Prelude IV USDM (będzie kiedyś EE8!) edit: i jest EE8 :)
Napisane: 2013-04-26, 19:31
Jak niektórzy wiedzą szukałem oryginalnego EE8 dla siebie do 17 tyś bez wkładu finansowego, nic ciekawego nie było w tak "małych" pieniądzach a potrzebowałem auta do przemieszczania się więc postanowiłem spróbować czegoś zupełnie innego. Do CRX'a na pewno jeszcze wrócę! bo ta przygoda była wspaniała
_____________________________________________
HONDA PRELUDE IV
_____________________________________________
data zakupu: 08.02.2013 w Lublinie, jechałem po nią ponad 500KM bo bliżej nic ciekawego nie było.
Mój egzemplarz to oryginalny model BB1 czyli H seria (a nie jakieś 2.0 po swapie) wyprodukowany na rynek amerykański (trafiały tam często bogate wersje)
MODEL: 1993 , BB1, IV Gen., oryginalny USDM przedlift
SILNIK: 2.2 DOHC VTEC (H22A1), katalogowo 195KM (na EU miały 185KM, JDM 200KM)
UKŁAD DOLOTOWY: seryjna puszka, wywalony rezonator
UKŁAD WYDECHOWY: kolektor seria 4-2-1 + seria+ końcowy przelot OEM look z kwasu
WYPOSAŻENIE:
- skórzane wnętrze
- elektryczny fotel JDM (dla pasażera)
- licznik digital EDM VTEC
- climatronic JDM
- DRL (OEM Canada)
- tempomat
- 2xAirbag
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek na pilota
- bagażnik automatyczny na pilota
- domykanie szyb
- el. szyberdach
- el. szyby
- el. lusterka
- el. składane lusterka JDM
- podgrzewane lusterka
- podgrzewane fotele (z regulacją OEM)
- elektryczna antena z half JDM
- podajniki pasów JDM
- poluźniacze pasów JDM
- owiewki JDM
- halogeny JDM
- bumper pole JDM
- głośnik DSP JDM
- głośnik basowy z fabrycznym wzmacniaczem JDM/USDM
- doświetlanie w drzwiach JDM
- doświetlanie nóg JDM
- tunel polift JDM
- maplight JDM
- światło JDM z napisem "Prelude"
- podświetlana stacyjka USDM
- zabezpieczenie przed odpaleniem na biegu USDM
- kontrolka pasa kierowcy + sygnał dźwiękowy niezapiętego pasa USDM
- informowanie o zostawionym kluczyku w stacyjce USDM
- przyciski "LOCK" USDM
- DOHC VTEC
BODY:
- szklany szyberdach z 5 gen
- lotka JDM ze światłem STOP
- chlapacze OEM
- obrysówki przód amber USDM
- obrysóki tył USDM
- blenda USDM
- dokładka przód no name...
- dokładka tył Accord USDM
- fabryczny brak wycieraczki + spryskiwacza + światła przeciwmgłowego w zderzaku co sprawia że tył auta jest o wiele ładniejszy niż wersja EDM
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: felgi OEM 15" + zawieszenie seria
UKŁAD HAMULCOWY: ABS, przód seria 282mm
Plany/zrobione:
za dużo żeby pisać... ale będzie to szło w kierunku ładnej serii z dobrym wyposażeniem, po prostu mocne nafaszerowanie rarytasami JDM + na następny sezon gwint + 5 ramienne felgi JDM.
Wrażenia:
Prelude to zupełnie inne auto niż CRX czy Civic, jeździ się tym o wiele wygodniej, daje frajdę z jazdy i o wiele lepiej przyjmuje dziurawe drogi (trzeba pamiętać że to i tak sportowe auto więc nie jedzie się jak w Accord). Na żywo każda lepiej wygląda niż na fotach:], wygląd CRX'a jednak robi większe wrażenie! jest większy lans na drodze.
Silnik H22 nie jest wysiloną jednostką Hondy, bardziej nastawiony jest na trwałość by ciągnąć większą masę bo Prelude waży prawie 1400kg!, silnik ma wałek balansowy odpowiadający za redukcję drgań silnika na wyższych obrotach.
Rozpędzanie tego auta np do 180km/h to niezwykle łatwe zadanie, jedzie się pewniej niż rexem.
Drzwi od preli w porównaniu do CRX to przepaść, wnętrze preli jest przepiękne!
