Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 48   •   Strona 2 z 4   •   1, 2, 3, 4
Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-09-17, 01:15

Nie dawno się zastanawiałem u kogo teraz jest ten civic :) Fajnie że do Ciebie trafił. Zawsze mega mi się podobał.

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2014-09-17, 19:06

Krzyh00 napisał(a):konkretne podejscie do tematu :ok:

wrzuc filmy jak to jezdzi, kompresor na sprawnosciowki sie spisuje? wstaje z niskich obrotow duzo lepiej niz NA?

jesli mowa o trackdayach to te federale bym spalil i zalozyl drugie r1r w ich miejsce ;)


Sprawnosciowki to mi sie bardziej kojarza z pacholkami na placach gdzie powyzej 2-ki nie zapniesz, ja latam po szybszych probach.

Kompresor na tor mega opcja, polecam. Duzo momentu w srodku + natychmiastowa reakcja na gaz bardzo pomagaja. Natomiast konieczny jest uklad chlodzenia oleju z chlodnica, bez tego 120 stopni oleju przekroczysz bardzo szybko.

On boardy z czasem sie pojawia, niestety na ostanim trackday dalem kamere za wysoko w sufit i to co przed szyba wyszlo jako jedna biala plama.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
Krzyh00
Forumowicz
 
Posty: 3115
Dołączył(a): 2007-02-18, 15:17
Lokalizacja: Koszalin

przez Krzyh00 » 2014-09-17, 22:32

wlasnie im szybsze tym federal bardziej zdradliwy, nie chodzilo mi o slupki bo na slupkach w osce to z tylu moze byc byle szmata i w sumie czesto to zaleta :)

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2014-09-18, 08:12

Nie nie, mysmy sie chyba nie zrozumieli. Federala, jako twardsza mieszanke, mam z przodu. Z tylu sa bardziej miekkie R1R i jest super. Plus federali jak na razie jest tylko taki ze nie schodza szybko, za to o jakims zaskakujaco dobrym klejeniu do tej pory nie bylo mowy.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
eithray
Forumowicz
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 2011-10-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice ZG/Gliwice
Samochód: EE8 1.8i-VT

przez eithray » 2014-09-18, 11:17

Fajnie, że dałeś się namówić na założenie tematu. Będzie ładna skarbnica wiedzy :)

Tego typu projektom kibicuję najbardziej :ok: Sam chciałbym iść w podobnym kierunku, no może odrobię bardziej łagodnym.

Pozostaje życzyć bezawaryjności i jak najwięcej przyjemności z upalania.

Powiedz mi jak sprawują się DS2500 (tor i ulica). W tak lekkiej budzie ich odporność temperaturowa jest wystarczająca? Czytałem opinie, że mocno piszczą... Szukam powoli do siebie jakiegoś ciekawego klocka.

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

przez Ptasior » 2014-09-18, 15:41

eithray napisał(a):Fajnie, że dałeś się namówić na założenie tematu. Będzie ładna skarbnica wiedzy :)

Tego typu projektom kibicuję najbardziej :ok: Sam chciałbym iść w podobnym kierunku, no może odrobię bardziej łagodnym.

Pozostaje życzyć bezawaryjności i jak najwięcej przyjemności z upalania.

Powiedz mi jak sprawują się DS2500 (tor i ulica). W tak lekkiej budzie ich odporność temperaturowa jest wystarczająca? Czytałem opinie, że mocno piszczą... Szukam powoli do siebie jakiegoś ciekawego klocka.


Nie wiem czyje opinie czytałeś ale musze sie z nimi nie zgodzić. Zakładałem DS2500 do Imprezy, teraz do żelazka i nigdy mi nie piszczały. Co wiecej, w pyleniu też nie są jakoś wybitnie uciążliwe. O piszczeniu decydują materiały z jakich jest zrobiona okładzina klocka, dobry sprzedawca będzie wieciał który klocek może piszczeć w kontakcie z tarczą.

Plusem DS2500 jest to, iż współczynnik tarcia dla nich jest wysoki nawet przy niskiej temperaturze, przekładając to na prosty jezyk - nie trzeba dogrzewać aby dobrze hamował. Tak wiec na ulice jest dobry i na torze sie sprawdzi w ciezkich warunkach. Klocki z jeszcze wiekszym współczynnikiem tarcia to juz z reguły są "racing only" albowiem niedogrzane hamują zauważająco słabo co w ruchu miejskim może być bardzo niebezpieczne.

Jeśli szukasz jakiegos ciekawego klocka to odezwij sie do chłopaków z http://www.ferodoracing.pl/kontakt Ostatnio gadałem z Łukaszem i mówił mi że zaczeli sprowadzać z UK klocki firmy Mintex, jest spory wybór do Hond, jakościowo wypadają bardzo dobrze a i cenowo niekiedy lepiej niż Ferodo. Pare osób już na nich lata i sobie chwalą. Powiedz czego potrzebujesz to na pewno pomogą Ci dobrze wybrać jakieś Ferodo albo właśnie Mintexy.


