alusy do CRX-a, ED 9
Troche o modyfikacjach wnętrz i karoserii.

Posty: 33   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3
Avatar użytkownika
B2ur3K
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2012-04-20, 23:38
Lokalizacja: Bisztynek

przez B2ur3K » 2014-01-07, 13:30

powiedz mi jak! :D
Jak to odczułeś, jak to wpłynęło na jakość prowadzenia samochodu, jego zachowanie, stabilność, sterowność, czucie itd że po zmianie ET o 15 MILIMETRÓW określasz je jako tragiczne? ;)
No i dlaczego ZAWSZE w autach do motorsportu poszerza się rozstaw kół by były jak najszerzej? dla fanu, wygladu?
A może dla lepszego prowadzenia?
facebook.com/military.rex/

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

przez Wenega » 2014-01-07, 13:55

jak dla mnie CRX na felgach z ET25 był za bardzo nerwowy, czytaj każdy drobny ruch kierownicy nieproporcjonalnie przekładał się na zachowanie auta i trochę jakby pływał (nie wiem jak to lepiej opisać), na felgach z Et założonym przez producenta nie odczułem tego.. ale tak jak napisałem wyżej, są tacy którzy jeżdżą na et10 i sobie chwalą ;)

z drogiej strony gdyby to nie robiło żadnej różnicy, to chyba producenci nie zalecaliby określonych parametrów felg..

a i w motorsporcie poszerzanie rozstawu to nie tylko założenie felg z większym ET (a chyba raczej nawet to nie felgi poszerzają ;) ) ale operacja polegajaca na wymianie całego zawieszenia, więc.. :razz:
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
B2ur3K
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2012-04-20, 23:38
Lokalizacja: Bisztynek

przez B2ur3K » 2014-01-07, 14:17

no jasne że tam już nie bawią się w zabawę z ET felg i nikt nie robi tego 15mm na stronę ;)
Tylko cała konstrukcja jest zmieniana itd, ale efekty są podobne, czyli oba koła są rozstawione szerzej ;)
Ale spoko, wierze że miałeś takie odczucia, jednakże koleżance radze nie zrażać się żadnym ET tylko wybrać te które po prostu się podobają ;)
facebook.com/military.rex/

Avatar użytkownika
SpookyAga
Forumowicz
 
Posty: 182
Dołączył(a): 2009-09-18, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

przez SpookyAga » 2014-01-07, 14:44

B2ur3K napisał(a):no jasne że tam już nie bawią się w zabawę z ET felg i nikt nie robi tego 15mm na stronę ;)
Tylko cała konstrukcja jest zmieniana itd, ale efekty są podobne, czyli oba koła są rozstawione szerzej ;)
Ale spoko, wierze że miałeś takie odczucia, jednakże koleżance radze nie zrażać się żadnym ET tylko wybrać te które po prostu się podobają ;)


No właśnie dziwne wydało mi się to, że szersze auto gorzej się prowadzi.. powinno być odwrotnie, szersze auto jest stabilniejsze. Czuć to w zakrętach, pewnie w koleinach nie jest już to tak przyjemne :)
Do tej pory miałam auto które mieściło się w szczelinie pomiędzy koleinami (cinquecento) :rotfl:
CRX z szerszym rozstawem kół może nie mieścić się w koleinach i będzie go rzucać, efekt ten sam przy szerokiej oponie, ale na równej drodze chyba jest ok :)


A pytałam dlatego, że na stronie głównej crx-info jest 'dobór felg' i tam napisane:
Felgi:

Nic ponad 16" się nie mieści (jak się popieści to i 20" się zmieści ale nic na siłę)
ET mniejsze od 40 niszczy geometrię auta, powoduje beznadziejne prowadzenie
Felgi na przedniej i tylnej osi MUSZĄ być takie same.


a co sądzicie o tych felgach?
http://tablica.pl/oferta/felgi-borbet-1 ... 38ce49337d
rozmiar i ET odpowiednie, cena też przystępna, biorąc pod uwagę, że i tak będę felgi malować, to stan wizualny nie musi być idealny.. :)

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

przez Wenega » 2014-01-07, 14:52

przy odpowiednim kolorze nie będzie najgorzej z tymi felgami wg mnie :D
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-01-07, 15:05

Będą super, dobrać tylko kolor. na pewno lepsze niż te chińskie buble z plasteliny :D
Obrazek

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-01-07, 15:12

Przy mniejszym ET felg auto lepiej sie prowadzi po równej, prostej nawierzchni, lepiej pokonuje zakręty. Za to na nierównościach i koleinach jest tragedia i trzeba walczyć z kierownicą.

