Witam.Zmuszony jestem wymienić wał w moim crxie.Silnik jaki posiadam to D16Z5.Zakupiłem już wał z hondy concerto Z silnikiem D16A8.Proszę o pomoc mianowicie chcę się dobrze przygotować i kupić wszystko co jest konieczne by prawidłowo dokonać wymiany/zamiany wału i tu prośba do kolegów/koleżanek co muszę kupić żeby nie tracić pózniej czasu na byle pierdołe gdyż na wszystko trzeba czekać.Jakieś sugestie co jest konieczne przy takiej operacji?A i mam nadzieje że w ogóle wał będzie pasował bez żadnych przeróbek.Z góry dziękuje za pomoc.
wal pasuje, po pierwsze trzeba dac wal do sprawdzenia i pomierzyc bicia oraz wymiary, na podstawie tego dokupic panewki, uszczelniacze walu, mozna dac nowy rozrzad, uszczelke pod miske, olej nowy itp
A odnosnie uszczelniaczy to takie same jak do z5 czy sa jakies róznice w wymiarach?bo szukalm i w opisach u jednych pasuje do z5 i a8 a u innych zas albo tylko do z5 albo tylko a8 i teraz nie mam pojecia a na chwile obecna nie mam i z reszta nie posiadam takiej widzy oddnosnie wymiarów co do wału bloku itd.Jest ktos wstanie napisac jaki konkretne wymiary mam zamowic panewek korb i głownych oraz uszczelniaczy?
a9,a8,z5 to te same silniki wiec i uszczelniacze sa te same, pomiar walu najlepiej zrobi szlifierz z zakladu obrobki silnikow, poda ci czy wal jest w nominale czy byl juz robiony, co do bicia/wymiarow sa tolerancje - wszystkie wartosci masz w manualu dostepnym na gorze forum
Witam.Po wymianie walu ustawieniu rozrzadu....odpalam a ty blad 9 i teraz nie wiem czy cos nie tak z rozrzadem ustawilem czy szukac z tym czujnikiem 1 cylindra
I to moze byc przczyna tego bledu?...bo mialem problem hak ustawialem je w poziomie to na wale bylo przesuniecie i teraz nie wiem czy powodem moze byc inny wal czy poprostu zle to robie bo w momencie napinania paska wal ktory byl ustawiony w punkt lekko go obraca...