Zmiana silnika. Znaleźć motor w dobrym stanie, włożyć, jeździć - ze starego co się da uratować i sprzedać, bądź zostawić na później. Może się przyda. Szczególnie - miska, głowica, pompy, osprzęt...
To moje zdanie. Jednoznacznie nie da sie odpowiedzieć, gdyż jest zbyt wiele czynników wpływajacych na ostateczny osąd - kto robił, jak robił, z czego robił, jak właściciel jeździ, ile jeździ, na czym jeździ, etc, etc...
Dla jednych 30tys to 3 lata a dla innych dwa miesiące - skoro tyle wytrzyma na przykład, to dużo wytrzymał czy mało? Z punktu widzenia czasu w pierwszym przypadku - dużo, z punktu widzenia przebiegu w drugim - mało... A gdy na przykłąd na 100km jazdy ktoś pałuje na 6tys non stop przez 80km? Nie da się jednoznacznie okreslić - warto lub nie warto.
Ja po trzech motorach wiem, że nie warto remontowac. Kupić w dobrym stanie, wsadzić, pałować, zabić, nastepny prosze... 8h transplantacji i jedziemy dalej...
ARG Performance Mechanika, tuning, serwis. Przygotowanie samochodów do sportu i na ulicę.
ok, załóżmy, że chce zmienić silnik. jak poznać że silnik jest w lepszym stanie od mojego? powiedzmy ze silnik juz jest wyjety i nie ma mozliwosci pojezdzic a nawet jesli by była to skąd mam wiedzieć czy ten "nowy" silniczek nie padnie mi po 5tyś km, itd, itp? to mnie najbardziej zastanawia :?:
był crx ed9, del sol, AR 156 , coupe ej6 jest prelude bb9:)
[ Dodano: Czw Wrz 01, 2005 4:52 pm ] ps. co do rwmatu ja zrobilem panewki itd, silnik umarl po remocie przejechal moze 500 km max do 3500 obrotow i do teraz nie wiadomo cemu umarl wal sie zatarl i dupa, drugi raz nie bede romatowal, a co do silnika nie trzeba koniecznie kupowac calego moza to co padlo w moim przypadku blok
Jestem podobnego zdania jak cos sie zjebie to nowy slinkik trzeba szukaac nieoplaca sie remontowac,kolesce w vtecu jebala uszczekla pod glowica na trasie do dani wrocil na lawecie ,zrobil kapitalke powymienial wszystko pojechal znowu i przepalilo mu tlok9wkorwic sie idzie,a ile kosztow),kopil nowy silnik i jezdzi do tej pory. Ja mam podobny problem wlasnie przepalilo mi zawor i chodzi na 3 gary dzieki magikowi ktory ustawial mi zawory ,zostawil za maly luz i huj.wkladam nowy silnik bo nieoplaca sie robic "CHCESZ BYĆ GOŚĆ NA TRASIE MUSISZ ŁADOWAC" cyt. SOWA
e jak zawor to jeszce mozna zrobic, wogole jak cos w glowicy to jeszce sie oplaca, gorazj jak cos w bloku typu pierscienie itd to nie polecam i odradzam :|
Zdecydowanie wymiana na inny, u mnie padly panewki w moim (silnik ZC 1)pierwszym 1st gen.Zrobiłem remoncik który kosztował 2500 zł, autko chodziło po remoncie bdb, tylko że zamiast tego mogłem kupic drugi silnik z gwarancją z Niemiec za 1700 zł, odradzam remont, najlepiej wymienic na inny.