Chcąc łączyć jazde po miescie z torową to warunek dla ulicy jest jeden - na zimno ma równie dobrze hamować. Na torze natomiast możesz spotkać sie głównie z takimi problemami jak:

a) przegrzewająca się tarcza - osłabia hamowanie, powoduje gięcie/pękanie/bicie tarczy. Najlepsze rozwiązanie to wieksza średnica i/lub grubość. Wieksza średnica daje odsuniecie klocków od środka tarczy (wiekszy promień = wieksza dźwignia = mniej siły potrzebnej do zatrzymania). Grubsza tarcza powieksza pojemność cieplną tarczy (wieksza oczywiscie też), aczkolwiek jeśli juz jest przegrzana to bez dobrego studzenia niewiele to zmieni. Studzenie tarcz można osiągnąć poprzez zakładnie wentylowanych i/lub nawiercanych tarcz albo jeszcze lepiej poprzez zrobienie nadmuchów zimnego powietrza na tarcze i odprowadzanie gorącego (felgi z cienkimi ramionami, szpary wentylacyjne w błotnikach i wycięcia w plastikowych nadkolach). Kolejne możliwości to stosowanie tarcz dwuczęściowych które sie lepiej chłodzą i nie przekazują tyle ciepła na piasty oraz oczywiście tarcze ceramiczne.

b) przegrzewający się klocek - również osłabia hamowanie, potrafi zagotowac płyn hamulcowy (dlatego polecam stosowanie płynów typu "RBF - racing brake fluid"). Takie zjawisko czesto można wyczuć po specyficznym zapachu spalonych klocków, może to prowadzić do odklejenia sie okładziny, "zespawania" sie klocka z tarczą (np przy hamowaniu awaryjnym z dociśnietym na maksa i do konca hamulcem) ale najczesciej powoduje to szklenie sie klocka. Wtedy na jego powierzchni powstaje śliska warsta która mocno pogarsza hamowanie. Rozwiązaniem jest zastosowanie nacinanej tarczy (nacięcia mają za zadanie zdejmować taką zeszkloną warstwe z klocka) lub po prostu zastosowanie innych klocków o lepszym parametrze wsp tarcia w stosunku do wysokiej temperatury.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
marcin_jdm
Forumowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2012-01-04, 23:07
Lokalizacja: WWE...

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez marcin_jdm » 2014-11-09, 22:21

Fajnie widzieć swoje dzieło bo długim czasie :) żal mi że musiałem się z nią rozstać ;) ale jezdzi nadal to podstawa!!! :ok:
EC9 ED6 ED6+M62 EJ6 JEST ED9/EE

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez Ptasior » 2014-11-09, 23:06

Z tego dziela juz prawie nic takie same nie zostalo a ze jezdzi to malo powiedziane, zostala od nowa przebudowana i teraz lata nie tylko na wprost ;) A kolejne mody ciagle w planach, ruszony bedzie ostatni element ktorego jeszcze nie zmodzilem tj silnik.

Ponizej fota wnetrza, komfortowego na dojazd na kolach :)

Obrazek
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
eithray
Forumowicz
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 2011-10-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice ZG/Gliwice
Samochód: EE8 1.8i-VT

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez eithray » 2014-11-09, 23:24

Zdradzisz jakieś plany co do silnika? :)

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez Ptasior » 2014-11-10, 00:40

Pobawie sie przy glowicy celujac w +15KM i +15Nm. Dodatkowo kusi mnie ugrac 30kg i zejsc ponizej 900. Redukowac jest na czym, pozostaje jedynie kwestia decyzji :)
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
marcin_jdm
Forumowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2012-01-04, 23:07
Lokalizacja: WWE...

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez marcin_jdm » 2014-11-10, 12:18

Serce nadal jest te samo :D Przema72
EC9 ED6 ED6+M62 EJ6 JEST ED9/EE

Avatar użytkownika
KubsonNH
Forumowicz
 
Posty: 328
Dołączył(a): 2010-01-12, 14:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: EE8 & Rally ED9

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez KubsonNH » 2014-11-13, 00:03

Fajny upalacz :) powodzenia w modach. Co do Federali to dla mnie jest to opona na spoty zeby widoczny był wyczerniony napis :D R1R super sprawa na tył bo dość miekkie, na przód zakładaj R888 i będziesz mega zadowolony :)

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez Ptasior » 2014-11-21, 23:09

Dzieki! Co do federali to kończąc wątek powiem, że mają niezła twardą boczną ściankę. opona nie kładzie się tak i nie podwija w zakręcie. To, plus dłuższa żywotność, to jedyne jej znaczące zalety w moim aucie. Niestety auto jest za lekkie zeby dobrze dogrzać wiec drugi raz bym nie kupił 595RS-R.

Mam jeszcze jedna fotkę ze środka. Gdyby ktoś pytał o kubełki Bimarco Expert to dla mnie są w sam raz (180cm, 80kg). Pasy RRS również polecam każdemu.

Obrazek


A to czeka na montaż:

Obrazek

Obrazek
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
toomek_124
Forumowicz
 
Posty: 935
Dołączył(a): 2010-04-29, 22:37
Lokalizacja: brać kase na mody ?

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez toomek_124 » 2014-11-22, 00:18

u mnie te zapinki siadły po miesiacu :wrrr:
ed9 d16z5

Avatar użytkownika
gilu89
Forumowicz
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2008-10-20, 18:05
Lokalizacja: Konin WLKP

Re: Z ulicy na tor - żelazko by Ptasior

przez gilu89 » 2014-11-22, 11:18

z tymi oponami to tak dziwnie, jak upalny dzień to się człowiek cieszy ze rsr bo r1r znikna po 50km oesowych na napedowej :)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 48   •   Strona 2 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości