sprawa gazu
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 31   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3
Nagus
Forumowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2007-02-23, 19:52
Lokalizacja: Szczecin

przez Nagus » 2007-05-08, 19:41

I ja dokladnie 2 tyg temu zalozylem II gen... zrobilem juz ponad 3 tys km... i :poklony: :poklony: :poklony:
Co do instalacji sekwencyjnej z allegro lub jakis innych tanich ukladow - wiekszosc ludzi mi odradzalo - wydaje mi sie ze lepiej zalozyc pozadna II gen niz tania sekwencje - ale powatarzam tylko to co mi mowiono. polecam LINK

Fakt ze autko slabnie... ale odczulem to tylko raz przy wyprzedzaniu ponad 140 km\h... na miasto i normalna jazde... jak dla mnie roznica pomijalna w porownania do usmiechu mowiac na stacji "do pelna", placac 70 zl i jadac przez 400 km
spalanie na trasie wyszlo od 7,7 przy 100 km\h przez 8,2 przy 130 km\h i jakies 9 l przy okolo 160 km/h (ale to tak mniej - wiecej) a co do miasta to nie wiem za bardzo, bo jeszcze po miescie sie nie poruszalem
co do predkosci max na gazie o 9 km mniej... ale to jeszcze bede musial sprawdzic bo cos wydaje mi sie ze pod gorke na benzynie mialem :wrrr:
Jedyny minus to check engine :blee: ktory musze obejsc - blad z pomiarem predkosci - nic strasznego ale nie lubie jak mi sie lampka pali :razz:

Moze jeszcze za malo przejechalem... ale na razie PLUSY nie przyslaniaja minusow 8) i szczerze polecam :D

Avatar użytkownika
piotrwicha
Forumowicz
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 2005-12-24, 11:10
Lokalizacja: PULAWY

przez piotrwicha » 2007-05-08, 20:07

Nagus napisał(a):blad z pomiarem predkosci
czyli 17? u mnie takowy się zapalał przy złej mieszance gazu. ale o tym sobie poszukaj jest sporo.

Avatar użytkownika
piechu
Forumowicz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 2006-10-07, 21:44
Lokalizacja: Kraków

przez piechu » 2007-05-08, 21:09

a ja nie uważam z ejest sens zakładać instalacje do samochodu który pali średnio od 7-9 litrów czyli od 28 do 36 zł na sto kilometrów na gazie to wyjdzie 20 - 26 zł więc róznica jest niewielka. No ale jeśli ktos robi rocznie powyżej 20tyś kilometrów to sie opłaca. Wczesniej miałem 3 samochody na gaz i juz do gazu nie wrócę. Dużo szybciej zużywaja się podzespoły tłumiki, uszczelki pod głowicą, świece, filtry, olej, droższe przeglądy. Warto założyć instalacje przy dużych przebiegach i w samochodach bardziej cywilnych. A bezczeszczenie sportowych aut gazem to profanacja ale to tylko moje zdanie :diabelek:

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2007-05-08, 23:53

silnik sie znacznie bardzoiej niszczy niż przy użytkowaniu PB. Miałem u siebie instalacje gazową ale postanowiłem ją wywalić jak porównałem moce na LPG i PB poprzez podmianie przepustnic. Znaczna róznica w prędkościach jest nie muli itd. Pali mi przeciętnie 9L na setke. Gazolog w konserwie = ??
- pierdzenie na skrzyżowaniach (obciach na maxa)
- słaba bryka
- niszczenie silnika
- no i co najważniejsze brak satysfakcji
- aa no i jeszcze uśmiech ludzi na zlocie jak widzą LPG :P :rotfl2:
U mnie na LPG silnik chodził jak by ktoś mu kołek w dupe wsadził aż sie zacząłem bać o silnik chociaż miałem dobrze wystrojony LPG. ZDECYDOWANIE ODRADZAM !! Chcesz mieś taniej kup TICO albo 126P a CRX to samochod sportowy i nie znajdziesz prawdopodobnie innego samochodu sportowego o takiej mocy aby tak mało palił
Obrazek

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-09, 06:59

M!R@S napisał(a):- pierdzenie na skrzyżowaniach (obciach na maxa)
- słaba bryka
- niszczenie silnika
- no i co najważniejsze brak satysfakcji
- aa no i jeszcze uśmiech ludzi na zlocie jak widzą LPG


Mir@s bardzo serdecznie goraco uprzejmie zapraszam Cie wpadnij obejzyj sobie moje autko i polecmy :P

1.. nie wiem co Ci pierdzi
2. słaba jak słaba mi 200koni narazie starczy (w NA 135)
3. na turbo i gazie ganiam ponad rok i mam na blacie 240,000km
4. i co najwazniejsze meeega satysfakcja opitalajac np. WRX-a, A8 3,5TDI V8 quattro Mustanga GT 300koni V8 4,6L :rotfl2:
5. a usmiech ludzi widzacych gaz szybko znika gdy w glebi dostrzegaja inne podzespoly.

Jakie maszjeszcze argumenty? :rotfl:

NIe ma co dumac. Jezeli 2gen to koneicznie do niej blos. CO do sekwencji nie mam doswiadczenia ale jestem przekonany ze poprawnie zalozona i uzytkowana instalacja nie zaszkodzi silnikowi tak samo jak 2gen.

