Prelude IV USDM (będzie kiedyś EE8!) edit: i jest EE8 :)
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 115   •   Strona 1 z 8   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 8
Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Prelude IV USDM (będzie kiedyś EE8!) edit: i jest EE8 :)

przez dj-napster » 2013-04-26, 19:31

Jak niektórzy wiedzą szukałem oryginalnego EE8 dla siebie do 17 tyś bez wkładu finansowego, nic ciekawego nie było w tak "małych" pieniądzach a potrzebowałem auta do przemieszczania się więc postanowiłem spróbować czegoś zupełnie innego. Do CRX'a na pewno jeszcze wrócę! bo ta przygoda była wspaniała :ok:

_____________________________________________

HONDA PRELUDE IV

_____________________________________________

data zakupu: 08.02.2013 w Lublinie, jechałem po nią ponad 500KM bo bliżej nic ciekawego nie było.

Mój egzemplarz to oryginalny model BB1 czyli H seria (a nie jakieś 2.0 po swapie) wyprodukowany na rynek amerykański (trafiały tam często bogate wersje)



MODEL: 1993 , BB1, IV Gen., oryginalny USDM przedlift

SILNIK: 2.2 DOHC VTEC (H22A1), katalogowo 195KM (na EU miały 185KM, JDM 200KM)

UKŁAD DOLOTOWY: seryjna puszka, wywalony rezonator

UKŁAD WYDECHOWY: kolektor seria 4-2-1 + seria+ końcowy przelot OEM look z kwasu

WYPOSAŻENIE:
- skórzane wnętrze
- elektryczny fotel JDM (dla pasażera)
- licznik digital EDM VTEC
- climatronic JDM
- DRL (OEM Canada)
- tempomat
- 2xAirbag
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek na pilota
- bagażnik automatyczny na pilota
- domykanie szyb
- el. szyberdach
- el. szyby
- el. lusterka
- el. składane lusterka JDM
- podgrzewane lusterka
- podgrzewane fotele (z regulacją OEM)
- elektryczna antena z half JDM
- podajniki pasów JDM
- poluźniacze pasów JDM
- owiewki JDM
- halogeny JDM
- bumper pole JDM
- głośnik DSP JDM
- głośnik basowy z fabrycznym wzmacniaczem JDM/USDM
- doświetlanie w drzwiach JDM
- doświetlanie nóg JDM
- tunel polift JDM
- maplight JDM
- światło JDM z napisem "Prelude"
- podświetlana stacyjka USDM
- zabezpieczenie przed odpaleniem na biegu USDM
- kontrolka pasa kierowcy + sygnał dźwiękowy niezapiętego pasa USDM
- informowanie o zostawionym kluczyku w stacyjce USDM
- przyciski "LOCK" USDM
- DOHC VTEC :ok:


BODY:

- szklany szyberdach z 5 gen
- lotka JDM ze światłem STOP
- chlapacze OEM
- obrysówki przód amber USDM
- obrysóki tył USDM
- blenda USDM
- dokładka przód no name...
- dokładka tył Accord USDM
- fabryczny brak wycieraczki + spryskiwacza + światła przeciwmgłowego w zderzaku co sprawia że tył auta jest o wiele ładniejszy niż wersja EDM


UKŁAD NAPĘDOWY: seria

ZAWIESZENIE: felgi OEM 15" + zawieszenie seria

UKŁAD HAMULCOWY: ABS, przód seria 282mm


Plany/zrobione:
za dużo żeby pisać... ale będzie to szło w kierunku ładnej serii z dobrym wyposażeniem, po prostu mocne nafaszerowanie rarytasami JDM + na następny sezon gwint + 5 ramienne felgi JDM.


Wrażenia:


Prelude to zupełnie inne auto niż CRX czy Civic, jeździ się tym o wiele wygodniej, daje frajdę z jazdy i o wiele lepiej przyjmuje dziurawe drogi (trzeba pamiętać że to i tak sportowe auto więc nie jedzie się jak w Accord). Na żywo każda lepiej wygląda niż na fotach:], wygląd CRX'a jednak robi większe wrażenie! jest większy lans na drodze.

Silnik H22 nie jest wysiloną jednostką Hondy, bardziej nastawiony jest na trwałość by ciągnąć większą masę bo Prelude waży prawie 1400kg!, silnik ma wałek balansowy odpowiadający za redukcję drgań silnika na wyższych obrotach.
Rozpędzanie tego auta np do 180km/h to niezwykle łatwe zadanie, jedzie się pewniej niż rexem.
Drzwi od preli w porównaniu do CRX to przepaść, wnętrze preli jest przepiękne!

Ważna rzecz czyli 4WS, u mnie tego nie ma i taki był cel ponieważ układ ten lubi łapać błędy a wtedy tylna oś staje się bezwładna i na koleinach może być nieciekawie ;), jak się kontrolka zaświeci na łuku przy 100km/h to też nie wesoło by mogło być. USDM na szczęście tego nie miały i jest tam zawieszenie ale takie jak z przodu czyli jest też górny wahacz ze sworzniem.


Obrazek

zatoka Pucka:
Obrazek

Chorwacja, Rićice
Obrazek

Chorwacja, Sv Jure
Obrazek

Obrazek






niektóre modyfikacje i wyposażenie:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 2018-09-16, 23:54 przez dj-napster, łącznie edytowano 11 razy

Avatar użytkownika
Ecik
Forumowicz
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 2007-05-04, 13:28
Lokalizacja: Lędziny

przez Ecik » 2013-04-26, 19:39

No fajna sztuka:)
Co do zabezpieczeń to identycznie jak w preludzie mojego grata tylko on ma IIIgena. Bagażnik(od środka), oparcie i schowek na kluczyk.

Avatar użytkownika
polkar
Administrator
 
Posty: 3938
Dołączył(a): 2005-04-15, 12:51
Lokalizacja: z Polski
Samochód: del Sol

przez polkar » 2013-04-26, 21:24

Mi tez sie widzi.
Fajna ta tylna kanapa, zawsze mnie to jarało w tych pralkach.
HOTMOT.pl

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2013-04-26, 21:30

i "kilka" modów zrobionych prze zemnie w ostatnim czasie (niektóre jeszcze nie założone):

1. Tarcze i klocki firmy BLUE PRINT (Japan):
Obrazek

zestaw do regeneracji hamulców
Obrazek

3. Bałem się o rozrząd bo nie wiadomo kiedy był robiony, nie ma na to żadnych papierów.
Wpadł zestaw OEM do przeróbki na manualny napinacz z H23 + wszystkie uszczelniacze do wałków + reszta gratów

Obrazek

Obrazek

winowajca czyli tzw napinacz hydrauliczny (manualny jest pewniejszy)
Obrazek
i dalej...
Obrazek


4. końcowy przelot z kwasówki oem look:
Obrazek

Obrazek


5. Forumowe reperaturki z ocynkiem, grubość blachy jak seria. U mnie nie sa całe wstawiane bo mam małe ubytki (progi mam całe):
Obrazek

6.
skórzane wnętrze czyli fotele EU + tylne siedziska i wszystkie boczki JDM + dzielenie tylnych siedzisk USDM ze "schowkiem" i subwooferem:
Obrazek

boczki poliftowe (czyli nie ma wycięcia na sterownik szyb który był w drzwiach bo będzie teraz w tunelu poliftowym)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

porównanie:
Obrazek

7. Licznik digital/el, Europa do 240km/h, bardzo trudny do zdobycia, pełno jest JDM za 200zł a za europejski jak się pojawia raz na bardzo długo to cena sięga do 1.000zł i kto pierwszy ten lepszy. Ja mam z wersji 2.3, różni się tylko regline od 6500 (vtec miał od 7300)
Takie liczniki to rzadkość.
Licznik podświetlany jest jarzeniówkami,ma do tego celu zewnętrzny konwerter, na żywo wygląda to przepięknie! wskazówki świeca mocną czerwienią (zdjęcia strasznie przekłamują), na żywo wygląda jakby to był wyświetlacz. Posiada regulację intensywności świecenia, licznik przebiegu jest cyfrowy, są tez dwa cyfrowe liczniki do jazdy dziennej.
20 lat temu takie rzeczy... PIĘKNE!

Szybka licznika jest seryjnie przyciemniona i zgrywa się z całą deską (nie to co zwykły licznik)
Obrazek

porównanie ze zwykłym licznikiem który miałem zakładać (bo oryginalnie miałem w milach)
Obrazek

wywaliłem to dziadostwo:
Obrazek

wiązkę przerobiłem zgodnie ze schematami w manualu:
Obrazek

konwerter do jarzeniówek:
Obrazek

odpalone! (kolory przekłamane)
Obrazek

Obrazek

w dzień (strasznie przekłamane kolory przez aparat, trzeba na żywo zobaczyć):
Obrazek

Mój filmik z działania licznika: http://www.youtube.com/watch?v=2rSf_agA7OY&feature=youtu.be

8. lotka ze stopem JDM:

Obrazek

wstawione złącze hondowskie (z Acura Legend) bo nie było:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


9. Światło JDM z napisem "Prelude", montowane tylko na Japonię w podsufitce (podsufitkę z wycięciem miałem seryjnie bo USDM miał tam identyczne gabarytowo światło stopu żarówkowe). Kolor światła taki jak licznika i wszystkich innych wskaźników i kontrolek w Prelude
Obrazek

Obrazek

świeci się razem ze światłem STOP
Obrazek


10. Składane lusterka JDM + podgrzewanie:

Obrazek

na zdjęciu już po przerobieniu, mechanizmy lusterek wkłada się w obudowy EU żeby był poprawny kąt widzenia:
Obrazek

podgrzewane też zrobiłem
Obrazek

różnego rodzaju przeróbki żeby lewe lusterko się do końca składało bo normalnie po przeróbce lekko odstaje (nie wystarczy kupić lusterka i założyć)
Obrazek

Mój filmik z działania lusterek -> http://www.youtube.com/watch?v=g8Yh0IEo9Kw

11. Podświetlany przycisk szyby JDM/polift

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

12. Podajniki pasów JDM + poluźniacze.
Na Japonię wychodził tylko podajnik od kierownika czyli naszego pasażera, drugą stronę da się przerobić i mamy komplet do wygodnego sięgania pasa z możliwością składania tego. Elektryczny poluźniacz działa po zapięciu pasa, pas nie uciska ani się nie rozwija z powodu że jest luźniejszy.

podajniki już kompletne jeden przerobiony dla europejskiego kierowcy:
Obrazek


13. Komplet chlapaczy OEM:

Obrazek

14. Mocowanie rejestracji przedniej OEM bo była byle jak na wkręty, dodatkowo tylna ramka na kwadratową:

Obrazek

15. Climatronic JDM :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

16. Podgrzewane fotele z regulacją intensywności grzania z Acura Legend:

Obrazek

Obrazek

prawie całą wiązkę kabinową z Legenda wytargałem żeby oddzielić kompletne podgrzewanie:
Obrazek

Obrazek

liczba przewodów i kostek miażdzy ! fotel kierownika ma własnego kompa zamontowanego pod spodem i do pamięci ustawień fotela
Obrazek

ja potrzebowałem tylko maty:
Obrazek

grzaniem taboretów sterują takie oto dwa układy:
Obrazek

zdziwiłem się że aż tak to rozbudowane, sporo przewodów tam włazi do tych puszek ale to dlatego że maty mają czujniki temp i termostat i to wszystko "kabelkologicznie" idzie do tych układów i one sterują masą:
Obrazek

wiązka uruchomiona!
Obrazek

Obrazek

17. Poliftowe osłonki tweeterów:

Obrazek

przedlift:
Obrazek

polift (ładniejsze):
Obrazek


18. Klamki wewnętrzne polift (są srebrne a przedlift były czarne)

Obrazek

Obrazek

na zdjęciu widoczne dwa mody czyli klamka + podswietlany przycisk AUTO, dodatkowo jest "LOCK" USDM i funkcja ręcznego domknięcia szyb po wyjęciu kluczyka i nawet po wyjściu z auta (po zamknięciu drzwi już ta funkcja się wyłącza)
Obrazek


19. Lampka z CRX'a z włącznikiem, seryjna w Prelude nie ma włącznika i niepotrzebnie w dzień się świeci po otwarciu klapy:

Obrazek

20. Śrubki pod maskę:

Obrazek

nawet tak było:
Obrazek

a jest tak:
Obrazek

21. Swap sterownika lusterek z nową ikonką składania lusterek + podswietlany napis "MIRROR"

sterownik z prelude z wytartą ikonką vs sterownik z Civic 7 gen:
Obrazek

Obrazek



cały czas mody in progress.... ;]

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2013-04-26, 21:41

Gadżety i dodatki fajna sprawa ale tak jak pralka 3gen mi się podoba tak 4gen uważam że jest szpetny z przodu i w życiu bym sobie takiej nie kupił :)
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
Ecik
Forumowicz
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 2007-05-04, 13:28
Lokalizacja: Lędziny

przez Ecik » 2013-04-26, 21:53

skóra i wydech jak najbardziej na duży + :)

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2013-04-26, 22:25

Ptasior napisał(a):Gadżety i dodatki fajna sprawa ale tak jak pralka 3gen mi się podoba tak 4gen uważam że jest szpetny z przodu i w życiu bym sobie takiej nie kupił :)


To kwestia gustu, mi bardziej też pasują kwadraciaki bo to klasyka ale Prelude 4 gen ma piękną linię, maska jak w EE8 wypukła i może się nie podobać, ja wolę w rexach maskę wklęsłą z ED.

Prela wyglądem robi robotę i jeździ super :) ale nie ma co porównywać pomiędzy CRX II bo to dwa całkowicie inne auta,
W ogóle polecam przejechać się prelą po przesiadce z rexa, różnica ogromna chociażby w skrzyni w które nie czuć że się biegi przełącza, trakcja o wiele lepsza, wyposażenie miażdży CRX'a, bezpieczeństwo wyższe przez masywny przód, i wiele więcej
A CRX II co takiego fajnego ma? zabija Preludke wyglądem, duszą, klasyką i lansem :ok:


Graty do EE8 nadal zbieram tylko coś nic nikt nie ma a jak ma to miliony chce ;)

Piter1690
Forumowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2011-10-17, 17:39
Lokalizacja: Żory

przez Piter1690 » 2013-04-26, 22:45

naprawdę ładna sztuka! no i mody jakie już przeszła i jakie mają mieć jeszcze miejsce na wielki + !

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-04-26, 22:47

Bardzo fajnie ogarniasz tą pralke :) Podoba mi się :ok: Uwielbiam takie smaczki :)

Avatar użytkownika
Karol Trelka
Forumowicz
 
Posty: 721
Dołączył(a): 2011-12-13, 14:10
Lokalizacja: Kłonów/Japonia
Samochód: ED9 turbo

przez Karol Trelka » 2013-04-27, 08:07

na bogato ci powiem :ok: mnie tez sie podoba ;)
https://www.facebook.com/pages/JDMgarage/1455694554744375?ref=hl

Avatar użytkownika
polkar
Administrator
 
Posty: 3938
Dołączył(a): 2005-04-15, 12:51
Lokalizacja: z Polski
Samochód: del Sol

przez polkar » 2013-04-27, 09:03

No gadzetownia niezła.
Naprawdę smaczne dodatki.
Będziesz na Wieruszowie?
HOTMOT.pl

Avatar użytkownika
zwierzu_1986
Forumowicz
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 2008-04-19, 20:15
Lokalizacja: Gliwice

przez zwierzu_1986 » 2013-04-27, 12:53

Oj takie przeróbki bardzo mi się podobają- wymagają dużo pracy i na prawdę robią duże wrażenie :D
Im więcej masz na coś czasu, tym większa szansa że nie zdążysz tego zrobić

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

przez wrobellos » 2013-04-27, 13:16

poda katem techniczym i gadzetowym zajefajnie ale jakos brakuje tego czegos w tym aucie, bardziej 5gen mi sie podoba, tylko znowu wnetrze 4ki ladniejsze;p

ale caloksztalt :poklony: :poklony:

Avatar użytkownika
Ecik
Forumowicz
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 2007-05-04, 13:28
Lokalizacja: Lędziny

przez Ecik » 2013-04-27, 15:34

dj-napster napisał(a):Ważna rzecz czyli 4WS, u mnie tego nie ma i taki był cel ponieważ układ ten lubi łapać błędy


Co to 4ws to brat śmiga już 6lat i wszystko w porządku kwestia może błędu nie tkwi w układzie ino jakieś bite auta miały strzał w tył i po uszkadzało trochę no nie wiem bratu chodzi jak ta lala i mi się to bardzo podoba powiem szczerze na pewno lepiej pokonuje zakręty i jakieś manewry. Ja to polecam:)

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2013-04-27, 15:46

polkar napisał(a):Będziesz na Wieruszowie?


Najpierw ogarne maszyne i jade do Wilczych Lasek na zlot, później pomyślimy co dalej.


wrobellos napisał(a): ale jakos brakuje tego czegos w tym aucie, bardziej 5gen mi sie podoba, tylko znowu wnetrze 4ki ladniejsze;p

ale caloksztalt :poklony: :poklony:


No widzisz każdy ma inny gust, 4 gen to najlepszy model Prelude i prawie każdy to wie, ma właśnie to coś czego nie mają inne generacje.
5 gen to jakieś nieporozumienie, wygląda słabo, przód mi się kojarzy z Vectrą Irmscher i takimi wynalazkami, te światła chyba Niemcy projektowali, bryła auta jakaś niedorobiona bo z profilu wygląda tragicznie! a środek rodem z familiowozu. Lepsze były tylko silniki bo 2.2 TypeS miał 220KM.

Japończycy w połowie lat 90-tych zaczęli błądzić... prelude 5, civic 6, crx del sol... a później to już była totalna lipa, skończyło się robienie gustownych samochodów i zaczęła się masówka z designem o nadętych gabarytach.

Może w mojej brakuje czegoś i wiem czego - gleby i dobrych kół ale na to przyjdzie czas bo byle czego nie będę wkładał.
Ostatnio edytowano 2015-02-06, 02:47 przez dj-napster, łącznie edytowano 1 raz

  Następna strona
Posty: 115   •   Strona 1 z 8   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości