ISC? Tylko trzeba wcześniej z Klemensem pogadac zeby przysłał tloczyska i sprężyny w dobrej wysokości. Kiedyś przerabiałem temat i opisywałem dokładnie. Poza tym na ISC niżej niz 40-50mm nie zejdziesz.
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
Kiedyś rozglądałem się czy Tein występuje do CRX II ale niestety nie ma.
Z doświadczenia gdy posiadałem nowiutki Tein Flex z regulacją twardości w Prelude 4 gen powiem tylko tyle że nie kupił bym regulowanej twardości bez możliwości zamontowania tam EDFC (sterowanie z kabiny) bo jak ustawisz za twardo to jeździć normalnie się nie da (sztywno i podskakuje na nierównych drogach), a jak max miękko (porównywalne z fabrycznym) to też nie idzie normalnie jeździć bo auto nurkuje na nierównych drogach i nie raz chlasnąłem przednią belką w asfalt. Ustawienie pośrednie nie jest w pełni satysfakcjonujące bo nie wykorzystujesz możliwości takiego gwintu a jak wrzucisz coś cięższego do bagażnika to zawias ma skłonność do dobijania lub obcierania a wtedy potrzebne jest szybkie utwardzenie obniżonego tyłu (wiem z doświadczenia).
EDFC załatwia sprawę bo w ciągu 1-3 sekund można zmienić twardość przyciskiem zamiast się ciągle zatrzymywać i gmerać przy czterech amorach. Użytkowałem taki zestaw i wiem co mówię, najpierw miałem sam gwint a później dokupiłem EDFC bo nie dało się z tej regulacji w pełni korzystać.
Ciekawym rozwiązaniem jest też Tein z EDFC Active, czyli zmienia twardość automatycznie na zakrętach lub jak hamujesz żeby auto tak nie nurkowało. Coś podobnego jest fabrycznie montowane w Lexusach LS400 od 1994 roku.
Dzięki, a jak się ma taki Tein bez regulacji twardości do AP, również bez regulacji? Jest w czymś przypuszczalnie lepszy, gorszy? Bo cena mniej więcej podobna.
A ja bym nie brał ani jednego ani drugiego, nie bez powodu. Mało kto zwraca uwagę na to że tanie gwinty mają pseudo regulację wysokości, po prostu ściskana jest sprężyna a to daje gorszy efekt niż jakbyście sobie kupili niższą sprężynę i zamontowali to na seryjny amortyzator. Pomyśl że ściskasz fabryczną sprężynę, czy efekt jest dobry? nie bo auto im niżej tym bardziej podskakuje i nie da się tym normalnie jeździć.
Dobry gwint powinien mieć niezależną regulację wysokości, czyli obniżamy auto wkręcając gwintowaną kolumnę w dolne mocowanie amortyzatora. Sprężyna jest napięta normalnie nie zależnie od obniżenia auta, dodatkowo jeżeli chcemy uzyskać twardsze zawieszenie gdy nie ma regulacji twardości to ściskamy nieco bardziej sprężynę. Mając taki gwint da się uzyskać miękkość nawet seryjnego zawieszenia na obniżonym samochodzie.
Idealny byłby Tein Flex bo obniża się niezależnie i ma regulację twardości. Niestety do CRX nie występuje. Wersja "Street Basis" to kontynuacja starego modelu "Super Street", czyli "mam CRX ale mało nim jeżdżę".
Mialem ksporta uzywke ale sie zjezdzil, kupilem nowego d2 czyli to samo, nie chce innego gwintu, przy ksporcie mialem z5 i -100mm ustawienie beton, poznirj podnioslem na -80 i zmiekczylem go troche, bylo spoko, teraz mam b18 ktora wymusila podniesienie na -50 ustawiony jest na 50% soft i da sie normalnie jezdzic, jechalrm tak pod prage i nad moze i jest ok, gdyby nie wysokie b18 mozna ustawic max soft i jest tapczan