Zobaczcie ile silnikow "seryjnych" psuje sie i czemu o tym sie nie mysli? Nie ma reguly czy dlubany czy seryjny czy dmuchany czy zagazowany. Kazdy silnik ma inna historie.
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2007-05-09, 08:45

no dobra zgodze sie z benzyniakami ale to najczęściej przez to że są żyłowane. Pokazywali kiedyś w TVNie jak katowali samochod na LPG i PB na LPG przejechał około 4tys km a na PB około 16Tys jeździli takim samym Ciffem 4gen.
Obrazek

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-09, 13:28

taki sam to TYLKO wychodzil 17 lat temu z fabryki
o tym wlasnie pisalem wyzej ze kazdy silnik jak i auto ma historie.
Tez nie wiemy kto i jak zakaldal gaz do tego cifa. Jezeli tak jak mi spece zalozyli zaklejajac 3\4 dolotu "bo tak musi byc" to co sie dziwic :)
A konio opowiadal mi jak to u jego ojca gazownicy szmate wlozyli w dolot by przytkac (taki extra filtr - bonus od firmy)
Oba paliwka maja plusy i minusy. Minusem LPG jest to ze nie jest "seryjny" mam tu na mysli tak jak z robieniem turbo. Jak ktos zle wystroi paliwo czy zaplon to po silniku. Ale jezeli wszystko jest dorbze zrobione i uzytkowane to czemu ma nie smigac.

A nie da sie ukryc ze znow obecne ceny paliw bardzo kusza :razz:
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

RockyC
Forumowicz
 
Posty: 281
Dołączył(a): 2005-10-24, 18:05
Lokalizacja: Bielsko Biała

przez RockyC » 2007-05-09, 13:48

Podpinam sie do tematu

Powiedzcie mi na jakiej zasadzie moc auta spada po załozeniu gazu czy chodzi o to ze auto jest słabsze bo jeździ na gazie a nie na benzynie ? i jak instalacja wpływa na moc czy ma jakis wpływ czy jest to kwestia paliwa ?

Avatar użytkownika
s1sony
Forumowicz
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2005-01-10, 10:37
Lokalizacja: Gliwice

przez s1sony » 2007-05-09, 14:13

kukus, mam parownik do 100HP czy jak dam "wiekszy" będzie coś lepiej. Mam instalacje wtrysk BRC- 1880 zł http://www.boston.pl/autogaz.php
DEL SOL - radości z jazdy nie da się opisać

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2007-05-09, 14:28

RockyC napisał(a):na jakiej zasadzie moc auta spada po załozeniu gazu


Typowa instalacja gazowa II generacji do mieszania gazu z powietrzem wykorzystuje taką zwężkę (mikser), która z jednej strony doprowadza gaz. Ta zwężka tworzy podciśnenie w dolocie (bo silnik wciąga powietrze, a przepływ ogranicza zwężka) i tym samym powoduje zasysanie gazu. Jak każda przeszkoda w dolocie takie rozwiązanie ogranicza moc silnika... Najgorsze jest to, że ogranicza moc niezależnie od tego, czy pracuje na gazie, czy na benzynie.

Na szczęście jest alternatywa dla miksera - gaźnik gazu produkowany przez BLOS. Nie zweża dolotu (no, może odrobinę - nie pamiętam, jakie to ma wymiary), tak więc na benzynie nie ma zmiany w mocy (lub jest malutka), zaś na gazie jedni widzą mały spadek mocy, inni nie. (pewnie wszystko zależy od tego jak ten gaz będzie się mieszał - w końcu to gaźnik). Z tego co pamiętam zużycie gazu jest niższe, niż przy mikserze...

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-09, 14:37

100Hp nie wiem w jakiej to skali jest ale starcza na 120koni przy 6000 i potem juz wszystko leci w dol. Jest za maly ale przypominam ze NA GAZIE NIE PALUJEMY!!!!
Jezdzij jak jest i nic nie ruszaj :)

a ktos moze napisze mi na czym polega wtrysk gazu bo nie jest ta ani 2 gen ani sekwencja.
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

KAmil.Rze.
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2007-02-22, 15:55
Lokalizacja: Rzeszów

przez KAmil.Rze. » 2007-05-09, 21:49

Dzieki wszystki za pomoc i porady !!

Avatar użytkownika
michal1987
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2007-05-07, 23:47
Lokalizacja: olsztyn

przez michal1987 » 2007-05-09, 22:31

Minus na gazie więcej będzie palił , silnik dostaje i co raz bardziej sie muli ,miałem samochodzik na gaz i nigdy więcej ,w zimę problemy z odpalaniem bo mieszalnik zamarza więcej wydaje sie na cześć najlepsze jest bp i tyle pozdrawiam

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2007-05-09, 22:34

jestescie ..!! uh, przerabiam teraz auta na sekwencyjnym gazie i mam do powiedzenia tyle- dobra instalacja = jazda jak na benie, auto ma takie same osiagi, pali dokladnie tyle samo, przelacza sie samo na gaz jak silnik sie nagrzeje, czyli smarowanie dalej mamy w poczatkowej fazie, do tego- przy ustawianiu mieszanki gostek pytal czy auto ma byc takie samo czy mocniejsze - wiec?/ OCB! ja jestem za i w gaz zainwestuje jak kupie nowe auto :)
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

RockyC
Forumowicz
 
Posty: 281
Dołączył(a): 2005-10-24, 18:05
Lokalizacja: Bielsko Biała

przez RockyC » 2007-05-09, 22:43

Mibars dzieki za wyjaśnienie

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 31   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Teraz jest 2024-04-28, 02:50