sworzen dolny czy gorny a moze tuleje?
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 47   •   Strona 1 z 4   •   1, 2, 3, 4
Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

sworzen dolny czy gorny a moze tuleje?

przez kukus » 2005-10-05, 20:19

Problem jest taki. jade sobie jade na tym ultra miekim zawieszeniu i mimo to, cos stuka w zawieszeniu na przodzie i co wiecej zauwazylem ze w momencie gdy kolo spada z jakiejs nierownosci lub spada w jakas dziure
wtedy jest takie stukniecie jakby jakis metal o metal.

co dziwniejsze zaczelo sie to od momentu gdy mechaniur wymienil mi koncowke drazka i niby ustawil zbieznosc (jakos sie zlozylo ze nie wrocilem do niego z tym). jakies pomysly co to moze byc?

Avatar użytkownika
_TrotyL_
Forumowicz
 
Posty: 745
Dołączył(a): 2004-05-23, 22:14
Lokalizacja: Jaworzno k/Katowice

przez _TrotyL_ » 2005-10-06, 09:32

obstawiam gorny wahacz , ew dolny lub gumy od stabilizatora, trzeba wjechac na kanal, poczepac samochodem, popatrzyc gdzie sa luzy i wymienic ;] :D

Avatar użytkownika
Loobo
Forumowicz
 
Posty: 934
Dołączył(a): 2005-04-14, 12:18
Lokalizacja: BeerHondaWawa

przez Loobo » 2005-10-06, 09:48

Kukus, u mnie jest to samo, dokladnie te same stuki. Wymienilem ostatnio sporo roznych rzeczy w przednim zawieszeniu (laczniki stabilizatorow, tuleje x4, swoznie - ogolem wszystko to co bylo w watpliwym stanie) a i tak cos mi tam stuka. Moj mechanior powiedzial mi ze moze byc to drazek kierowniczy, bo jest troszke obluzowany i moze sobie lekko stukac na nierownosciach.

Pozdro

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2005-10-06, 13:44

No wiec moje stuki pojawily sie od momenty wymiany droazka na nowy. dokrecalem go potem jeszcze sam i w zasadzie dalej juz nie pojdzie. a co do trzepania fura to tez nie wiem czy cos to da bo stuki sa przy ruchach gora dol a jak mam podnosic i opuszczac fure tak jak to sie odbywa na nierownosciach. przy lataniu na boki jest cisza. myslalem ze moze to tuleja ta przez ktora leci sruba do amorka jest rozwalona o faktycznie taka spekana jest i wybita ale sugerujecie ze to nie to :( jakies jeszcze pomysly?

szopski
Forumowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2004-11-30, 10:34
Lokalizacja: Śląskie

przez szopski » 2005-10-07, 10:11

inne pomysły ?? hmmm ... spróbój na postoju wykonywać bardzo szybkie i krótkie ruchy kierownicą jeżeli słychać też te stuki to możliwe że jest to luz na przekładni kierowniczej jak nie to wskakuj do kanału i sprawdzaj wszystko po kolei na pewno znajdziesz przyczynę ... pozdroo

Avatar użytkownika
Snyka
Moderator
 
Posty: 1287
Dołączył(a): 2004-09-12, 23:45
Lokalizacja: POZNAŃ

przez Snyka » 2005-10-07, 11:07

swozen wahacza dolnego na 90 %

Avatar użytkownika
AdiTasiek
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2005-07-19, 08:41

przez AdiTasiek » 2005-10-07, 11:28

Ja niedawno wymienialem sworznie z wachaczy. oznaka ze domagaly sie wymiany bylo stukanie i trzesaca sie kierowniaca przychamowaniu .

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2005-10-07, 13:32

ide zaraz pogrzebie w furze ale wstepnie stanelo na tym ze to sworznie. a tak dokladnie to czym one sa? to sa laczniki pomiedzy poszczegolnymi czesciami?

Avatar użytkownika
dominik216
Forumowicz
 
Posty: 462
Dołączył(a): 2005-08-04, 11:38
Lokalizacja: Śrem
Samochód: ATS Tourer & ATR

przez dominik216 » 2005-10-07, 13:36

Sworzen wachacza łaczy piaste z wachaczem...prawdopodobnie to bedzie to stukało.moja propozycja jest taka-najlepiej poszukaj jakiegos oryginału lub dobrego zamiennika,jesli bedzie jakies tanie dziadostwo to szybko problem powróci...
Było AAS, ED9, EE8,BB9,EJ9, EP1
Obecnie ATS & ATR

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2005-10-07, 15:05

tadaaaa oto moja porfesjonalna diagnoza. luzy sa na laczniku gornego wahacza i tego metalowego badyla co pionowo schodzi w dol do piasty. jezeli to sworzen to to. teraz pytanko czy wymienie to sam. jezeli to kwestja tych 2 srubek na oslonce i jden tej duzej toluz ale czy nie trzeba jeszcze jakis japonskich technik uzyc ? dodam ze do wymiany są oba :)

arszenik
Forumowicz
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2005-05-31, 16:30
Lokalizacja: Kielce

przez arszenik » 2005-10-07, 16:58

potrzebujesz zdjac blaszke (2 srubki) potem sciagacz do sworzni (sworzen wahacza gornego) jest wciskany na stozek... wiec albo sciagacz albo ... mlotek i 2 osoby (tez da rade bo swoj jeden tak wyciagnalem), potem... musisz zdjac wachacz gorny ze sworzniem (dwie srubki pod maska obok bezpiecznikow) i ci wyjdzie wachacz gorny... potem wybijsz sworzen z wachacza (jak jest do dupy to mlotkiem wal) potem nowy musisz wprasować! PRASĄ ! no i spowrotem, wkladasz wachacz ... i skrecasz stabilizator z wachaczem (laczony sworzeniem), skrecasz, zawleczka (jak jest) i heja...

solucja pisana na szybko, bo wychodze wlasnie z roboty ;)
wymienialem u siebie 2 z lewej i z prawej sam wiec raczej wszystko opisalem :)
profesjonalne fotografie, webdesign
www.hodura.pl


Teraz:
B16A1 in EE9...

Stara suka:
http://www.civic4g.pl/forum/topics13/80.htm

Avatar użytkownika
kubus_akustyk
Forumowicz
 
Posty: 337
Dołączył(a): 2004-05-13, 16:22
Lokalizacja: Poznan

przez kubus_akustyk » 2005-10-07, 20:27

Jedna uwaga
Sworzen w jednym poziomie mocniej sie wychyla a w drugi ma mniejszy wychyl
Zapamietaj jak bylo na wlozonym bo jak wsadzisz odwrotnie to go wyje....sz w miesiac
pozdro
Może i wyobraźnia z wiedzą w konkury chodzą, ale za to obie przegrywają z bezmyślnością

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2005-10-07, 21:06

ok to co i jak ogolnie rozumiem tylko 3 pytania:

1 o co chodzi z prasa?
2 o co chodzi z wbiciem na stozek


i bonusowe pytanko jak jest z regeneracja? Turbo ma regenerowane (jezeli mu sie nic nie pomylilo) i poki co nic mu nie wali

Daj cie znac i w przyszlym tyg jak kupie czesci to zorbie... mam nadzieje 8)

arszenik
Forumowicz
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2005-05-31, 16:30
Lokalizacja: Kielce

przez arszenik » 2005-10-10, 08:29

prasa to uzadzenie ktore wprasowywuje (wciska) cos w cos za pomoca roznych zeczy np tulejki jakiejks alu stalowej itp. Bez prasy moze byc ciezko bo nie wlozycie sworznia w ta dziure od gornego wachacza, ona wchodzi na wcisk! i do tego tez potrzebna jest prasa zeby ja WCISNĄĆ (ok setka, dwie setki chyba luzu...)

kubus_akustyk napisał(a):Jedna uwaga
Sworzen w jednym poziomie mocniej sie wychyla a w drugi ma mniejszy wychyl
Zapamietaj jak bylo na wlozonym bo jak wsadzisz odwrotnie to go wyje....sz w miesiac
pozdro


- u mnie chyba byl identyczny w kazda strone... nie czulem zeby sie w jedna bardziej a w druga mniej wychylal.. ale mozliwe ze tak jest :)

Takze chlopaki reszta oprocz prasy to tylko robota odrecic/zakrecic nic trudnego...
profesjonalne fotografie, webdesign
www.hodura.pl


Teraz:
B16A1 in EE9...

Stara suka:
http://www.civic4g.pl/forum/topics13/80.htm

robert 79
Forumowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2005-05-30, 13:03
Lokalizacja: zebrzydowice

przez robert 79 » 2005-10-10, 09:02

Górny sworzeń musi być odpowiednio założony bo faktycznie padnie bardzo szybko. Na tym kołnierzu powinna być cecha która wskazuje jego położenie przy zakładaniu. W moim przypadku konieczne było użycie prasy do jego montażu.

  Następna strona
Posty: 47   •   Strona 1 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Teraz jest 2024-04-28, 00:39