Ważna rzecz czyli 4WS, u mnie tego nie ma i taki był cel ponieważ układ ten lubi łapać błędy a wtedy tylna oś staje się bezwładna i na koleinach może być nieciekawie , jak się kontrolka zaświeci na łuku przy 100km/h to też nie wesoło by mogło być. USDM na szczęście tego nie miały i jest tam zawieszenie ale takie jak z przodu czyli jest też górny wahacz ze sworzniem.
zatoka Pucka:
Chorwacja, Rićice
Chorwacja, Sv Jure
niektóre modyfikacje i wyposażenie:
_____________________________________________
HONDA PRELUDE IV
_____________________________________________
data zakupu: 08.02.2013 w Lublinie, jechałem po nią ponad 500KM bo bliżej nic ciekawego nie było.
Mój egzemplarz to oryginalny model BB1 czyli H seria (a nie jakieś 2.0 po swapie) wyprodukowany na rynek amerykański (trafiały tam często bogate wersje)
MODEL: 1993 , BB1, IV Gen., oryginalny USDM przedlift
SILNIK: 2.2 DOHC VTEC (H22A1), katalogowo 195KM (na EU miały 185KM, JDM 200KM)
UKŁAD DOLOTOWY: seryjna puszka, wywalony rezonator
UKŁAD WYDECHOWY: kolektor seria 4-2-1 + seria+ końcowy przelot OEM look z kwasu
WYPOSAŻENIE:
- skórzane wnętrze
- elektryczny fotel JDM (dla pasażera)
- licznik digital EDM VTEC
- climatronic JDM
- DRL (OEM Canada)
- tempomat
- 2xAirbag
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek na pilota
- bagażnik automatyczny na pilota
- domykanie szyb
- el. szyberdach
- el. szyby
- el. lusterka
- el. składane lusterka JDM
- podgrzewane lusterka
- podgrzewane fotele (z regulacją OEM)
- elektryczna antena z half JDM
- podajniki pasów JDM
- poluźniacze pasów JDM
- owiewki JDM
- halogeny JDM
- bumper pole JDM
- głośnik DSP JDM
- głośnik basowy z fabrycznym wzmacniaczem JDM/USDM
- doświetlanie w drzwiach JDM
- doświetlanie nóg JDM
- tunel polift JDM
- maplight JDM
- światło JDM z napisem "Prelude"
- podświetlana stacyjka USDM
- zabezpieczenie przed odpaleniem na biegu USDM
- kontrolka pasa kierowcy + sygnał dźwiękowy niezapiętego pasa USDM
- informowanie o zostawionym kluczyku w stacyjce USDM
- przyciski "LOCK" USDM
- DOHC VTEC
BODY:
- szklany szyberdach z 5 gen
- lotka JDM ze światłem STOP
- chlapacze OEM
- obrysówki przód amber USDM
- obrysóki tył USDM
- blenda USDM
- dokładka przód no name...
- dokładka tył Accord USDM
- fabryczny brak wycieraczki + spryskiwacza + światła przeciwmgłowego w zderzaku co sprawia że tył auta jest o wiele ładniejszy niż wersja EDM
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: felgi OEM 15" + zawieszenie seria
UKŁAD HAMULCOWY: ABS, przód seria 282mm
Plany/zrobione:
za dużo żeby pisać... ale będzie to szło w kierunku ładnej serii z dobrym wyposażeniem, po prostu mocne nafaszerowanie rarytasami JDM + na następny sezon gwint + 5 ramienne felgi JDM.
Wrażenia:
Prelude to zupełnie inne auto niż CRX czy Civic, jeździ się tym o wiele wygodniej, daje frajdę z jazdy i o wiele lepiej przyjmuje dziurawe drogi (trzeba pamiętać że to i tak sportowe auto więc nie jedzie się jak w Accord). Na żywo każda lepiej wygląda niż na fotach:], wygląd CRX'a jednak robi większe wrażenie! jest większy lans na drodze.
Silnik H22 nie jest wysiloną jednostką Hondy, bardziej nastawiony jest na trwałość by ciągnąć większą masę bo Prelude waży prawie 1400kg!, silnik ma wałek balansowy odpowiadający za redukcję drgań silnika na wyższych obrotach.
Rozpędzanie tego auta np do 180km/h to niezwykle łatwe zadanie, jedzie się pewniej niż rexem.
Drzwi od preli w porównaniu do CRX to przepaść, wnętrze preli jest przepiękne!
Ważna rzecz czyli 4WS, u mnie tego nie ma i taki był cel ponieważ układ ten lubi łapać błędy a wtedy tylna oś staje się bezwładna i na koleinach może być nieciekawie , jak się kontrolka zaświeci na łuku przy 100km/h to też nie wesoło by mogło być. USDM na szczęście tego nie miały i jest tam zawieszenie ale takie jak z przodu czyli jest też górny wahacz ze sworzniem.
zatoka Pucka:
Chorwacja, Rićice
Chorwacja, Sv Jure
niektóre modyfikacje i wyposażenie: