Obróbka glowicy, turbo a osiągi.
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 17   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
Qzyn
Forumowicz
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2006-06-19, 09:20
Lokalizacja: Radlin / Śląskie

Obróbka glowicy, turbo a osiągi.

przez Qzyn » 2007-05-11, 08:56

Witam. Mam prosbe zeby sie wypowiedzieli znawcy tematu. Otoz pytanie jest nastepujace. Wszyscy wiemy jak pieczolowicie przygotowuje sie glowice jesli buduje sie samochodzik N/A. A czy jest sens i czy daje to jakies wymierne efekty jesli planuje sie soft turbo taka przerobka jak powiekszanie i wygladzanie kanalow, polerka zaworow itd itd??

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-11, 10:24

Przy przeróbkach soft to ma mniejsze znaczenie, tak myśle.

Ogólnie wszystkie przeróbki głowicy które dają zyski przy silniku atmosferycznym dadza też pozytywny efekt w doładowanym. Wyjątkiem jest planowanie głowicy ;)

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-11, 10:43

Najlpieej zeby tu wypowiedzial sie Qowax jako ze robia w zakladzie glowice i zna temat od podszewki...
Problem w tym ze Qowax jest baaardzo oszczedny w slowach ;)
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
Qzyn
Forumowicz
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2006-06-19, 09:20
Lokalizacja: Radlin / Śląskie

przez Qzyn » 2007-05-11, 10:53

Heh no tak sie spodziewalem :P

Avatar użytkownika
Fawor
Forumowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2007-03-12, 19:01
Lokalizacja: Tuchola

przez Fawor » 2007-05-11, 13:32

Fazer ma u siebie głowicę po obróbce, także na pewno nie przeszkadza :) Ja pod softa na pewno nie oddawałbym do jakiejs profi firmy, tylko samemu wziąc się za małą polerkę i np porting pod kolektory.
EjK9 B20VTEC, EE8 has gone..

NGS-R - doloty, wydechy i Hondy NA/Turbo na życzenie

Avatar użytkownika
konio
Forumowicz
 
Posty: 206
Dołączył(a): 2004-04-09, 23:14
Lokalizacja: Piaseczno

przez konio » 2007-05-11, 16:33

raczej nie ma to sensu bo i tak moc ustawisz sobie śrubką na jaką chcesz. Jedynym kryterium jest wytrzymałość silnika. Jak chcesz mieć lepszy przebieg momentu to zainwestuj w kolektor rurowy. Jak ja miełm softaz rurowym kol. to przy 0.4 bara miałem 230NM a koledzy przy tym doładowaniu przy podobnej mocy mieli koło 200Nm. Teraz mam koło bara doładownia be obróbki głowicy i.... nadal w sumie autko jest mułowate :).
1.1 bara

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-11, 16:39

to przez ten fotelik dla dziecka na tylnej kanapie :P

najlepiej zapodaj temat na forum SR!!
U nas nikt nie ma turbo z jakos tam obrobiona glowica a na SR wiadomo :)
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
czarna mamba
Forumowicz
 
Posty: 539
Dołączył(a): 2005-09-07, 12:08
Lokalizacja: MAMBA Garage

przez czarna mamba » 2007-05-11, 17:04

PO CO ta obróbka ?? tą kase odłozyc do swinki na kucizne ;)
2006 - 13,1s CRX 790kg 0,5b
2007 - 12,5s cvc street KoE
2008 - 12,4s rekord PL FWD street
2010 - 11,0s rekord PL RWD street
2010 - 1:15:2 rozeta - 3cim na śmietniku ;)
BHW racing

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-11, 22:37

konio napisał(a):raczej nie ma to sensu bo i tak moc ustawisz sobie śrubką na jaką chcesz.
:rotfl2: to ja se też pokręcę

Avatar użytkownika
QowaX
Forumowicz
 
Posty: 1998
Dołączył(a): 2005-11-24, 18:55
Samochód: DC2

przez QowaX » 2007-05-11, 23:40

np: poto aby zmienic chrakterystyke przebiegu mocy i momentu , aby uzyskiwac ta sama moc przy mniejszym doladowaniu , aby poprawic niedociagnieca fabryczne .

najlepiej samemu dremelkiem rozwalic na maxa :ok: polecam potem oddac do zakladu niech montuja turbo i odrazu zmieniaja glowice (powiekszanie kanalow w glowicy to scisle zalezna sprawa od walkow rozrzadu a nie na maxa !! niezawsze duze jest ok ), pozatym obrobka glowicy tzn pojecie nie oznacza polerowania gniazd

zdania i tak beda podzielone kazdy ma swoje teorie
Silniki z Angli B16a2 B18c4 B18c6 K20 H22
692 313 587

Elementy z laminatu 692 313 587

https://www.facebook.com/EmpireRacing/

SERWIS MECHANICZNY
SWAPY
ELEKTRYKA
Oleje MOTUL

Avatar użytkownika
Qzyn
Forumowicz
 
Posty: 418
Dołączył(a): 2006-06-19, 09:20
Lokalizacja: Radlin / Śląskie

przez Qzyn » 2007-05-12, 11:03

Jesli chodzi o kase to to nie jest problemem bo to i tak robimy sami - tak samo jak ewentualny montaz turbo :)

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-12, 20:54

Więc się nie zastanawiaj, tylko rób ale ostrożnie i dokładnie.

Avatar użytkownika
mariusz123
Forumowicz
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 2005-05-30, 20:31
Lokalizacja: Szczerbice(Rybnik)

przez mariusz123 » 2007-05-12, 21:11

http://www.hondatuningmagazine.com/tech ... to_01.html poczytaj sobie....ja zrobilem na wzor tego...

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-12, 21:23

Jeszcze jedna zajebista strona :ok:

http://www.guy-croft.com/

Avatar użytkownika
konio
Forumowicz
 
Posty: 206
Dołączył(a): 2004-04-09, 23:14
Lokalizacja: Piaseczno

przez konio » 2007-05-12, 21:27

Jak sie boisz że masz straty na kanałach dolotowych to zwiększasz troche ciśnienie i po kłopocie. W soft turbo jedyne ograniczenie mocy to wytrzymałość silnika. Niemarnuj czasu na głupoty tylko dopracuj sprawy istotne. Zrób dobry wydech z kolektorem ruroowym bez zbędnych załamań i porządnie wystrój. Polecam Hondate.
1.1 bara

  Następna strona
Posty: 17   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Teraz jest 2024-04-28, 17:43