Witam. Mam prosbe zeby sie wypowiedzieli znawcy tematu. Otoz pytanie jest nastepujace. Wszyscy wiemy jak pieczolowicie przygotowuje sie glowice jesli buduje sie samochodzik N/A. A czy jest sens i czy daje to jakies wymierne efekty jesli planuje sie soft turbo taka przerobka jak powiekszanie i wygladzanie kanalow, polerka zaworow itd itd??
Przy przeróbkach soft to ma mniejsze znaczenie, tak myśle.
Ogólnie wszystkie przeróbki głowicy które dają zyski przy silniku atmosferycznym dadza też pozytywny efekt w doładowanym. Wyjątkiem jest planowanie głowicy
Najlpieej zeby tu wypowiedzial sie Qowax jako ze robia w zakladzie glowice i zna temat od podszewki...
Problem w tym ze Qowax jest baaardzo oszczedny w slowach
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior
Fazer ma u siebie głowicę po obróbce, także na pewno nie przeszkadza Ja pod softa na pewno nie oddawałbym do jakiejs profi firmy, tylko samemu wziąc się za małą polerkę i np porting pod kolektory.
EjK9 B20VTEC, EE8 has gone..
NGS-R - doloty, wydechy i Hondy NA/Turbo na życzenie
raczej nie ma to sensu bo i tak moc ustawisz sobie śrubką na jaką chcesz. Jedynym kryterium jest wytrzymałość silnika. Jak chcesz mieć lepszy przebieg momentu to zainwestuj w kolektor rurowy. Jak ja miełm softaz rurowym kol. to przy 0.4 bara miałem 230NM a koledzy przy tym doładowaniu przy podobnej mocy mieli koło 200Nm. Teraz mam koło bara doładownia be obróbki głowicy i.... nadal w sumie autko jest mułowate .
PO CO ta obróbka ?? tą kase odłozyc do swinki na kucizne
2006 - 13,1s CRX 790kg 0,5b
2007 - 12,5s cvc street KoE
2008 - 12,4s rekord PL FWD street
2010 - 11,0s rekord PL RWD street
2010 - 1:15:2 rozeta - 3cim na śmietniku
BHW racing
np: poto aby zmienic chrakterystyke przebiegu mocy i momentu , aby uzyskiwac ta sama moc przy mniejszym doladowaniu , aby poprawic niedociagnieca fabryczne .
najlepiej samemu dremelkiem rozwalic na maxa polecam potem oddac do zakladu niech montuja turbo i odrazu zmieniaja glowice (powiekszanie kanalow w glowicy to scisle zalezna sprawa od walkow rozrzadu a nie na maxa !! niezawsze duze jest ok ), pozatym obrobka glowicy tzn pojecie nie oznacza polerowania gniazd
zdania i tak beda podzielone kazdy ma swoje teorie
Silniki z Angli B16a2 B18c4 B18c6 K20 H22 692 313 587
Jak sie boisz że masz straty na kanałach dolotowych to zwiększasz troche ciśnienie i po kłopocie. W soft turbo jedyne ograniczenie mocy to wytrzymałość silnika. Niemarnuj czasu na głupoty tylko dopracuj sprawy istotne. Zrób dobry wydech z kolektorem ruroowym bez zbędnych załamań i porządnie wystrój. Polecam Hondate.