Witam, mam jr 11 et25 16" 9j, jakie opony polecacie, marka, model, osobiście myślałem nad Toyo t1r 205/45/16. Wydaje mi się że szerszych nie ma co ładowac, chyba że ktoś jeździ na 215/225 to proszę o fotkę. Budżet ok 1500pln.
'91 produkcja >'94 pierwszy właściciel w PL>2009 zmiana wł>2013 JA wszyscy mieszkamy w promieniu 100m od siebie.
Federal klei spoko ale podobno wielu osobom pękały te opony po kilku tyś km a nawet mniej. Nie wiem jak jest teraz, sam się interesowałem tą oponą ale r1r pewniejsza w tym samym hajsie. Chociaż jak to daily to kupuj Rainsporty 3 i stykną
jak do lekkiego auta to bierz Toyo R1R a Federal 595RS-R sobie odpusc
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
Rożnica w komplecie to 460zł federal 280 toyo 395 a R1R - bardzo miękkie pewnie znikają w oczach, jest możliwość docinania ? Czyli w kasie 400pln za sztuke nic lepszego nie będzie ?
'91 produkcja >'94 pierwszy właściciel w PL>2009 zmiana wł>2013 JA wszyscy mieszkamy w promieniu 100m od siebie.
Na oponach nie powinno sie oszczedzac, takie moje subiektywne zdanie. One robia roznice, bo przyczepnosc auta w najwiekszym stopniu zalezy wlasnie od opon.
Dlaczego odradzam 595RS-R - to twarda mieszanka ktore nierozgrzana kiepsko trzyma. A lekkim autem ciezko ja dogrzac. Federal ma swoje zalety (twarda boczna scianka, wolno sie zuzywaja) ale ich sens zakladania istniene dopiero w przypadku ciezszych aut niz nasze Hondy.
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
osobiście ODRADZAM zakup budżetowych opon firmy FALKEN, kolega mi polecił bo latał na torze Integrą więc kupiłem komplet nowych. Nie dość że na mokrym słabo trzymały to po 1.5 roku boki sparciały jakby opona miała 20 lat. To jest tajwańskie badziewie.
Jeżeli opony do normalnej jazdy to w dupowozie korzystam z opon klasy premium: lato - DUNLOP SPORT BLURESPONSE 225/50/17 z naciskiem na komfort (miękkie ścianki) i bardzo dobrze trzyma a zużycie bieżnika powolne. Jednak zbyt miękkie są te ścianki, łatwo uszkodzić oponę i już jedną wymieniałem przez to. Są ciche na suchym. zima - NOKIAN WRD4 225/50/17, opony made in Finland, świetnie się sprawują nawet przy 200km/h, dobre trzymanie na śniegu, idealnie dobrana reakcja na skręt z komfortem (ścianka odpowiedniej grubości).
Jedną zimę miałem opony RUNFLAT firmy DUNLOP, czyli z bardzo grubymi ściankami montowane seryjnie do BMW 5, była duza utrata komfortu i auto nieprzystosowane do takich opon. Jednak prowadzenie na tym zestawie było niesamowite! moje Honda Prelude na poliuretanie nie miała szans z limuzyną S80 gdzie przy 100km/h można było bardzo gwałtownie szarpać kierownicą lewo-prawo i auto jechało jak po szynach. Niesamowicie precyzyjne prowadzenie, różnica była mega kolosalna. Wszystko przez ścianki opon które były na pewno 10x grubsze niż mam teraz a opona ważyła tyle co felga 17" albo więcej
Również Federali nie polecam, miełem na 2 autach i nic pozytywnego nie mogę o nich powiedzieć. Jak szukasz opony której głównym zadaniem ma być konkretne klejenie to polecam tak jak wyżej r1r, lub rozważ oponki race gc, jak dla mnie kleją się nieziemsko w porównaniu do 595, r1r czy nawer r888. Plusem też jest cena, koło 1100 za komplet, minusem to że to nalewki.