Prostowanie zawieszenia??
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 19   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
M@cias
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2004-04-30, 09:06
Lokalizacja: Rzeszów

Prostowanie zawieszenia??

przez M@cias » 2007-05-11, 19:44

uszkodziłem w swoim EE8 zawieszenie, większość części udało mi sie dostać używanych dobrych, ale po złożeniu wszystkiego okazało sie że chyba ugięta jest jeszcze zwrotnica, czy ten element da sie jakoś prostować? Bardzo cieżko kupić taki używany...
Green Frog :]

Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

przez gruby126p1 » 2007-05-11, 20:25

zwrotnicy sie nie prostuje, da sie ja wyprostowac po rozgrzaniu ale material sie stanie bardzo kruchy i bedzie sporo slabszy, takie elementy tylko nowe. A zwrotnica jest inna niz w edku??

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-11, 22:39

Zwrotnica jest oczywiście inna :razz:

Nie jesteś w stanie ogarnąc kątów pochylenia kół prawda ??
Jesteś pewien że zwrotnice pogiełeś ?? bo widze że już nową chcesz kupić.

Avatar użytkownika
M@cias
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2004-04-30, 09:06
Lokalizacja: Rzeszów

przez M@cias » 2007-05-12, 08:10

no właśnie, jeszcze nie założyłem koła a już na oko widać że kąt pochylenia koła będzie nie taki jak trzeba, uszkodziłem przednie zawieszenie po lewej stronie, wymieniłem już belke razem ze stabilizatorem, drązek reakcyjny(chociaż on akurat mało ma do kąta pochylenia koła, ale też był ugięty), i wachacz dolny łącznie z tulejkami, oraz przegub wewnętrzny, z tego co mi sie zdaje pozostała mi tylko zwrotnica i górny wachacz, po porównaniu kształtów lewej zwrotnicy z prawą, wychodzi na to że ta uderzona ma płytsze zgięcia i tym samym jest "krzywa" ale nie tak jak potrzeba, i zastanawiam sie nad prostowaniem jej, bo niewiem czy pozostanie mi inny wybór.. :/ , może dało by sie to zrobić na zimno, chociaż w sumie to nie mam pojęcia bo nie znam sie na wytrzymałościach materiałów i obróbkach ich :), uderze dziś do zakładu który takie operacje przeprowadza i zobaczymy co powiedzą...

[ Dodano: 2007-05-12, 07:20 ]
gruby126p1 napisał(a): takie elementy tylko nowe.





nawet nie śmiem pytać ile kosztuje zwrotnica w aso :) , nowe to ja sobie mogę kupić świece w aso :D
Green Frog :]

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-12, 09:52

To moze czas na przeszczep przednich jamulców z Legenda 8)

Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

przez gruby126p1 » 2007-05-12, 10:00

M@cias zle sie wyrazilem, chodzilo mi ze nowy element uzywany, ze nie prostowany ni nic, bo na aso to chyba malo kogo z nas stac :nieok:

Avatar użytkownika
M@cias
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2004-04-30, 09:06
Lokalizacja: Rzeszów

przez M@cias » 2007-05-12, 10:24

no no , ale nowy używany bardzo cieżko dostać, obdzwoniłem pół forum , na allegro też nic nie widać :/
Green Frog :]

Avatar użytkownika
gruby126p1
Forumowicz
 
Posty: 2143
Dołączył(a): 2006-07-04, 19:48
Lokalizacja: olsztyn

przez gruby126p1 » 2007-05-12, 10:26

ja w takiej sytuacji bym postawil autko dopuki by sie czesc nie znalazla, bo po prostowaniu nie wiadomo jaka ona bedzie miala wytrzymalosc :nieok:

Avatar użytkownika
M@cias
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2004-04-30, 09:06
Lokalizacja: Rzeszów

przez M@cias » 2007-05-12, 10:39

Haro napisał(a):To moze czas na przeszczep przednich jamulców z Legenda 8)


bardzo dobry pomysł, długo tez nad tym myślałem, bo moje 262 zimermany nawiercane nie wyrabiały,

tylko wiesz może jako to wszystko ogarnąć???

mianowicie wystarczy tylko kupić zwrotnice+piaste+łożysko+tarcze+zacisk i resza siądzie??

sworznie to nie problem nawet jak by były szersze to sa sie przerobić, ale czy będzie to jakoś jeździło?? nie zmieni sie całkowicie geometria kół??

i jak z półosiami?? wejdzie w piaste trzon półosi od strony przegubu zewnętrznego??

pomysł bardzo dobry ale jak to ogarnąć??

z tego co sie orientuje to legend miał 282 mm , preludy 2.2 i 2.3 tez miały 282 mm

wie ktoś czy da sie to jakos sklecić????
Green Frog :]

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-12, 20:49

Da się prosto bo kilka osób juz to zrobilo, poszukaj.

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-05-12, 23:02

legendy miały też 262mm w silnikach 2,7l V6, były i te i te montowane
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-13, 00:48

Dlatego do EE kupuje się właśnie klocki od legenda 2.7 ;)

Avatar użytkownika
M@cias
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2004-04-30, 09:06
Lokalizacja: Rzeszów

przez M@cias » 2007-05-13, 08:43

Legend silnik: 2.5 (SA); rocznik: 86-88; wymiary tarczy: 285x152x51x21 mm; ilość śrub: 4;

Legend silnik: 2.7 (SA); rocznik: 88-91; wymiary tarczy: 285x152x51x21 mm; ilość śrub: 4;

Legend silnik: 3.2 (KA7); rocznik: 91-96; wymiary tarczy: 282x158x47x28 mm; ilość śrub: 5;

Legend silnik: 3,5; rocznik: 99-; wymiary tarczy: 300xx47x28 mm; ilość śrub: 5;

nie wiem skad wy wzieliście 262 w legendzie, skoro nie ma takich podanych, info zaczerpnięte z katalogu ...
Green Frog :]

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-05-13, 09:21

hmm...stoi u mnie taka na rozbiór, 2,7l V6, więc ?
w katalogu JC też występują dwa rodzaje tarcz
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

Avatar użytkownika
M@cias
Forumowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2004-04-30, 09:06
Lokalizacja: Rzeszów

przez M@cias » 2007-05-13, 12:44

ja dysponuje tylko wiedzą teoretyczną na ten temat, zaczerpnietą z katalogu, i nie wątpię w to że masz racje, skoro w praktyce możesz sie o tym przekonać :)
Green Frog :]

  Następna strona
Posty: 19   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Teraz jest 2024-04-27, 23:19