, 01:47 przez Iron man, łącznie edytowano 1 raz
Też trochę żałuję, ale to pewnie tylko kwestia czasu. Prędzej czy później kupię sobie jakąś fajną Ceerkę. Miałem już ich tyle, że odmiana dobrze mi zrobi
Szpery jeszcze nie rozbierałem, bo przejechałem od złożenia raptem kilka rallysprintów. Jest plan w najbliższych tygodniach to zrobić, więc wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej jak to wygląda. Ogólnie wydaje się, że jeździ się dużo lepiej na syfie i mieszanej nawierzchni. Muszę teraz dla eksperymentu ustawić większe spięcie. Myślałem, że będę musiał się jakoś przestawiać na inny styl jazdy, ale jednak nie. Możliwe, że właśnie jest zbyt lekko spięta i dlatego tak jest. Na dniach wrzucę aktualne fotki. Ten setup ze zdjęć cały czas się zmienia.
A skąd masz płytkową i w jakiej cenie? Na allegro widzę że jest helikalna mFactory.
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
Kolega letek z forum kupił z usa. Nówka zależnie od kursu, około 3200 wtedy jak pamiętam. Była to wersja na cienkie przeguby, gdyż na grube do L3 była niedostępna. Niestety miała wadę fabryczną i zmieliło wewnątrz korony zaraz po założeniu. Mfactory przysłało calutki nowy środek w ramach reklamacji, ale w międzyczasie letek zeswapował b16a2, a ja przygarnąłem od niego taką prawie nówkę. Co dziwne, mimo że nie mieli w ofercie wersji na grube przeguby, to właśnie taki środek przysłali. Musiałem więc tylko roztoczyć otwory na przeguby w obudowie szpery i działa
Dzięki za info. Ja się powoli zaczynam rozglądać za jakąś dla siebie, niestety dostępność szper do D jest słaba a do B już za 1500zł można mieć używkę płytkową (Furia sprzedaję ATS-a, gdzieś widziałem ktoś miał KAAZ na sell w podobnej kasie).
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
Auto widziane na żywo podczas Rajdu Olsztyńskiego (gościnnie pilotowałem bordowego IV gena). Sam obecnie buduję rajdówkę na budzie z V geja i gratach z mojej Rally Solki którą jeździłem 2 ostatnie sezony. Także może gdzieś się spotkamy w 2013
Mój del Sol na części! --=> http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=60462 <=--
luxu$ napisał(a):Auto widziane na żywo podczas Rajdu Olsztyńskiego (gościnnie pilotowałem bordowego IV gena).
To szybkie i ładne żelazko? Świetne auto, nie mogłem się napatrzeć. Mi trochę nie poszło, gdyż przekombinowałem z hamulcami. Założyłem hydrołapę, ale przy składaniu popsułem korektor siły hamowania i w rezultacie musiałem wszystko złożyć "na sztywno", czyli heble miałem 50/50. Straszna kicha, na każdym dohamowaniu obracało tyłem
No i mała zimowa aktualizacja:
Sporo czasu ostatnio siedziałem przy aucie dopracowując rozmaite szczegóły. Małe, ale czasochłonne. Z racji, że przyszła zima, założyłem seryjne sprężyny. Trochę czasu zeszło też ze skonstruowaniem osłon z polietylenu. Teraz jest szczelnie i silnik nie będzie cały zarzygany po wpadnięciu w pierwszą większą kałużę . Odchudziłem maskę, założyłem bandaż na kolektor, zaizolowałem termicznie rurę stożka, zamontowałem i dopracowałem separację stożka z zimnym dolotem. W międzyczasie silnik na obd0 wystroił malak z Red Line Garage. Paździerz jeździ już całkiem sprawnie, teraz trzeba nim trochę pojeździć po śniegu. W planie jest jakieś śnieżne upalanie w lesie, bądź na lotnisku, a w ostatni weekend stycznia wyprawa do Mikołajek na Winter Open. Zależnie od warunków będzie trening i zawody na jeziorze, bądź na torze. Ja po cichu liczę na jezioro, gdyż będę miał szwedzkie kolce DMACK'a i z wielką radością z nich skorzystam
Płyta to jakieś amelinium 6 mm. Mam już ją około 5-6 lat i pamięta prócz civica jeszcze dwa CRX-y i toyotę corollę. Solidnie już obrywała i jej czas nieuchronnie nadchodzi.
Z przodu zamocowana do haków holowniczych z dospawanymi kątownikami. Z tyłu natomiast wspawane są dwie nakrętki do belki, za wahaczami, w miejscu jakichś fabrycznych otworów. Do tych nakrętek przykręcona solidna poprzeczka i do tej poprzeczki przykręcona płyta stożkowymi śrubami imbusowymi M10. Płyta to jedynie wygięty płat, bez żadnych wzmocnień.