Avatar użytkownika
Sebastian_O
Forumowicz
 
Posty: 658
Dołączył(a): 2005-10-02, 19:33
Lokalizacja: podkarpacie

przez Sebastian_O » 2014-01-07, 16:05

Najlepiej będzie jechało na felgach w rozmiarze i z ET fabrycznym... Czyli 14 cali i ET pewnie koło 50...
I dobrze że coraz więcej ludzi ma odwagę przyznać że jednak z 17 calowymi felgami wcale się tak super nie jeździ...
Różne rzeczy robią pseudo tuningowcy i wydaje im się że jest lepiej, ale jeśli są to "półśrodki" typu obcięcie sprężyn, bez zmiany wahaczy - a skutkiem tego będzie koło "stojące na ukos", to lepiej toto jechać nie może, bo opona zamiast przylegać całą powierzchnią - "leży" tylko środkiem, z jednej strony robi się "flak" a z drugiej nie dotyka jezdni... No ale jego "dupo-hamownia" wykaże że lepiej trzyma się w zakrętach, bo jak inaczej :rotfl: przecież zrobił, to musi być lepiej...
Ja zawsze powtarzam - w fabryce nie pracują pseudo tuningowcy tylko wysoko wykształceni inżynierowie, i jak stwierdzili że w takim aucie ma być takie a takie koło - to takie ma być... Koniec i kropka... Żadne zmiany nie dadzą nic dobrego... Bo gdyby mogło być lepiej to by w fabryce zrobili żeby było lepiej :D
Gdyby moc była wyższa przez założenie stożka to wszystkie auta z fabryki wychodziły by ze stożkowymi filtrami... itd itd itp

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-01-07, 16:26

Sebastian_O napisał(a):Najlepiej będzie jechało na felgach w rozmiarze i z ET fabrycznym... Czyli 14 cali i ET pewnie koło 50...
I dobrze że coraz więcej ludzi ma odwagę przyznać że jednak z 17 calowymi felgami wcale się tak super nie jeździ...
Różne rzeczy robią pseudo tuningowcy i wydaje im się że jest lepiej, ale jeśli są to "półśrodki" typu obcięcie sprężyn, bez zmiany wahaczy - a skutkiem tego będzie koło "stojące na ukos", to lepiej toto jechać nie może, bo opona zamiast przylegać całą powierzchnią - "leży" tylko środkiem, z jednej strony robi się "flak" a z drugiej nie dotyka jezdni... No ale jego "dupo-hamownia" wykaże że lepiej trzyma się w zakrętach, bo jak inaczej :rotfl: przecież zrobił, to musi być lepiej...
Ja zawsze powtarzam - w fabryce nie pracują pseudo tuningowcy tylko wysoko wykształceni inżynierowie, i jak stwierdzili że w takim aucie ma być takie a takie koło - to takie ma być... Koniec i kropka... Żadne zmiany nie dadzą nic dobrego... Bo gdyby mogło być lepiej to by w fabryce zrobili żeby było lepiej :D
Gdyby moc była wyższa przez założenie stożka to wszystkie auta z fabryki wychodziły by ze stożkowymi filtrami... itd itd itp


Nie do końca, koła są liczone nie tylko pod względem właściwości jezdnych ale nawet pod względem ekonomii, mniejsze spalanie, mniejsze koszty produkcji. filtry powietrza też. Ci inżynierowie, z racji tego, że są tacy mądrzy biorą pod uwagę wiele innych czynników, gdyby robili tylko pod performance, to by zrobili wiele lepiej, ale też w pierony drożej :) Projektowanie to często szukanie złotego środka między wieloma czynnikami :)

Avatar użytkownika
Daniel's
Forumowicz
 
Posty: 1636
Dołączył(a): 2009-05-19, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

przez Daniel's » 2014-01-07, 16:33

racja. za taka produkcją stoi sztab inżynierów :razz:

Avatar użytkownika
B2ur3K
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2012-04-20, 23:38
Lokalizacja: Bisztynek

przez B2ur3K » 2014-01-07, 20:13

Sebastian_O napisał(a):Najlepiej będzie jechało na felgach w rozmiarze i z ET fabrycznym... Czyli 14 cali i ET pewnie koło 50...
I dobrze że coraz więcej ludzi ma odwagę przyznać że jednak z 17 calowymi felgami wcale się tak super nie jeździ...
Różne rzeczy robią pseudo tuningowcy i wydaje im się że jest lepiej, ale jeśli są to "półśrodki" typu obcięcie sprężyn, bez zmiany wahaczy - a skutkiem tego będzie koło "stojące na ukos", to lepiej toto jechać nie może, bo opona zamiast przylegać całą powierzchnią - "leży" tylko środkiem, z jednej strony robi się "flak" a z drugiej nie dotyka jezdni... No ale jego "dupo-hamownia" wykaże że lepiej trzyma się w zakrętach, bo jak inaczej :rotfl: przecież zrobił, to musi być lepiej...
Ja zawsze powtarzam - w fabryce nie pracują pseudo tuningowcy tylko wysoko wykształceni inżynierowie, i jak stwierdzili że w takim aucie ma być takie a takie koło - to takie ma być... Koniec i kropka... Żadne zmiany nie dadzą nic dobrego... Bo gdyby mogło być lepiej to by w fabryce zrobili żeby było lepiej :D
Gdyby moc była wyższa przez założenie stożka to wszystkie auta z fabryki wychodziły by ze stożkowymi filtrami... itd itd itp


CO SERIA TO SERIA!!!
:D :D :D :D
Fajny pogląd, auto z fabryki wychodzi cudownie idealne, a każda ingerencja w nie psuje ten ideał :D

Kolega by chyba jednak nie zrobił kariery w branży motoryzacyjnej :P
Taki prosty przykład?
Wychodzi nowe porsche, i myślisz że dopiero wtedy opracowują wersje GT2, GT3 itp :P
Niee, one są już od dobrych 7 lat gotowe, ale "zwykłe" 911 nie może być idealna... bo co potem? :P
Jakby tak robili samochody to wiekszość producentów poszłaby dawno z torbami
Ostatnio edytowano 2014-01-08, 01:28 przez B2ur3K, łącznie edytowano 1 raz
facebook.com/military.rex/

Avatar użytkownika
SpookyAga
Forumowicz
 
Posty: 182
Dołączył(a): 2009-09-18, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

przez SpookyAga » 2014-01-07, 21:02

Nic nie jest idealne :) Wiele rzeczy jest zawodnych, mogło by być zrobione lepiej.. Wszystko zależy od przeznaczenia samochodu :)

Nawet w reklamie CRX'a jest 'this is the spirit of crusing' czyli nie do szybkiej jazdy :D

Jutro jadę obejrzeć te felgi :rotfl:
Obrazek

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2014-01-16, 19:08

zastanawiam jak to jest z tym et... ja mam et10 i jest dobrze... czyli mając powiedzmy np. corvettę c6 lub vipera, który ma koła 355 i dużo szerzej koła to będzie tragicznie jeździł ? ludzie, przestańcie pitolić bo to mit... po prostu większość aut ma podobny rozstaw kół i nie trzyma się auto w szynach (czyt. KOLEINACH) :)
Obrazek

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-01-16, 21:19

Tak. Po koleinach będzie gorzej jeździł. Po prostej lepiej.

vit
 

przez vit » 2014-01-17, 14:44

Sebastian_O napisał(a):Najlepiej będzie jechało na felgach w rozmiarze i z ET fabrycznym... Czyli 14 cali i ET pewnie koło 50...


To dlaczego jezdzisz na 15 ? skoro.. 8)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 33   •   Strona 2 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Teraz jest 2024-04-28, 10:33